Hvor stort var barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Maanda
  • Opprettet Opprettet
Snuppa mi var 3060 gram og 48 cm ved fødsel. Nå er hun var 7 1/5 mnd, men vil tippe hun veier rundt 7500 gram nå :)

1. 3900 g og 51 cm.
2. 3838 g og 53 cm.
3. 4550 g og 54 cm.
4. 4030 g og 52 cm.

mini var 68 cm og 8460 g på 4 mnd kontrollen.

de andre her har vært ifra 7-10 kg ved 8 mnd kontrollen. og ifra 77-79 cm.

Gutten min var 2928g og 49cm
Da han var 4mnd var han på størrelse med jenta di nå.

Ved 8mnd var han 73cm og 9,7kg.

Men mellom 1-2år falt han 3(!) kurver. Enda han spiste mye mer enn oss voksne. HS stressa skikkelig og trodde ikke på oss da vi sa han spiste som en hest. Men nå følger han kurven igjen, selv om den e 3 kurver under den opprinnelige.

Hun veide 3605 ved fødsel, og var rundt 6500 ved 8 mnd kontroll

Jr. var 3780 g og 51 cm ved fødselen.
Husker ikke nøyaktig hvor stor han var ved 8 mnd, men dagen før han var 4 mnd var han NØYAKTIG 9 kg, og han var 10-11 da han var 8 mnd.

Har en veeeeldig lang gutt..Like stor som en 18mndr gammel gutt.. Han er nå 8 mndr.

Fødsel : 4151 g. Målte ikke lengden i utlandet der jeg fødte. Men, de sa han var lang.
8 mndr : Ca 12,5 kg og 80 cm!

Har vondt i ryggen ja.....................
Håper jenta blir mindre :)

Eldste (jente):
ved fødsel: 3486 g og 49 cm
8 mnd: 7790 g og 66 cm

Mellomste (gutt):
ved fødsel: 3492 g og 51 cm
8 mnd: 8255 g og 69,5 cm

Yngste (jente) er nå snart 5 mnd:
Ved fødsel: 3285 g og 47 cm
Nå : ca 7 kg og 63 cm

Min var liten ved fødsel 47cm og 2755gr. men vokste voldsomt i starten og var 6,6 kg ved 3 mndr. og ved 8 mndr. var han 9,8 kg.
men så bremset det opp litt og nå er han 19 mndr og veier ca 11kg

Sander var 4570 ved fødsel og 12kg ved 6 mnd, husker ikke hva han var ved 8 mnd. 

4500 kg, og 54 cm.
Husker ikke  ved 8 mnd. Men er langt over gjennomsnittet.Ble tatt for å være gamlere enn han var / er.Ved 2 år tatt for å være 4 år,ved 4 år tatt for å være 6 år.Ganske høy og robust!
Hvorfor fester du deg ved dette??
I all hovedsak er det vel av avgjørende betydning hvorvidt barnet ser ut til å trives,og hvordan helsen er forøvrig.Det skal vel være store avvik før det reageres?

3715 ved fødsel og 7,2 kg ved 8 måneder (gutt)

Syntes ikke hu virker så liten jeg med tanke på at hu ikke var så stor ved fødsel heller!Viktigste er vel at de følger sin egen kurve?!:)

Linus
fødsel: 3760g, 8mndr 10220g
Viljar
fødsel 4056g, 8mndr 9090

Skye skrev:
4500 kg, og 54 cm.
Husker ikke  ved 8 mnd. Men er langt over gjennomsnittet.Ble tatt for å være gamlere enn han var / er.Ved 2 år tatt for å være 4 år,ved 4 år tatt for å være 6 år.Ganske høy og robust!
Hvorfor fester du deg ved dette??
I all hovedsak er det vel av avgjørende betydning hvorvidt barnet ser ut til å trives,og hvordan helsen er forøvrig.Det skal vel være store avvik før det reageres?

Hvorfor? Har en helsesøster som ringer flere ganger i uka, må på kontroller osv hele tiden. Har snart fylt ut 2 helsekort bare på VEKT! Rart jeg blir stressa? Jeg er jo egentlig ikke stressa over det, for ser jo at hun trives og hun utvikler seg normalt(til og med litt tidlig ute med enkelte ting). Så hun får jo åpenbart nok med næring og har det fint. Jeg syns derfor det er så rart at hs stresser. Virker som de mistenker ett eller annet men ikke sier no.

Hun var jo mindre en gjennomsnittet ved fødsel, men syns ikke vekta på 8 mndr. var "feil".
Jenta (den minste av de, den største var en plugg) her var 3300g ved fødsel, og 6570g ved 8 mndr. Nå er hun 16 mndr. og 9500g...
Ingen som har mast om det på helsestasjonen eller sykehus eller noe. Hun følger jo sin egen kurve og er blid og fornøyd.

Ved fødsel var han 4235gr/50 cm.
Ved 8 mnd var han 9640gr/71cm.

Herregud.....
Da er det jo hs som er nervøs!!Neste gang du er hos henne så sier du rett ut at du skal følge samme kontroller som andre mødre.Si at du vil ha en god grunn for å møte oftere.Hvis du enda ikke når frem skal du gå til fastlegen din å spørre om det er noe unormalt med vekt og lengde.Få det svart på hvitt fra legen evt. at alt er normalt.

Eldste mi var 3750 gram og 50 cm da hun ble født. Har ikke målene for 8 måneder her nå, men hun var 8160 gram og 75 cm på 1-årsdagen sin. Hun lå under den nederste percentilen til hun var rundt 2,5 år. 

EDIT: Jeg fant forresten helsekortet. Hun var 7225 gram og 70,5 da hun var 8 måneder.Da hun var 6 måneder var hun like lang som di, og 5805 gram. Jeg ser jo på gamle bilder at hun er tynn, men hun var sunn, frisk og glad! For å få til et gjennomsnitt må noen barn være under, sånn er det bare! :) 

Back
Topp