Hvor tidlig fortelle til familie?

Nenemor

Flørter med forumet
Januarskatter 2015
Hei! Jeg er 4+5 i dag. Dette er andre barnet vårt, og jeg synes magen min allerede er litt synlig (godt mulig det er innbilning!) ;) Men ellers er jeg så trøtt og trøtt og trøtt, og jeg har plutselig lite lyst på kaffe.

Det er vanskelig å holde dette skjult for foreldre og søsken, de leser meg godt. Om to helger skal vi ha dugnad-malehelg med familien, og jeg bør vel helst ikke male så mye nå for tida ;) Mitt spørsmål er: Synes dere det er tidlig å fortelle den nærmeste familie om graviditeten før jeg er 7 uker på vei? :)

Hilsen Nenemor, som er ny her!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Det synes jeg er helt opptil deg selv, og hva du føler å tenker om det :D Jeg sa det til mine da jeg var 4 + 0. Jeg ville ha de der som støtte uansett hvilken vei det går <3 Lykke til med avgjørelsen :D Vi skal fortelle svigers neste helg ;)

Vi fortalte familien når jeg var 5 uker:).

Termin: 14.januar 2015?❤️

Jeg skal fortelle fam etter ul i morgen, da er jeg nesten 8 uker på vei :-) ingenting galt med å fortelle tidlig synes jeg, jeg vil bare se at det er liv der inne først....

Termin 9.jan ❤️

Siden dette er vår andre baby, så regner jeg med at mange sier "Det ventet vi på!" ;) Så jeg føler ikke det er like viktig å holde det hemmelig så lenge denne gangen.

Men mye kan jo fremdeles gå galt. Svigerinna mi mistet i høst i uke 18, men jeg tror de satte pris på å ha familien som støtte. Så hvis det skulle gå galt, så er det vel fint å ha familie som vet om det? :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Har fortalt det så tidlig begge de andre gangene:) tenker å vente en del lenger nå, i alle fall til uke 11. Men hvis jeg fortsetter å være så vanvittig trøtt kan det godt hende vi sier det før.

Dette er min første..har fortalt mamma og svigers..idag skulle jeg fortelle til min far og stemor. Men er redd for at det skal spre seg så raskt (facebook og diverse) siden jeg har flere småsøsken fra 12-19 :) Så utsatte det til neste helg :) Da er jeg 10 uker :)

Svigers vet det. Svigermors støtte hadde jeg ikke klart meg uten!

Men vi venter med alle de andre til jeg er over 12 uker og ser at det ser greit ut.

Nærmeste familie og venner vet det.. De fikk vite omtrent rundt uke 6..
Klarer ikke holde sånt hemmelig. . =P

Mannen fortalte det til svigermor meg en gang testen var positiv... Da var jeg 4+2... Og noen få nære venner full også vite det da jeg omgås dem en del og de merker forandringer på meg relativt fort. Ei venninne SÅ det faktisk på meg! Så hun spurte rett ur og da følte jeg det var feil å lyve.

Mine foreldre venter jeg litt med, men spørs om ikke mor har fattet mistanke allerede, husker jo hvor godt hun merket det sist...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Det er helt opp til deg om du vil si d:-)
Vi venter til minst uke 12 av flere grunner:-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Har lyst til å vente til jeg har vært på tidlig ultralyd denne gangen, skal prøve! Er vanskelig å holde ting hemmelig for mammaen min :) <3 Hehe. Så spørs om hun får vite det snart uansett.
Er livredd for å miste igjen, så derfor jeg ønsker å holde det lengst mulig for meg selv :)

Fortalte det uke 4-5 :-) til nærmeste familie, svigermor og sjefen min :-) samt en god venninne! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nærmeste familie og venner vet det! Fortalte det i ca uke 7!! Deilig å få det ut ;)

Termin: 5.jan

❤️min første❤️
Sent from my iPhone using BV Forum

Skal fortelle bestevenninnen i dag. Er 5+4 nå.
Det kjennes uvirkelig ut enda, så jeg vil ikke si det til flere på en stund. Jo, min søster får vite snart.

Back
Topp