Hvor store er dere???

Grete71

Forumet er livet
Nå har jeg vært hos jordmor. Fra første måling av magen i uke 21, har SF ligget "over normalen". I slutten på uke 29 er målet 30cm, altså rett over det grønne skrablete feltet på skjemaet. Men det kan jevne seg ut, og betyr ikke at bebisen blir unormalt stor, visst. Og så har jeg bare lagt på meg 0,5kg på 1 måned!!!! [:D] [:D] [:D] tidligere var det 2kg i måneden, så 1 kg sist, og nå 0,5!

Virker som om vi januar-mammaer er litt rolige her på forumet....???!!!

Jeg har ligget innenfor det grønne feltet hele veien, akkurat på linja til UL og så etter det har jeg ligget omtrent midt mellom linja og kanten på det grønne feltet..

Skal til kontroll igjen torsdag i neste uke

Er enig i at vi er lite aktive i januargruppa, men jeg skal være den første til å ta selvkritikk!!! Skal skjerpe meg!

Jeg får nok mer vekt enn mage. Sf-mål i uke 24 var 22cm og nå i uke 29 var det 27cm. Så jeg er innenfor "normalen". Har lagt på meg 10kg, og håper virkelig at det flater ut litt nå!

Jeg ligger jo godt over symfyseskjemaet siden jeg venter to. Har nå samme mål som er normalt rundt uke 40 med enlingsvangerskap. Men er uhorvelig stolt fordi jeg kun har lagt på meg 14 kilo! Og legen sier dette er bra til å være tvillingsvangerskap.

Litt rolig her inne ja... prøver nå å legge litt innlegg her, men hadde vært kjekt hvis vi var mer aktive.

Kommer nytt UL-referat fra meg på fredag[;)]

Han gjemte seg godt idag, så hun måtte lete litt for å finne hjertelyden. Han svarte heller med et realt spark som hun så! [&:] liten fotballspiller, dette... Jevn og fin hjerterytme når hun endelig fant den.. [:D]

I dag er det altså 2 måneder (på dato) til jul... [:D][:D]

Hehehe ja, det er vel helt normalt at du er en ANELSE større enn oss som "bare" skal ha 1.... [;)] det må være en helt spesiell følelse! Dobbelt av alt? Spark og slikt?

bare 14 kilo, det høres bra ut, ja![:)]

Er spennende å høre om de litt mer "spesielle tilfellene" også[;)]
- ikke bare oss "vanlige etbarnsfødende"[8D]
Gleder meg til å lese nytt UL-referat fra deg!

I uke 28 lå symfysen på 30 så jeg ligger litt over, men det gjorde jeg på nr 1 også. Hadde da lagt på meg 16 kg, men tar alt med godt mot.
Klem

Heisann
Jeg tippa over til 28 uker i går, og kontrollen sist onsdag viser et magemål på 27 cm. Er innenfor det grønne felte, men bare så vidt;) Har lagt på meg drøye 6 kg...

ORIGINAL: Grete71

det må være en helt spesiell følelse! Dobbelt av alt? Spark og slikt?

Spesielt er det ja.... dobbelt av alt? tja.... er jo ekstra tungt nå i svangerskapet. Senere sier jeg til motvekt til alle som sier jeg får det travelt: "Ikke dobbelt arbeid, men dobbel glede"[:D] Kjenner nok av liv etterhvert, men du kjenner mer spark med 1 enn med 2 pga plassmangel hos tvillingene.

Jeg var 21 cm i uke 24.. Så jeg ligger innafor den skraverte å rett under "hovedstreken".. [:D]

Var på kontroll forrige uke...Rett ved 27 uker- da var symfyse målet på 25!
Så ligger kun rett over midtstreken,ganske normalt...[8|]
Og sammenlagt har jeg nå gått opp 7,5kg- gikk ned 8 kg frem til jeg runda 18 uker.

Mitt SFmål i uke 26 tilsvarte uke 31 på skjemaet så jeg ligger godt over normalen. Har ikke stor mage og har bare lagt på meg ca 6 kg (fra 53 til 59), så ikke vet jeg hvorfor jeg ligger over...

Noen får store mager, andre mindre... Jordmor sa at selv om magen ligger over normalen, så betyr ikke det at bebisen er større enn vanlig. Så jeg slår meg til ro med det!!!! [:D]

i uke 27 var SF målet mitt 29...holder på å flater seg ut nå.....ligger over det grønne feltet, men tror ikke babyn er for stor.....skal sjekke dette 22. nov. for å være sikker!

ikke bare fordi jeg ligger over skjemaet, men for fare for svangerskapsdiabetes...greit å få det sjekket....bekymrer seg mindre når fødselen setter igang da.

æ ligger kanske mye over grønn streken enda hvertfall. har kontroll på torsdag så er spent kordan det går da... kjenner at det bare strekker i alle kanter og vokser raskt.... prøver å holde vekta men det sliter litt. m første ble d nærmere 30kg og nu har æ virkelig prøvd å jobbe med det, men,men...

Jeg er ikke så stor,i uke 27 målte jeg 25... men synes jeg har liten mage iforhold til hva jeg ser noen av dere andre her har!
Er nå i uke 29,skal på kontroll imorgen,det er alltid veldig koseli[:D]

Back
Topp