hvor stor leilighet/hus har dere?

*ceccemor*

Gift med forumet
og er det for lite,for stort eller passe?
er dere mange i husstanden?

grunnen til at jeg spør er fordi vi har akkurat flyttet...endelig fått kjøpt oss et hus som vi er fornøyde med...
det er 140 kvm,med boder,vaskerom osv er det 170kvm , med garasjen er det 190kvm... jeg synes dette er veldig passe str...

vi flyttet fra en 70kvm leilighet -så nå føler jeg at vi har MASSE plass[8D] 

men jeg fikk et spm her en dag hvor hun lurte på om hvordan vi klarer oss på så liten plass? og hvorfor vi ikke kjøpte noe større når vi først skulle flytte?

ble helt paff jeg... for jeg synes vi har god plass[:D] vi er 4 stk her hjemme...begge jentene hr vært sitt rom + at vi har kontor/gjesterom...
og da jeg bodde hjemme (jeg er enebarn) så bodde vi 3 stk på 115kvm - aldri synes at vi har hatt det trangt[&:]

er det sååå vanlig å ha hus på over 200 kvm +????

hmmmm[8|]

jeg er kjempe fornøyd med huset vårt,så her blir vi boende,uansett hva folk tenker...ville bare høre deres tanker rundt dette med hus og plass[:)][:D]

Vi har enebolig, men den er ikke så stor.
I utgangspunktet var det et bittelite hus, der stua var kun 9kvm, kjøkkenet litt mindre, en bitteliten gang og et lite bad. Oppe var det to små soverom. Ble kalt "dukkehuset" i bygda [;)]
I 2005 rev vi gammelhuset, murer rundt de gamle, og har nå et hus jeg er fornøyd med. Med unntak av at jeg skulle hatt det litt større...[8D]

Vi har stue på vel 40kvm Kjøkken på ca. 18kvm (Åpen løsning mellom) Ganske liten gang, og et bad på ca. 6-7 kvm. Oppe er det et bad til (fikk krangla meg til det, og er sjeleglad for det!) En laaaang gang, og 4 rom, hvorav 2 er soverom, ett er "TV"stue, og ett er hobbyrommet mitt. + et lite kott ja. [8D] . Soverommene er ganske små.

Edit: Mener sambo sa at det er ca. 130 kvm tilsammen

Kremt... syns folk at dere har kjøpt et lite hus? Jeg syns ikke at huset dere virker lite og dere har jo god plass til de to ungene dere har[:)] Vi kjøpte jo enebolig nå nettopp og bruksarealet på det er jo 148 kvadrat. Så vi har heller ikke et stort hus. Men det er bygget i år 2000 og jeg føler at det er godt utnyttet med tanke på at vi har 4 soverom og loftstue og ikke minst at de er romslige. Og hvis vi skulle fått oss et enda større hus hadde vi ikke hatt råd for her i stavanger er det jammen meg dyrt og bo[:)] Så ikke hør på hva folk sier[:)]

Vi bor i en leilighet på 75 kvm, en del av en firemanns-bolig. Skal bygge hus til våren, da bygger vi hus med tre etasjer, ca 250-300 kvm stort.. GLEDER meg til å få større plass! [:D] Går helt fint nå, men innbiller meg at det blir rimelig fult her når mini kommer [;)]

Vi har en rekkehus leilighet på 113 kvadrat. 120 med god innebod.
Er for lite synes jeg. Ihvertfall med den idiotiske planløsningen vi har. (mye gang og små bad:()

Synes dere har et akkurat passe hus og hadde vært stooooor fornøyd![:)]

Vi har et hus på 111 kvadratmeter + boder og garasje [:)]

Synes vi har grei plass med bare et barn. Vi har to soverom, bad og en gang stor nok til et par tørkestativ i annen etasje. I første etasje har vi ganske stor stue, et greit kjøkken, hall gang og do.

Vi skal bygge på etterhvert da, kanskje rive helt å bygge nytt og da blir det selvfølgelig mer plass [:D]

Savner egentlig vaskerom, et stort bad, litt større kjøkken og litt mer oppbevaring [:D]

Vi har foreløpig 110kvm. Når dobbelgarasjen er ferdig bygd, blir den nåværende garasjen vårt soverom og vårt soverom overtar Nicolas. Begge guttene har hvert sitt soverom nå også, men hos Nicolas er det kun plass til en stor seng og et nattbord. Hans seng og kontoret blir slått sammen siden det blir den nye inngangen fra garasjen til huset [;)]
Når alt det er gjort får vi ca20kvm mere.

Nå har vi stue/spisesute i et, 3 soverom, 2 store bad, lite vaskerom og kontor og selvfølgelig kjøkken

Per idag bor vi i en kjellerleilighet under moren min. Den er vel....65-70 kvm, MEN det er utroooolig dårlig planløsning på den, med nesten bare gang, et medium bad, knøttlite kjøkken, lite soverom og en stue. I og med at Leon nå trenger rom for seg selv til alle lekene osv, soves det på sovesofa i stuen her.
Så jeg synes alle dere andre har stoooooore hus!![;)]
Men nå har vi kjøpt leilighet på 73,5 kvm, med mye bedre planløsning. Det er det vi har råd til her i Stavanger med en student og en inntekt. I den nye leiligheten er det to soverom, nokså stor gang, medium bad, liten innvendig bod, stue og kjøkken i ett, og i tillegg en utvendig bod. Leiligheten er en av 4 leiligheter i samme bygg, og vi kapret den i 1. egt som vender ut mot sjøen.
Selv om det ikke er store boligen, gleder vi oss utrolig til å eeendelig kunne sove i seng igjen, og få noe for oss selv. I tillegg ligger leiligheten i et fantastisk turområde, 2-3 min gange fra stranden og bhg (som begge sees fra leil.) og ca 10-15 min gange til "sentrum". [:D]
Vet allerede at jeg gjerne skulle hatt større plass enn det vi vil få, men så skal det holdes rent og pent også da! Og nå som jeg er student tror jeg 73,5 kvm vil være nok [;)]

ORIGINAL: PrinsLeon 20.10.08

Per idag bor vi i en kjellerleilighet under moren min. Den er vel....65-70 kvm, MEN det er utroooolig dårlig planløsning på den, med nesten bare gang, et medium bad, knøttlite kjøkken, lite soverom og en stue. I og med at Leon nå trenger rom for seg selv til alle lekene osv, soves det på sovesofa i stuen her.
Så jeg synes alle dere andre har stoooooore hus!![;)]
Men nå har vi kjøpt leilighet på 73,5 kvm, med mye bedre planløsning. Det er det vi har råd til her i Stavanger med en student og en inntekt. I den nye leiligheten er det to soverom, nokså stor gang, medium bad, liten innvendig bod, stue og kjøkken i ett, og i tillegg en utvendig bod. Leiligheten er en av 4 leiligheter i samme bygg, og vi kapret den i 1. egt som vender ut mot sjøen.
Selv om det ikke er store boligen, gleder vi oss utrolig til å eeendelig kunne sove i seng igjen, og få noe for oss selv. I tillegg ligger leiligheten i et fantastisk turområde, 2-3 min gange fra stranden og bhg (som begge sees fra leil.) og ca 10-15 min gange til "sentrum". [:D]
Vet allerede at jeg gjerne skulle hatt større plass enn det vi vil få, men så skal det holdes rent og pent også da! Og nå som jeg er student tror jeg 73,5 kvm vil være nok [;)]

Hvor i Stavanger er det dere har kjøpt?[:)] Ja, det er blodpriser i Stavanger[&:] Det er det ingen tvil om.

Vi har 256 kvadratmeter.

Men inni der er garasjen, osm ligger i selve huset, i kjelleren.
Vi leier også ut kjellerleiligheten på ca. 50 kvadratmeter. Resten bruker vi selv.

Er fornøyd med størrelsen, men kunne godt tenkt meg å ta kjellerleiligheten inn i huset. Vi får gjøre det når vi har betalt ned lånet. Har ikke råd til å takke nei til 6000,- skattefrie kroner i måneden[8D]

Vi leier en leilighet på ca 60-70kvm, men bare ett soverom. DA snakker man liten plass [8|]l
Jeg vokste opp i en familie på 5 med en enebolig på ca 135kvm, og vi har nå aldri hatt liten plass heller.. Litt av noen "krav" som settes i dag, tydeligvis!

Forresten så jeg bildene av huset deres, det var utrolig fint!! [:D]

vi har også 140 kvm, og syns vi har kjempegod plass! Vi har inngang, stue/kjøkken i 1 etg, kjellerstue, matbod, 1 soverom og vaskerom/bad i kjellern og i 2 etg har vi 3 soverom og bad. eneste som jeg kan pirke på er at stua er litt lita, men med 2 stuer skal man ikke klage[:)] hva skal man med 200 kvm da egentlig?[:D] jeg hadde fått fnatt hvis jeg hadde enda mer å vaske, jeg blir gal bare det ligger en lodått på gulvet[&:]
Så lenge man selv er fornøyd er det bare å d....i hva andre mener[;)]

Etter boligoppmåling nå fant vi ut at huset er 129 kvm. Vi har stor stue m/semi-åpen kjøkken. Det er egentlig 4 soverom, men vi bruker det oppe som kontor, og så har vi to rom i bruk i første etasje. Det siste soverommet er roterom. [8D] Vi har også en liten do oppe. Passe stort bad nede, og en bod. Gangen er veldig romslig. Det er også en utebod, og så har vi carport. Vi er veldig fornøyde med huset, men skulle ønske vi hadde mer lagringsplass. (Eller kanskje vi bare må få ryddet opp i alt skrotet vårt...[8D]). Nå har vi bodd her i ca. 2 1/2 år, og før det bodde vi på ca. 60 kvm. Utrolig at vi fikk plass, selv om vi ikke hadde barn da. Hehe. 

For dem som er fra stavanger, så er det ikke stavanger da..men det grenser jo til stavanger, og er lettere å sette på kartet for dem som ikke er fra området..[;)]
men det er Randaberg vi har kjøpt da, rett med Vistestranden om du vet hvor det er[:D] er selv født og oppvokst på Tasta da, så hadde vert det aller beste å kommet seg dit. Men Randaberg får holde[;)] kaanskje det blir Tasta den gangen vi kjøper hus, hvem vet[:)]
er du fra Stavanger selv??[:D]

jeg gikk fra hus på 300kvm til en leilighet på 50 kvm det merkes godt ja, men så er det stort sett bare jeg og minsten. Elste barna bor stort sett hos faren det er gå avstand til med så sånn sett er det bra[:)]

ORIGINAL: PrinsLeon 20.10.08

For dem som er fra stavanger, så er det ikke stavanger da..men det grenser jo til stavanger, og er lettere å sette på kartet for dem som ikke er fra området..[;)]
men det er Randaberg vi har kjøpt da, rett med Vistestranden om du vet hvor det er[:D] er selv født og oppvokst på Tasta da, så hadde vert det aller beste å kommet seg dit. Men Randaberg får holde[;)] kaanskje det blir Tasta den gangen vi kjøper hus, hvem vet[:)]
er du fra Stavanger selv??[:D]

Randaberg er vel så og si Stavanger[;)] Ja, vet hvor det er[:)] Trives du ute på Randaberg? Har skjønt at det begynner å bli ganske populært og kjøpe der ute nå etterhvert[:)] Vi flytter jo tasta nå i november[:)] Vi har kjøpt oss hus der[:)] Det blir spennende siden jeg er så ufattelig hjemmekjær til der jeg bor nå, men det skal nok gå bra[8D][:D] Jeg er fra stokka og nå bor vi på eiganes så jeg er stavangerjente ja[:)] Så nå når vi skulle kjøpe oss noe større hadde jeg satt en ganske liten ring hvor jeg kunne flytte på meg[:)] Jeg hadde sagt enten indre tasta eller til madla, men ikke lengre[8D] Jeg er håpløs[:D] Skal se at vi ender opp i nærheten av hverandre hvis dere en gang kommer tilbake til tasta[:)]

Vi har for øyeblikket ca 120 inkludert en liten bod.
Vi vurderer å flytte, og ser ikke noe problem i å flytte i et mindre hus eller leilighet..
Skjønner ikke hvorfor det skal være så stort jeg, det skal jo vedlikeholdes også...
Og jeg syns det er kjedelig å vaske og slikt, så da er mindre flater veldig greit :)

Akkurat nå bor vi på Rennesøy da, og begynner faktisk å trives her etter å ha bodd her i snart 2 år. Har bodd her siden den dagen jeg kom hjem fra barsel med Leon[:)] så ja, det har tatt en god stund for meg å finne meg til rette! Jeg er også veeeeeeldig hjemmekjær!![:D] jeg har sagt at jeg vil enten til tasta eller randaberg, men aller helst randaberg, når vi skal kjøpe "på ordentlig" der vi skal bo til vi blir gamle[;)]
Men jeg har hele livet bodd annen hver helg på randaberg hos min far, og oppholdt meg en del der, i og med at de fleste jeg vanket med holdt til der[:)] så jeg er ganske sikker på at jeg vil trives der. Vi blir jo omtrent nærmeste nabo til vistestranden, og flotte turområder![:D]
Hvor på tasta er det dere har kjøpt hus da?[:)] Tasta er en KONGEplass å bo![:D] jeg har bodd største delen av livet mitt på indre tasta, rett ovenfor tastakirken om du vet hvor det er?[:)]

Ja, Rennesøy er vel ganske bra nå når bommen er borte[:)] Da er det jo bare rett igjennom tunnelen og så er du på Randaberg[:)] Det er sikkert en kjempe plass og bo der ute[:)] Jeg har en mann som kunne tenkt seg det[:)] Han er fra sjernarøy så han syns det hadde vært deilig å bodd litt mer landlig til[:)] Jeg er nok litt vanskelig[8D] Jeg merker jo at jeg sliter bare med tanken på å flytte fra her jeg bor nå[:)] Men ser jo det at vi må det for å få større plass[:)] Vi får ikke i pose og sekk[:)] Ja, jeg tror ikke vi bor så veldig langt vekke fra den kirken egentlig[:)] Vi bor på venstre siden av den rundkjøringen som går ned til rema 1000 der[:)] Her er linken til det huset vi har kjøpt[:)]
http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=24373238&sid=xz0651285074167290y

et kjempe fint hus dere har kjøpt,silje[:D]

Back
Topp