Hvor tørker du klær?

Vaskerommet, 90% går i trommelen. :)

Ute i hagen :) Går så mye raskere og tøyet lukter bedre. Tar det inn i stuen om natten og så er det tørt neste morgen. Er det dårlig vær over lengre tid setter jeg tørkestativet på badet siden det er det rommet som har ventilasjon beregnet på fuktighet.

Har plass til er tørkestativ på badet (og et i badekaret om nødvendig) men har et stående i gangen mellom bad og soverom, og prøver å ikke ha oppe det på badet mer enn nødvendig fordi det blir trangt.
Har heldigvis tørketrommel også og prøver å tørke ute på sommeren.

Men har hatt leiligheter med så små bad at man ikke kan henge opp et håndkle engang, så blitt mye tørk i stuer før.

Ull/fintøy tørkes i stativ i stua, alt annet går i tørketrommel :)

Vi har stort nok vaskerom til å tørke 2 stativer med klær, og det er virkelig gull verdt :)

Får akkurat plass til et stativ på vaskerommet. Så det tørkes stort sett klær der inne. Har ikke varmekabler eller varme på, men god ventilasjon så klærne tørker fort. For det MÅ ikke varme til.

Tar noen ganger stativet inn i stua og setter under varmepumpa og må ha klærne fort tørre. Eller enda bedre, bærer stativet gjennom stua og setter på terrassen når været tillater det om sommeren/våren.

Ute i hagen :) Går så mye raskere og tøyet lukter bedre. Tar det inn i stuen om natten og så er det tørt neste morgen. Er det dårlig vær over lengre tid setter jeg tørkestativet på badet siden det er det rommet som har ventilasjon beregnet på fuktighet.

Ute i hagen, eller stativ på verandaen oftest hos oss da, er gull det.

Minus at eldste reagerer på pollen av hassel, og or og Bjørk, dvs fra januar til uti mai en gang. Og mannen på gress. Men utenom om bjørkesesongen så tørker jeg en del ute. Men relativt lite aktuelt i helga da, det hadde blåst avsted ganske langt og ikke blitt særlig tørt heller...

Ventilasjonen på badet hos oss er elendig (40 år gammelt hus og avtrekket er dårlig) så den trekkfulle stua er sikkert like grei... Ikke er det plass på badet heller.

Men når været tillater det tørker jeg gjerne ute ja. Altså da når jeg kan slippe å få bjrøkepollen på klærene til eldstemann i alle fall. Og helst oss andre han bor sammen med også.

Stua dessverre.. har ikke plass til tørking på vaskerommet. Men nå som det blir sommer og vår blir det tørking på stativet i hagen

Ute i hagen, eller stativ på verandaen oftest hos oss da, er gull det.

Minus at eldste reagerer på pollen av hassel, og or og Bjørk, dvs fra januar til uti mai en gang. Og mannen på gress. Men utenom om bjørkesesongen så tørker jeg en del ute. Men relativt lite aktuelt i helga da, det hadde blåst avsted ganske langt og ikke blitt særlig tørt heller...

Ventilasjonen på badet hos oss er elendig (40 år gammelt hus og avtrekket er dårlig) så den trekkfulle stua er sikkert like grei... Ikke er det plass på badet heller.

Men når været tillater det tørker jeg gjerne ute ja. Altså da når jeg kan slippe å få bjrøkepollen på klærene til eldstemann i alle fall. Og helst oss andre han bor sammen med også.
Allergier må man selvfølgelig ta hensyn til. Heldigvis kun bjørke- og gresspollenallergi her i hus og det har ikke vært et problem så langt i år. Siden mannen har både astma og allergi er det litt å ta hensyn til. Dårlig inneklima grunnet tørking inne vil slå ut på astmaen mens pollen på klærne er dårlig for allergien. Blir nok tørking i garasjen i sommer. Har ikke bil så noe nyttig må den kunne brukes til :p

På vaskerommet. Men pleide tørke på badet før der vi bodde i liten leilighet. Var plass til et lite stativ, og synes egentlig det gikk fint det også.

Spisestua vår blir flittig brukt til alt annet enn å sitte ved bordet å spise (unntaket er vel jul og bursdager) - der har vi ikke mindre enn to tørkestativer stående til enhver tid og spisebordet er fylt med sammenbretta klær - som da blir ryddet når vi har selskap og møter etc:rolleyes::hilarious:

Back
Topp