Hvor tørker dere klær?

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Vi har tørketrommel, men er litt greit å ikke la den gå flere ganger for dagen. Så kommer problemet mitt, gubben nekter meg å henge opp klær inne i huset, for han mener det blir for mye fuktighet. På badet har vi ikke plass til å sette opp noen stativer...... Så hvor i alle dager kan jeg tørke klær? Eller er det noen som VET at det ikke er skadelig for huset at man tørker klær inne?

Vi har det på vaskerommet vi da. Ellers hadde jeg brukt badet. Et våtrom er jo laget for tørking. Ikke tror jeg det spiller så stor rolle om du tørker det på stua heller, sånn fuktmessig. Med mindre du har 8 stativ liksom... 

Vi har trommel, men den brukes bare på truser, sokker, kluter og håndklær og sengetøy. Ødelegger jo klærne. 

Nå på vinteren når vi fyrer og styrer med mye elektrisk varme så blir luften så tørr uansett at litt klestørk på et så stort rom som stua ikke gjør noe som helst :-)

Jeg bruker tørketrommelen på det som kan tromles.

Ull til jentungen henger jeg i vinduskarmen på badet av alle ting  tar  vare på slike små plasthengere når jeg kjøper barneklær og de er supre å henge klær til tørk på også :-)

Jeg har et par store akvarier stående, vil tro det fordamper en god del vann fra de i løpet av en dag enn et klesstativ... Kan ikke tenke meg at det gjør noe skade, man har jo gjort det i alle år uten de store konsekvensene....
Hva foreslår han at du gjør? Ikke alt som kan tørkes i trommel heller liksom...

bruker tørketommel på alt av handuker, sengetøy, undertøy, de fleste av barna sitt tøy. 
men det som ikke kan tromles henger på stativ på stua. Står alltid ett stativ på stua for med 2 voksne og 4 barn blir det mye klesvask. Så når stativet er tørt henges det nytt opp..
På sommeren har jeg stativene ute på verandaen hele dagen, så setter deg de i gangen om natta. 

I tørketrommelen eller i spisestua (frem til vårt nye STOOOORE bad er ferdig så jeg kan dytte det inn der)

Jeg tørker klær i andre etasje, i loftstua. Har ikke så veldig mange andre alternativer :-)

Sannheten skrev:
Jeg har et par store akvarier stående, vil tro det fordamper en god del vann fra de i løpet av en dag enn et klesstativ... Kan ikke tenke meg at det gjør noe skade, man har jo gjort det i alle år uten de store konsekvensene....
Hva foreslår han at du gjør? Ikke alt som kan tørkes i trommel heller liksom...

Han mener at det kan henges ute eller i trommelen. Han sier han skal lage et stort tørkestativ med tak over, men jeg gidder seriøst ikke stå ute i regn, vind og minus grader for å henge opp klær......

På soverommet eller i stua.

Klærne må tørkes, og ikke har vi veranda eller tørketrommel. (Enda.... om et par mnd derimot!!!   Da kommer jeg til å henge klær som må tørkes på snor ut på verandaen i 2. etasje, og vi kommer vel til å få oss en tørketrommel også).

Er det surt og vått og jævlig ute blir det plassert på gjesterommet :P

Men før vi får flytta, står det i stua eller på soverommet.

Stua...
Burde strengt tatt vasket mer klær så vi fikk opp luftfuktigheten.

Har du en plass i huset hvor ting tørker fort?:) vi tørker det på vaskerommet, der er det ett og godt+ at det tørker fort:) Om du har en plass ute hvor det er litt vind, så kan du jo henge det der til ting ar tørka nesten, også ta inn statnett inn om kvelden før dere legger dere?:) det gjør vi ofte, og da er det nesten tørka til vi tar det inn:)

Her tørkes de i stua da alle andre rom blir for små :P Stua er ganske stor så vil ikke tro det gjør så mye skade :)

Bompibomp skrev:
Har du en plass i huset hvor ting tørker fort?:) vi tørker det på vaskerommet, der er det ett og godt+ at det tørker fort:) Om du har en plass ute hvor det er litt vind, så kan du jo henge det der til ting ar tørka nesten, også ta inn statnett inn om kvelden før dere legger dere?:) det gjør vi ofte, og da er det nesten tørka til vi tar det inn:)

I stuen foran varmepumpen :) Han har alltid klaget på at jeg har hatt stativer inne, og nå har han begynt å jobbe med renovering av hus med fukt/sopp/råteskader så nå er han blitt helt nazi på dette her......

nussnøff skrev:

Bompibomp skrev:

I stuen foran varmepumpen :) Han har alltid klaget på at jeg har hatt stativer inne, og nå har han begynt å jobbe med renovering av hus med fukt/sopp/råteskader så nå er han blitt helt nazi på dette her......

Det er 2-3 liter vann i en klesvask... Det er jo ikke verre enn å kjøpe en luftfuktighetsmåler å ha inne. Koster en hundrelapp kanskje.

hissigproppen skrev:

nussnøff skrev:

Bompibomp skrev:

Det er 2-3 liter vann i en klesvask... Det er jo ikke verre enn å kjøpe en luftfuktighetsmåler å ha inne. Koster en hundrelapp kanskje.

Ja kanskje jeg får prøve å kjøpe en sånn en :)

Bruker tørketrommel og ellers tørkestativet på vaskerommet:)

Jeg tørker klær på loftstua..
Der er det ingen som oppholder seg, utenom de få minuttene ila dagen dattera mi gidder å leke der :p Så det er ingen som ser det..

Til sommeren blir jeg å henge de ut, når det ikke regner.. :)

Tørker det i stua. Har ikke noe annet sted å ha det så. Hvis gubben min hadde klaga på noe sånt skulle han lett ha fått tatt klesvasken selv, eventuelt måtte han bygget et vaskerom til meg.

Jeg har vaskerom så tørkes der.

Klesstativ i stua er grusomt stygt. Her er det kun inne under varmepumpa om natten om noe MÅ fås tørrt fort.

Før var det på badet, da vi bodde i leilighet.

Back
Topp