Hvor tidlig fortalte du om graviditeten?

Sniker fra desember.

Vi fortalte det til veldig mange ganske tidlig. Søsteren og bestevenninnen min fikk vite det ved positiv test (de visste at vi prøvde), mamma på IKM (pappa hadde gått bort 2 uker tidligere og det var en veldig spesiell situasjon), svigers i uke 6-7, noen andre venner i uke 7-8 og resten etter TUL i uke 13. Vi fortalte det tidlig til de vi ville ha ønsket støtte av hvis det gikk galt.

Jeg hadde aldri klarte å ikke si noe til noen før etter uke 12/OUL!
 
Sniker fra desember.

Vi fortalte det til veldig mange ganske tidlig. Søsteren og bestevenninnen min fikk vite det ved positiv test (de visste at vi prøvde), mamma på IKM (pappa hadde gått bort 2 uker tidligere og det var en veldig spesiell situasjon), svigers i uke 6-7, noen andre venner i uke 7-8 og resten etter TUL i uke 13. Vi fortalte det tidlig til de vi ville ha ønsket støtte av hvis det gikk galt.

Jeg hadde aldri klarte å ikke si noe til noen før etter uke 12/OUL!

Det er vanskelig å vente ja! Veldig rart og uvirkelig når det bare er meg og samboeren som vet. Men nå må jeg holde ut kun en uke til! Det skal jeg klare[emoji85] Blir nok mer virkelig når jeg endelig har flere å dele det med [emoji7]
 
Jeg føler med deg angående å fortelle sjefen. Det gleder jeg meg ikke til! Men så lenge alle andre gleder seg rundt oss og støtter får bare sjefen bli litt bitter [emoji6]
Venter nok kanskje til uke 13-14 før jeg forteller på jobb.

Nesten godt å vite at jeg ikke er alene om det :). Jeg vet at sjefen kommer til å bli glad på mine vegne, men det er jo klart at jeg skaper en utfordring for dem ved at de må finne en midlertidig erstatter. Kjenner også litt på det at jeg er klart yngst på jobb og eneste kvinne, så er litt redd for at det blir sånn "ja, da ser dere hva som skjer når dere ansetter unge kvinner" (er over 30 altså!). Men kollegaene mine har uttalt seg liberalt når det har vært snakk om mamma/pappa-perm i lunchen, så jeg velger å ha troen på at graviditeten min vil bli godt mottatt! :)
 
Fortalte det til mine foreldre i uke 7. Og hans foreldre pluss alle våres søsken i uke 9. Klarte ikke vente lenger. Fortalte det også til arbeidsgiver da, siden jeg var litt borte fra jobb Pga kvalme.Har også fortelt det til ei venninne. Er veldig glad vi fortalte det tidlig. Om jeg skulle vert uheldig å miste så ville jeg jo fortalt de nærmeste om det likevel :) ellers er jeg lite bekymra jeg da, og er sikkert på at alt er fint med lille selv om jeg ikke skal til jordmor før i uke 13. Kommer til å fortelle det til mange flere i uke 12 selv om jeg ikke har vært til jordmor ennå.
 
Fortalte min familie 11+0 pga det er veldig vanskelig å skjule, følte de kunne se det. Håper å vente noen uker til før vi forteller verden[emoji1]
 
Da vet svigermor det iallfall [emoji23][emoji23]
Lå et ul-bilde blant noen papirer på benken som hun hadde kommet borti... [emoji85]
 
Nesten godt å vite at jeg ikke er alene om det :). Jeg vet at sjefen kommer til å bli glad på mine vegne, men det er jo klart at jeg skaper en utfordring for dem ved at de må finne en midlertidig erstatter. Kjenner også litt på det at jeg er klart yngst på jobb og eneste kvinne, så er litt redd for at det blir sånn "ja, da ser dere hva som skjer når dere ansetter unge kvinner" (er over 30 altså!). Men kollegaene mine har uttalt seg liberalt når det har vært snakk om mamma/pappa-perm i lunchen, så jeg velger å ha troen på at graviditeten min vil bli godt mottatt! :)

Akkurat den strofen tenker jeg kommer til å bli nevnt når jeg ikke hører og! Det er nesten bare menn på jobb, så ikke vant med at noen blir borte over så lang tid.
Gleder meg til det er overstått og vi kan strutte rundt med magene våre [emoji2]
 
Fortalt det rundt uke 10 med førstemann til nærmeste familie og nærmeste venninner og ved uke 12-13 til resten. Med de 2 siste nå har jeg fortalt det rundt uke 6-7 til foreldrene mine siden jeg har vært så utrolig dårlig og kvalmen. Ett par venninner av meg vet det også nå. Er 9+3 nå og venter nok litt til med å fortelle det til resten av vennegjengen. Får se hvor fort det blir synlig denne gang og hvor dårlig jeg er når jeg skal i forening på mandag:)
 
Back
Topp