Hvor stort er barnet nå?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
På seksukerskontrollen for en uke siden, var hun litt over 5600g og 56 cm. Hvor store er deres nå? ❤️

Hun var 5370 på 6 ukerskontroll, men de målte ikke lengde. Skal på ny kontroll på tirsdag (8 uker) :happy:

Hun var 4,7 kg, men var egentlig 7 uker på kontrollen :) De målte ikke lengde her heller, helsesykepleier sa de ikke gjorde det lenger før på 3 månederskontrollen pga hoftene ikke hadde godt av å bli strukket ut? Tydeligvis ikke en nasjonal greie da!

Ja, de målte ikke her heller, men han var blitt 5040 gram, som jeg egentlig syntes var litt lite siden han var nesten 7 uker og ble født 4075. Men hun sa det var greit, da han ikke har funnet kurvet sin ennå. Også har han mpa og tok litt tid før jeg la om kostholdet. Så blir spennende neste kontroll!

Hun var 4,7 kg, men var egentlig 7 uker på kontrollen :) De målte ikke lengde her heller, helsesykepleier sa de ikke gjorde det lenger før på 3 månederskontrollen pga hoftene ikke hadde godt av å bli strukket ut? Tydeligvis ikke en nasjonal greie da!

Ah, hun nevnte noe om at de ikke skulle strekke noe særlig på de minste, på 4u kontrollen; så ble bare sånn omtrent, men uten å dra særlig i føttene. :P

Ja, de målte ikke her heller, men han var blitt 5040 gram, som jeg egentlig syntes var litt lite siden han var nesten 7 uker og ble født 4075. Men hun sa det var greit, da han ikke har funnet kurvet sin ennå. Også har han mpa og tok litt tid før jeg la om kostholdet. Så blir spennende neste kontroll!
Så synd at nr to også fikk mpa. Her virker det som vi har sluppet unna denne gangen *bank i bordet*

• Omsorg
Reactions: HCS
Ikke vært på seksukerskontroll, skal det på torsdag. Men var på Ahus for en uke siden for å sjekke noe, da var hun 5030g og mener hen sa 56 cm lang, men litt usikker - 5 uker gammel ❤️ 3410 g og 50 cm ved fødsel.

Her måler de heller ikke lengde på helsestasjonen før på 3-månederskontrollen.

Var på kontroll i dag og hun er 3,9 kg. Måler ikke lengden, men som de sier er hun fryktelig lang av seg så blir spennende å se i oktober hvor lang hun er.

5780 på 8 ukers kontroll :) Følger kurven sin og legger på seg rundt 200g i uken!

Var på fire ukers kontroll på mandag, da veide han 5410 gram veide 4620 gram ved fødsel Legger på seg nesten 300 gram i uka per nå i allefall.

Min veide rundt 5,3 kg på 6-ukers kontrollen. Hadde da gått opp nesten 2 kg på 6 uker :dummy: Tenk så mye større de har blitt allerede!

Min veide rundt 5,3 kg på 6-ukers kontrollen. Hadde da gått opp nesten 2 kg på 6 uker :dummy: Tenk så mye større de har blitt allerede!

Mhmm, mi også hadde jo gått opp over 2kg. (Altså, var ca 2kg fra fødselsvekten - over 2kg gått opp til sammen).
Nå er hun sikkert over 6kg allerede..

Neste kontroll er ikke før ved 3mnd, men nå MÅ vel veksten stagnere litt. Hun følger liksom ikke kurven i det hele tatt, men har en sånn bratt strek ><

På 6 ukerskontroll for 2 uker siden var lille blitt 59,5 cm(!!) og 5030g :)

Hun hadde da gått opp litt i underkant av 1 kg siden fødsel så skal på vektkontroll nå snart, men hun har vokst 8cm i lengden siden fødsel :p

Han var 3320 ved fødsel den 20/7 og gikk ned til 3030, vektoppgangen startet etter 2 uker å var nå den 12 sep 5375gr! Og har ikke blitt lettere den siste uken hihi. Målte ikke lengde

Back
Topp