Hvor stor koffert har dere?

Vi har flere, men har brukt stor mest til syden og storbyferie. Men det jeg anbefaler uansett størrelse, er fire hjul:)

Mannen har medium å jeg har stor. Må nesten ha stor når vi drar på norgesferie fler uker i strekk å barna deler koffert med meg. Men mulig eldste må ha seg egen neste år.

Det er jo til veldig forskjellig bruk:) Og ikke minst kommer det an på personen som skal pakke.

Jeg bruker stor når jeg drar på shoppingtur for en langhelg (i tilfelle jeg har lyst på noe som ikke er plass til i den andre). Den andre kofferten vi har er en kabinkoffert, som vi supplerer med hvis vi begge drar. Da putter vi den gjerne inni den store kofferten på vei til:hilarious: Bruker også kabinkofferten hvis jeg skal på korte turer uten planer om shopping. Utrolig greit å ha den med i kabinen, og slippe å vente på den ved bagasjebåndet.

Vi pakker alltid i en stor koffert og en bag/kabinkoffert hvis vi skal på tur i mer enn 1 uke.

Den store er "myk" (vi prioriterte lav vekt), mens kabinkofferten er i hardplast.

Har 3 store og en mellom, samt noen kabinkofferter.
Den ene store går inni den andre, og så går mellomste inni de. Veldig greit når vi reiser på shoppingferie der vi reiser med feks sas go til(en bagasje inkludert pr pers) , og sas plus hjem igjen (2 bagasjer),evt norwegian der man betaler pr kolli.

Syns det er greit med både stor og mellom, avhengig av hva vi skal. Da eldste måtte ha bilputen med på sommerferie var det greit å ha god plass, men liker også at alt ikke blir slengt vegg i mellom så hvis det ikke skal shoppes så tar jeg minst mulig koffert.

Her i huset er det en kabinkoffert, en medium og en medium +, har ikke den største størrelsen. Mannen foretrekker trillebagen, mens jeg som regel klarer meg med den mellomste kofferten for en ukes ferie med lett bekledning.

Hvis jeg måtte valgt mellom medium og stor nå ville jeg nok gått for en stor koffert, sånn at jeg kan pakke både til meg og frøkna i magen i den når vi skal på ferie fremover. :happy:

Back
Topp