Hvor stor stue har du?

verteline

Elsker forumet
Vi kikker litt på hus, men de nye husene har stuer på mellom 25-30 kvm.. Vi har stue på 50 å jeg syns det er veldig passende... Men da har vi ingen loftstue.. Merker at vi er ikke gira på en stue på 25 asså... Så hvor stor er din stue, å syns du det er passe str? Har du loftstue el lignenede utenom da?

Kanskje ca 35-40 et sted??? Har kjellerstue og spisestue i tillegg :)) 

Stua vår er på rett over 40 kvm.
Har kjellerstue i tillegg.

mener vår er mellom 30 og 40 et sted. Helt passe,men noe dum planløsning her da. har også kjellerstue i tilegg

Vi har stue på ca 60 kvm og kunne ikke tenkt meg noe mindre..
synes 25-30 kvm høres lite ut i en stue, det er jo tross alt oppholdsrommet i hele huset for alle! :) Godt med god plass i stua :)

her er stue/kjøkken noen og 40 kvm, og jeg syns det er lite. vi har kjellerstue i tillegg. har veldig lyst på større hus, er vel ingen rom jeg syns er stor nok her! men det koster så vi må nok bare bo her vi bor. stor tomt da!

Tror den er rundt 35 kvm. Litt liten- ønsker helst 5-10 kvm til. Ingen annen stue utenom, bare kjøkken på ca 12 kvm.

45 tror jeg? Er akkurat passe 

Vi har et datarom, et hobbyrom og ei kjellerstue utenom. Kjellerstua er ikke brukt egentlig.

Stua er ca 50 m2, synes den er veldig passelig - herlig med plass, når hele familien er samlet, og vi har i tillegg loftstue på 20m2 med tv og sofa - kjekt når ungene har besøk osv..

**Moonlight** skrev:
mener vår er mellom 30 og 40 et sted. Helt passe,men noe dum planløsning her da. har også kjellerstue i tilegg

ca 30 - alt for lite

Nå bor jeg i leilighet da og har en stue på ca 18 kvm :) er storfornøyd med det men skulle ønske jeg hadde litt større men ikke mye større :) 

Vi har stue på mellom 40 og 50 kvadrat.. god plass til 2 sofagrupper, tv og en stor koselig prise. I tilegg har en spisestue på ca 12 kvadrat, den er gull verdt. Vi har en loftstue der alle spill, leker, dvd spiller er, deilig å slippe å ha det i stua.. vi har bare 3 soverom å dét eke bruker vi som kontor, så ett gjesterom kunne jeg gjerne ha tenkt meg.. hvordan gjør dere andré det når det kommer gjester på overnattingsbesøk??

ca 30 kwm.      passe, men hadde ikke gjort noe med ca 10 kwm mer  ;)

men er sinnsykt dyrt med hus her..  =(

Vår er ikke mer enn.. 18 kvm utenom spisestua.. Det går helt greit. Har "kontor" under trappa og plass til alt man må ha plass til i en stue og enda plass til juletreet. :P Har jo så klart noe med utformingen av rommet å gjøre også. =)

Vi er to voksne, tre barn og to katter. Hele leiligheten er 100 kvm.

55-60kvm. Men det er kombinert stue/kjøkken. Syns det er passe stort jeg, men hadde kanskje vært litt for lite hvis jeg hadde delt rommet i to og hatt stue-kjøkken delt.. :)

Nå har vi stue med åpen kjøkkenløsning som til sammen er 27 kvm. Den er liten og intim. Vi har bodd 4 stk her og hatt det helt fint. Hatt soverommene våre som fungere godt til både lekerom etc. Nå har vi solgt mest fordi vi trenger flere soverom. Håper på å få stue som er ca 30 kvm og separert kjøkken men trenger det ikke! Synes 50 kvm høres KJEMPE stort og litt upersonlig ut....hehe... Det er vel bare hva man er vant med =)

fru trondrud skrev:
Vi har stue på mellom 40 og 50 kvadrat.. god plass til 2 sofagrupper, tv og en stor koselig prise. I tilegg har en spisestue på ca 12 kvadrat, den er gull verdt. Vi har en loftstue der alle spill, leker, dvd spiller er, deilig å slippe å ha det i stua.. vi har bare 3 soverom å dét eke bruker vi som kontor, så ett gjesterom kunne jeg gjerne ha tenkt meg.. hvordan gjør dere andré det når det kommer gjester på overnattingsbesøk??

Akkurat slik har vi det også :) Vi har forresten sovesofa på kontoret, så den kan slåes ut til 120 cm seng, bredde altså. Ikke akkurat en drøm å ligge på, men det fungerer :)

Rundt 50kvm tipper jeg... Men er dum planløsning så den føles mye mindre ut :(

Back
Topp