Hvor stort hus har dere?

Blåveispiken

Glad i forumet
Vi driver å styrer med tomt og hus...

Og så lurer vi litt på hvor stort vi skal bygge...

Så da lurte jeg på;

Hvor stort hus har dere?
Hvor mange etasjer ?
Hvor mange soverom/kontor etc?
Hvor mange personer er dere?
Fornøyd med størrelsen ?

Hva skulle eventuelt vært anderledes ?

Vi har 150 kvm og 4 soverom. Vi har to barn og et til på tur. Soverommene synes jeg godt kunne vært større.
I tillegg har vi 44 kvm kjeller + uinnredet kjeller som til sammen jo blir 150 kvm. Kjelleren skal innredes i løpet av noen år , så da blir det bedre plass. [:)] Vi har også en garasje med to boder ute. [8D] Likevel er det fullt overalt, selv om vi liksom ikke har så mye skrap....hehe. [8D]

ORIGINAL: Blåveispiken

Så da lurte jeg på;

Hvor stort hus har dere? 180 kvm
Hvor mange etasjer ? 1
Hvor mange soverom/kontor etc? 5 (7)
Hvor mange personer er dere? 2
Fornøyd med størrelsen ? Ja

Hva skulle eventuelt vært anderledes ? Nyere hus på en annen plass over minst 2 etasjer (Tenker kanskje å bygge nytt i 2012)

Ca 200kvm men bruker kun 1 etg + vaskerom i kjelleren så langt og det holder[:)]

Har begynt å lage kjellerstue og etterhvert 1 soverom til, greit med egen stue som ungene kan bruke når de har besøk/spiller osv uten å måtte sitte med meg og mannen[:)] Skal også ha stort bad i kjelleren etterhvert[;)]

Den dagen ungene flytter ut selger vi huset, vil ha alt på en flate og mye mindre når det kun er jeg og mannen..trenger ikke 4 soverom og 200kvm da, altfor mye å holde rent[:'(]

noe over 200kvm.

Har fire soverom. To store, og to litt mindre. Har kjøkken på ca 34kvm og ca like stor stue. Vi har alt for lite bad. Sikkert ikke mer enn 8 kvm, men blir enda mindre, siden vi har badekar. Skal lage nytt bad på gamlekjøkkenet, og da blir det vel ca 15 (øyenmål, så kan godt hende jeg er helt på jordet[8D])
har en stor gang, som jeg faktisk synst er for stor. Luksusproblem selvsagt.

Jeg kunne tenkt meg å bygge på huset, og fått garasje i selve huset + flere soverom/kontor/gjesterom. Kunne også tenkt meg ett klesrom, der vi hadde samlet alle klær, så hadde det vært en lek å legge på plass klær[:D]

Vi driver å styrer med tomt og hus... Vi er nettopp ferdige å bygga hus..

Så da lurte jeg på;

Hvor stort hus har dere? Huset vårt er 135 kvm

Hvor mange etasjer ? 1,5

Hvor mange soverom/kontor etc? Vi har 6 soverom, 4 oppe på loftet og 2 nede. Det eine nede blir brukt som gjesterom/tv-rom/roterom ..

Hvor mange personer er dere? Vi er 2 voksne og 4 barn i alderen 13, 12, 3, 1 år.

Fornøyd med størrelsen ? Skulle gjerne hatt mykje større hus, men heilt greitt. Meir enn nok å samla støv og rot på.

Hva skulle eventuelt vært anderledes ? Har forlite lagringsplass/kott..

Så da lurte jeg på;

Hvor stort hus har dere? 125 m^2
Hvor mange etasjer ? 3
Hvor mange soverom/kontor etc? 4
Hvor mange personer er dere? 2 voksne og et barn
Fornøyd med størrelsen ? Ja

Hvor stort hus har dere? ca 180 kvm
Hvor mange etasjer ? 2
Hvor mange personer er dere?4
Fornøyd med størrelsen ? Håper det[8D] Vi bygger, og er ikke ferdige enda. Men da vi valgte hus sa de at 180 kvm ville være rikelig for 4/5 personer [:)] Og jeg tror så absolutt at det stemmer.
Kjøkken 30 kvm, stue 32 kvm, loftstue 19 kvm, soverom 13-15 kvm. 1 lite bad nede, og et stort oppe...

Hva skulle eventuelt vært anderledes?

Kanskje litt større vaskerom?...Aner ikke enda siden vi ikke er ferdige[:D]

Så da lurte jeg på;

Hvor stort hus har dere? 400kvm
Hvor mange etasjer ? 3
Hvor mange soverom/kontor etc? 8
Hvor mange personer er dere? 4
Fornøyd med størrelsen ? ja
Kjelleren er rett over 100kvm, 3 soverom, stor gang, stue, kjøkken, bad og badstue. Og det leier vi ut. Resten har vi selv. Utleiedelen betaler stort sett hele lånet våres [;)]

Hva skulle eventuelt vært anderledes ? Stuene er litt knotete, og rart oppdelt. ville ha tenkt ut en smartere rominndeling mellom stuene, spisestue og kjøkken. (tilsammen ca 90 kvadrat, veldig rart inndelt)
Veldig fornøyd med at vi har en egen do nærme inngangsdøra, og vaskerom nærme inngangsdøra.
Og at vi har en egen inngang til oss, på siden av den vanlige innganga, så der kan vi henge opp masse tøy og ungene drar inn sand og dritt og skittne dresser osv der, før de går videre inn i huset. Og har 4 svære skyvedører nedover langsida i den ganga, til masse ting og tang og tøy
[;)]
Fornøyd med soverommene, 2 på 20 kv, 1 på 25 kvadrat, gjesterom på 10 kvadrat og hobbyrom på 15 kvadrat ca. Masse skapplass og plass til kommoder. kommer til å ta ibruk kjeller selv når ungene blir større.
Og digg med stort bad på 23 kvadrat.

Hvor stort hus har dere? Alt for lite.... Hehe. Det er 120 kvadrat da.
Hvor mange etasjer ?
2 etasjer
Hvor mange soverom/kontor etc?
4 soverom, et av de kontor/bod
Hvor mange personer er dere?
Vi er 4 personer. 2 barn på 3 og 1,5 år
Fornøyd med størrelsen ?
Overhodet ikke

Savner bod og loftstue. Samt aller helst ha stue i andre etasje for å slippe innsyn

Ca 100 kvm i grunnflate
Hovedetasje, full kjeller og loft.
4 soverom
Vi er 4 personer

Er egentlig fornøyd med størrelsen, men kunne tenkt meg å "fordelt" rommene litt annerledes.
På loftet er det veldig mye plass som går bort i skråtak, så kunne tenkt meg å hevet taket en del.
Og lagt til 3-4 soverom (+ evt 1 bad) oppe, i stedet for de to soverommene som er der nå.
Eller er det bra[:)]

2 etaser + loft og kjeller..
i kjelleren har vi bod, vaskerom og et rom som kan fungere som soverom/lekestue etc, men det har vært litt vannskadet så foregår lite der inne foreløpig.

i hovedetasjen har vi kjøkken, bad, do, gang et gammlet kjøkken til hvor fryseboks står og div annet rot og sånn ca 3 stuer hvorav 2 er dagligstue/spisetue, og den siste er kontor/lager/mer rot.. [8D]

i andre etasje er det fire soverom, 2 barnerom, et gjesterom og vårt soverom..

Vi er fire stk.
Om noe skulle vært annerledes ville jeg hatt ny kjøkkeninnredning, og gjort om det rommet hvor fryseboksen står om til bad (har vært kjøkken før, så vann og sluk er jo der.)det eksisterende bad/do er på hele 3 kvadrat tilsammen og i forskellig rom..

190 kvm.
Tre soverom
to store stuer
to bad
Stor gang med masse skapplass.

Vi er nettopp blitt fire personer, og har mer enn nok plass[:)][:)] Har mulighet til å lage et soverom til om vi skulle trenge det også.

Vi holder på å pusse opp og bygge ut huset vi bor i.

Hvor stort hus har dere? Blir ca 330 kvadrat
Hvor mange etasjer ? 3
Hvor mange soverom/kontor etc? 4 soverom, et kontor, kjellerstue og loftstue, 2 bad
Hvor mange personer er dere? snart 3
Fornøyd med størrelsen ? Egentlig blir det litt for stort, men for at vi skal få huset sånn som vi vil, så må det bare bli sånn...
Ungene skal få hvert sitt soverom + et eget lekerom, så vi skal nok få utnyttet størrelsen bra.

Skulle gjerne kuttet ut en etasje, men no har huset allerede 3 etasjer, så det blir litt vanskelig...

Hvor stort hus har dere? 236kvm
Hvor mange etasjer ? 2
Hvor mange soverom/kontor etc? 5
Hvor mange personer er dere? 3
Fornøyd med størrelsen ? ja[:)]

større vaskerom, mer bodplass!

2 etg. 350m2 tak (inkl garasjen)
4-5 soverom, svær stue, kjellerstue, kjøkken, tvstue, krypekjellere, 2 bad, 1 gjestedo, vaskerom og noen andre smårom:)/ganger.

ekstremt bra planløsning på huset. pusser opp hele greia litt etter litt. [:D]

250kvm. bor på 150 selv, leier ut nede.
3 etg.
er 4 stk.
4 soverom+ kontor til mannen.

kunne vært mer gjevnt store soverom (rundt 8-10kvm pr stk)
Når vi skal bygge nytt, er grovkjøkken ett MUST.
Vil ikke ha så skrå tak i vårt nye hus. Upraktisk.

Trives og er stort nok for oss ellers.

Hvor stort hus har dere? ca 160 i boareal
Hvor mange etasjer ? 3
Hvor mange soverom/kontor etc? 3 soverom, 1 walk-in-closet (det er eit must viss du skal bygge nytt hus, er heilt fantastisk!!!), ei kjellarstove, vaskerom, og ei diger bod som er veldig god å ha, eit toalett, eit bad, stove og kjøkken.
Hvor mange personer er dere? 3
Fornøyd med størrelsen ? ja

skulle ønska me hadde størrre hovedbad MED badekar, og at toalettet var større og med dusj.

Så da lurte jeg på;

Hvor stort hus har dere? 138boa
Hvor mange etasjer ? 2
Hvor mange personer er dere? 4
Fornøyd med størrelsen ? ja, egentlig. Vi har 2 stuer, 4 soverom, kjøkken, bad + vaskerom

Jeg ville hatt litt større kjøkken[8D]
Men det er bare fordi jeg syns det er kuult med sånn øy midt på kjøkkenet. Ellers så er huset vårt godt planlagt og nøye gjennomtenkt av snekker`n[8D]

Så da lurte jeg på;

Hvor stort hus har dere?170 kvm
Hvor mange etasjer ?2
Hvor mange soverom/kontor etc?4
Hvor mange personer er dere?3
Fornøyd med størrelsen ? Velidig fornøyd, akkurat passe [:)]

Back
Topp