Hvor tørker du klær?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
*glor på et tørkestativ i stua*

Egentlig tørker vi klær på vaskerommet, der er både tørketrommel og tørkeskap (som også fungerer fint som tørkestativ med åpen dør)

Men når vi har en litt vel effektiv klesvaske-helg, så ender det altså med et tørkstativ i stua. Jeg hadde jo sånn egentlig nesten akkurat fått det VEKK, så er det altså fullt igjen.

Jeg er ikke oppvkst med å tørke klær stua, i alle fall ikke i det huset mine foreldre har bodd i siden jeg var 7, før det husker jeg ikke og det oppleves veldig "rotete". Men mine foreldre har et stort vaskerom med mer tørkeplass.

Min svigermor derimot, tørker klær i stua dersom hun tørker inne, så jeg skjønner jo at mannen synes det er mer naturlig.

Det er bare for meg irriterende. Men vi har vel gjort det ca hver eneste plass vi har bodd sammen.

Lottodrømmen-huset har stort nok vaskerom til å ha tørkeplass der, og dessuten tørkeplass ute under tak.

Slipper å tørke i stua, og det er jeg glad for. Der vi bodde før måtte vi det. Nå har vi et stativ på vaskerommet og et på badet nede pluss tørketrommel så det holder Hatet å tørke klær i stua der vi bodde før, følte det ble så rotete.

På vaskerommet. Har plass til å henge opp klesvask fra 2-3 maskiner. Alt av sengetøy, håndkler, ol. går i tørketrommelen. :)

Vi har ikke plass på vaskerommet, og egentlig heller ikke på badet. Tørker en del i tørketrommel, det andre henges opp på stativ i stua. Rett og slett fordi der tørkes det raskest da varmepumpen alltid står på. Hadde det før på gjesterommet, men brukte da for lang tid på å tørke..

Tørker i tørketrommel :p tørker alt utenom ullklær der. Ullklær har vi hengende på radiatorene så de tørker fort

Jeg har plass på vaskerommet, og klessnor ute under tak. Men har mye klær i tørketrommelen da :)

Tørketrommel. Resten tørkes enten på vaskerommet, har plass til 4 store stativer der, eller ute på verandaen

Vaskerommet. Har tørketrommel og fire tørkestativ stående :D

Tørkestativ på gjesterom om vi ikke har gjester, evt i stua hvis vi må ha to stativ oppe eller vi har gjester..
For det meste stapper jeg alt i trommelen bare for å slippe å tenke på det, spesielt etter at jeg ødela bbhugme og det er/var små hvite kuler i klesvasken hver gang den kjøres..... :oops:
Red: trommelfilteret tar nemlig kulene uten problem

Last edited:
Har ikke tørketrommel og heller ikke plass på vaskerommet, så det blir på kjøkkenet i nærheten av varmepumpen. Og tørker ute på terrassen under tak. Og om vi vasker mye blir det et stativ på gangen.

I stua. Ikke noe valg grunnet lite hus og ingen tørketrommel. Er oppvokst med det selv, så drømmer om vaskerom med tørkeplass. Men overlever. Alternativet er mye møkkete klær :p

I stua, eller i tørketrommel (vi bruker den som regel bare hvis det er noe vi må ha tørt ganske fort) :) lite hus, så da blir det slik :rolleyes:

Klærne til mannen og meg henger på stativ i stua, er rett og slett det eneste rommet vi har plass til det (ingen vaskerom eller store nok andre rom her i huset dessverre).
Merker godt at lufta i stua blir litt vel fuktig den dagen klærne henges opp, men har ikke noe annet valg.
Om sommeren må klærne også tørkes inne, da mannen har pollen/gressallergi og reagerer på egne klær hvis de har hengt ute :p
Klærne til ungene (unntatt ull) og alt av håndklær/sengetøy blir tørket i tørketrommel.

Er forøvrig ikke oppvokst med stuetørking, mamma hadde (og har fremdeles) klærne på stativ i underetasjen uttafor badet.

På vaskerommet :) første gang for min del, mamma og jeg bodde i leilighet med vaskekjeller, men nå har vi kjøpt hus med vaskerom :D

Vaskerommet.
Har 2 snorer oppunder taket, og et sånt stativ med vinger.
Kan nok tørke 3-4 maskiner der samtidig.

Bruker aldri tørketrommel på vanlige klær, bare på håndklær, kjøkkenkluter og sengetøy minus laken.
Kan også tørke på stativ nede på kjellerstua hvis vi vasker så mye om gangen.
Vaskerommet er ikke akkurat stort, men effektivt med de snorene, kan da henge klær på kleshengere og da er det plass til mye.

Om sommeren henger vi noe ut hvis det må tørkes fort.

Back
Topp