Hvor stor er livmoren i uke 23?

MissDolly

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Noen som vet, eller har sett noen illustrasjon? Syns nemlig jeg kjente sprak temmelig nærme ribbeina i går når jeg satt, men begynte etterhvert å tenke på at livmora når vel ikke helt opp dit allerede? Eller gjør den? :P


Hvordan er det med sparkene til deres småtasser?
 
Tror nok at det er forskjelling fra person til person hvor raskt den vokser. Selv kjenner jeg sparkene litt over navlen, og er 3 gangs fødende. Men lillegutt liker best og ligge langt nede og gi spark.
 
jeg er andre gangs og det høyeste jeg har kjent er rett under navlen... Men ligger hun med hodet ned og sparket hardt så er det nok sikkert at du har kjent noe så nærme som ribbeina. Men det gruer jeg meg til. Det kan være skikkelig ubehagelig og vondt!
 

Det er neppe umulig at du kjenner spark ved ribbena :)

Livmoren min er i følge symfysemålet 21 cm fra skambenet nå i uke 21. Det tilsvarer 2 cm nedenfor brystbenet.

 
Det kommer jo også ann på hvor lang du er.. Men jeg er 183cm og kjenner likevel livmora noen cm over navlen. Så når jeg sitter, gjerne litt foroverbøyd, så kjenner jeg spark opp mot ribbeina.
 
sånn omtrentlig navlehøyde.. men når du sitter så klemmes jo ting sammen så du kan fint ha kjent spark den veien ja :D

Her kjenner jeg bare ned i blæra når jeg sitter, ellers er det lite... 
 
Okei. Hadde SF mål på 21 cm i uke 21 jeg også, så da er det vel ikke helt umulig da. ;) Trodde bare det kom til å ta mye lenger tid før jeg kjente spark helt der oppe. Heldigvis er de ikke veeeeldig harde enda, så foreløpig går det greit. Bare kos å kjenne at han tumler rundt, og sparker i alle retninger I går kjente sambo spark utenpå for første gang, han ble nok litt skuffa over at han kun kjente ett spark, før lillegutt bestemte seg for å sove igjen, men det blir mange fler i tiden fremover! :)
 
d er forskjellig. min er helt på toppen og har vært de rlenge. vokste veldig fort. lillemor er ganske lat av seg. gidder ikke noenting. får ett lite spark og to på kvelden. så så kan d gå 1 døgn å to til neste gang. hehe. veldig merkelig egentlig for den kommende storebror hoppet villt i magen fra uke 15-16
 
Back
Topp