Hvor tidlig er det OK å klippe plenen på en lørdag?

Det er jo en vanlig dag, så må være greit å begynne kl 7, men godt mulig jeg blir irritert fordi, selv om jeg ikke sier noe :P

Slikt bråk som gressklipping, hamring, rusing av motorer (ruse for å ruse, ikke for å starte bilen), borring og slikt syns jeg man kan vente med til minst kl 9.00.

Leking på lekeplasser kan de begynne med så tidlig de vil for min del :)
Er vel ikke noe bedre å bli vekket av barnelek en tidlig lørdagsmorgen?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Synes alt som kan forstyrre naboer bør vente til kl 9. Uansett om det er hverdag, helg, søndag eller rød dag (tenker da feks 2.pinsedag, klipper ikke plen på 17.mai. Er også litt forsiktig med de helgene det er konfirmasjon hvis det er det i nærheten).

Er vel ikke noe bedre å bli vekket av barnelek en tidlig lørdagsmorgen?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jo, det syns jeg da :) De andre lydene irriterer meg, barnelatter tror jeg aldri i verden noen gang kommer til å irritere meg ;)

Greit nok at regelen er klokka 7, men jeg synes at man kan bruke vanlig sunn fornuft og omtenksomhet istedenfor og alltid måtte begrunne det man gjør med loven og " jeg har rett til å gjøre det".. Hva skjedde med vanlig omtenksomhet??

Jeg ville aldri ha klippet plenen før etter klokka 10-11 på en lørdag. Dette av vanlig omtenksomhet for de som ikke er tidlig oppe, eller av andre årsaker sover lenge på en lørdag hvor mange har fri etter , for noen, en lang arbeidsuke..

Er det virkelig SÅÅÅ hast med den plenen at man ikke kan vente?

Kjenn naboene dine og bruk vett mener nå jeg. Jeg syns det var svært utrivelig å komme hjem fra nattevakter og akkurat ha sovnet så starter naboen opp gressklipperen eller høytrykken.

Kunne ikke falle meg inn å begynne med slikt bråk før iallefall 10-11.

Men hvorfor klippet han gresset to ganger på to dager?

Etter 08. Her er reglene at det ska være stille mellom 23.00-07.00 uansett dag.
Enig

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Ååå kjenner jeg blir så glad av å lese at så mange mener etter kl 09 :p
Kjenner selv som kronisk syk at det er ekstra tungt på tunge dager når naboene begynner med "unødvendig" bråk utrolig tidlig både ukedag og helg :)

min nabo synes at det er helt greit å klippe gress før kl 7 om morran på lørdager og da gjerne kl 6 (det er mange ganger jeg har holdt på å åpne vinduet og si noen lite pene ord). mine barn kan fint sove til kl 10 på lørdager. bor i boligfelt og jeg ville ikke klipt før etter kl 11 på lørdager.

JEG pleier å vente til hvertfall etter 0900, både med at vi stikker ut på lekeplass og plenklipping.

Etter 08 må da være greit. Hele verden kan da ikke sitte inne og være stille hele formiddagen fordi noen liker å sove lenge ;)

Jeg syns etter 10 og gjerne bli ferdig til 20 på kvelden. Jeg jobber ofte helg og tidlig opp med jentungen i helgene osv så er ikke derfor, men det er helg, og da syns jeg man kan ta litt hensyn til andre rundt seg. Søndager skal det jo være stille men det driter mange i, desverre...

Det er forskjell på det som er lov, og det å vise hensyn til naboene sine. Vil man ha ett godt naboforhold så må jobbe for det:P

8-9 tiden syns jeg er greit:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Back
Topp