Hvor tørker dere klær?

nussnøff skrev:

Sannheten skrev:
Jeg har et par store akvarier stående, vil tro det fordamper en god del vann fra de i løpet av en dag enn et klesstativ... Kan ikke tenke meg at det gjør noe skade, man har jo gjort det i alle år uten de store konsekvensene....
Hva foreslår han at du gjør? Ikke alt som kan tørkes i trommel heller liksom...

Han mener at det kan henges ute eller i trommelen. Han sier han skal lage et stort tørkestativ med tak over, men jeg gidder seriøst ikke stå ute i regn, vind og minus grader for å henge opp klær......

Knis. Ikke så inne på klestørk denne mannen din?  Tørker man klær "hele" tiden i et rom så vil det avgi fukt ja, men har  man tenkt å få klærne sine tørre om vinteren når man bor i Norge (uten å bruke dager) så må man nesten tørke innomhus. Han kan heller bruke pengene på å kjøpe en luftavfukter som kan brukes når dere tørker klær inne istedet for å bruke dem på tørkestativ med tak over. Vi tørker klær i vaskekjelleren, der står det en luftavfukter og går kontinuerlig uansett, er så fuktig i kjelleren. 

Vi tørker på vaskerommet.
Men før vi hadde vaskerom hang vi klærne til tørk på badet.

Jeg har god plass til tørkestativ på vaskerommet, men jeg er lat, og tørker så og si alt av tøy i trommelen. Henger det som oftest ut på sommeren da! Ulltøy henger jeg på kleshengere på badet (i dusjen) over natta. Annet tøy som ikke kan tromles henger jeg opp på vaskerommet eller eventuelt et soverom. Orker ikke å ha klesstativ i stua!

Vi har tørkestativ i stua. Har ikke plass til det andre steder. Tørketrommelen vår er ødelagt, ellers pleier alt å gå i den (bortsett fra jeans og ull)

Vi har tatt et soverom i huset til klesrom/garderobe, så jeg har to stativer som jeg tørker klær på der inne. Vi har ikke tørketrommel.

Her står stativet i et område mellom stua og ganga. Tørketrommelen bruker jeg 1-2 ganger i uka.

vi bruker tørketrommelen om vinteren siden ellers så måtte vi ha 2-3 stativ stående i stua
Om sommeren bruker vi klessnor ute

Nå som vi fyrer pleier jeg å sette tørkestativet foran vedovnen, da tørker det kjempe fort. Kan ikke skjønne at det skal kunne skade noe med et par stativ rundt omkring i huset altså :p

Jeg bruker trommelen på så og si alt og er helt avhengig av den :) 

Labambie skrev:
Vi har det på vaskerommet vi da. Ellers hadde jeg brukt badet. Et våtrom er jo laget for tørking. Ikke tror jeg det spiller så stor rolle om du tørker det på stua heller, sånn fuktmessig. Med mindre du har 8 stativ liksom... 

Vi har trommel, men den brukes bare på truser, sokker, kluter og håndklær og sengetøy. Ødelegger jo klærne. 

Labambie skrev:
Vi har det på vaskerommet vi da. Ellers hadde jeg brukt badet. Et våtrom er jo laget for tørking. Ikke tror jeg det spiller så stor rolle om du tørker det på stua heller, sånn fuktmessig. Med mindre du har 8 stativ liksom... 

Vi har trommel, men den brukes bare på truser, sokker, kluter og håndklær og sengetøy. Ødelegger jo klærne. 

stort sett på vaskerommet.. evt i boden - der har vi også et takstativ.. og har jeg virkelig mye vask, så har jeg et stativ på gjesterommet oppe og et på badet nede også :)

Da har jeg plass til 5 klesvasker på en dag...

det er ikke farlig å henge opp  tøy inne... problemet oppstår hvis du gjør det i små rom uten lufting... 

Vi har ganske liten leilighet da, og her har jeg på det meste to stativ stående.. Et i stua og et i kjøkkenet foran vinduet.. Vi har ikke hatt dugg på vinduene eller noe, så det blir nok ikke SÅ fuktig at det gjør noe. Vi bor i tilleg i kjeller/sokkel :)

Jeg fikk meg tørketrommel først nå i helga, hadde først tørk på mandag så .. frem til nå har jeg enten brukt gangen oppe eller soverommet til minstemann (han bruker det jo ikke enda). Får plass til to stativ og trenger ikke mer. Hvertfall ikke nå lenger. :D

Back
Topp