Hvor store er /var deres 1,5 åringer?

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Lurer på om jenta mi er lita jeg. Har nettopp vært på helsestasjonen, og hun har gådd opp 190 g siden sist(3 mnd siden). Da er hun nå 10690 g og 77 cm.
Nyskjerrig på hva andre er på denne alderen. ?

Vi har ikkje vært på kontroll sia ho var 15 mnd, da var ho 83cm og 11,5 kg.. No er ho 18 mnd, og bruker str 86, så regner med ho er omkring der enda... Vi fikk beskjed om at ho er veldig lang for alderen, men ho følger sin egen kurve, og det er jo det som teller... :)

Siste kontroll var da hun var 15 mnd. Da veide hun 9,7 kg og var 80 cm. Lang og tynn:)

Piamsk skrev:
Siste kontroll var da hun var 15 mnd. Da veide hun 9,7 kg og var 80 cm. Lang og tynn:)

Akkurat samme som jenta mi :)

Lille var 83 cm og 9,6 kg ved 18 mnd. Hadde då knapt lagt på seg på åtte månader pga melkeallergi (oppdaga vi etter kvart). Ho var 9,2 ved 10 mnd.

Nå er jenta mi bare 14 mnd, men hun veier  mellom 8,5 og 9 kg og er ca 74 cm. Så tipper at når hun er 1,5 år, så er hun sikkert ca det samme som jenta di :) Hun er innafor normalen, men ganske langt nede. Får vel bare akseptere at hun blir ei lita jenta :) Hverken jeg eller faren er så veldig høye av oss...

han var 11,9 kilo og 80 cm:)

Hun var 11,3kg og 83 cm :)

Aldern på mini ser du på tickern.. Men han veide 11,4 sist og var 84 lang. Og han hadde ikke stigende kurve, hadde lagt på seg litt men ikke mye. Hun mente at de var så aktive i denne alderen at det ikke hadde noe å si uansett ;) Han spiser jo godt så.

Liam var på 15 mnd kontroll med mannen og han husker ikke lengden og fikk det ikke skrevet opp men han var rett under 14 kilo og er nok nærmere 90cm lang vel..Han er veldig stor for alderen

Syns ikke hun virker lita jenta di altså....Mi var 9 kg på samme alder...Er nå 2,5 og 11 kg og 86 cm.

Tror hu var 9,7 kg og rundt 75 cm om jeg ikke husker feil...

Da Erik var 17 mnd var han 75,5 cm og veide ca 9500 han er liten:)

Gutten har ikke vært på kontroll siden han var ca 15 mnd. Men har veid han hjemme og da er han ca 12 kg og bruker str 86/92 i tøy.

Storesøster brukte rundt str 92 og var ca 12-13 kg.

Jenta mi var 80cm og 9400g da hun var 16mnd. 
Da ho var 21mnd 10,5kg og rundt 86cm tipper jeg.

Jenta mi er veldig slank og ganske lang i forhold til vekt. 

Minste er 18.mnd og han er ca 80cm. Litt usikker på vekt, men tror han har kommet opp på 9kg nå. Var 8,8kg for 2.mnd siden. Eldste veide 9,5kg og var 78,5 da han var 1,5år

Back
Topp