Hvor stor er babyen nå?

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
De fleste følger jo sin egen kurve men er litt morsomt å se forskjellene også :)
Jenta mi er idag 4+2 uker og veier 3475g og hodeomkrets er 36,7cm, de målte ikke lengden! Hun var 3000g ved fødsel og hodeomkretsen var 35cm :)
ImageUploadedByBV Forum1473773020.004906.jpg
Og som dere ser så er fortsatt strl 50 litt for stort så nå gleder jeg meg til å snart kunne bruke litt av klærne jeg har kjøpt/fått i strl 56 :) vi trodde vi skulle få en stooor baby så hadde bare kjøpt en body i strl 50 til hun kom så utvalget av klær er minimalt :/
 
Last edited:
De fleste følger jo sin egen kurve men er litt morsomt å se forskjellene også :)
Jenta mi er idag 4+2 uker og veier 3475g og hodeomkrets er 36,7cm, de målte ikke lengden! Hun var 3000g ved fødsel og hodeomkretsen var 35cm :)
Vis vedlegget 196650
Og som dere ser så er fortsatt strl 50 litt for stort så nå gleder jeg meg til å snart kunne bruke litt av klærne jeg har kjøpt/fått i strl 56 :) vi trodde vi skulle få en stooor baby så hadde bare kjøpt en body i strl 50 til hun kom så utvalget av klær er minimalt :/

Gratulerer med en nydelig liten jente :)
 
Så utrolig skjønn. :Heartpink

Vi har vært på vekstkontroll på ultralyd for to uker siden og da var Smulen estimert til å være 3450g. Nå er jeg i uke 39+3 og han vil, ifølge jordmor, være opp mot 4kg til termin. Det blir spennende å se. Jeg var selv 4000g da jeg ble født. :)
 
Så utrolig skjønn. :Heartpink

Vi har vært på vekstkontroll på ultralyd for to uker siden og da var Smulen estimert til å være 3450g. Nå er jeg i uke 39+3 og han vil, ifølge jordmor, være opp mot 4kg til termin. Det blir spennende å se. Jeg var selv 4000g da jeg ble født. :)
Takk ❤️
Lykke til med fødselen :D snart har du gutten din her!
 
Her ble lillegutt veid i i går, 12 dager gammel. 5090g og 37 cm rundt hodet :)

Han var 4964g og 36 cm rundt hodet da han ble født. Gikk ned til 4750g før vi dro fra sykehuset.

ImageUploadedByBV Forum1473923745.406547.jpg
 
Her ble lillegutt veid i i går, 12 dager gammel. 5090g og 37 cm rundt hodet :)

Han var 4964g og 36 cm rundt hodet da han ble født. Gikk ned til 4750g før vi dro fra sykehuset.

Vis vedlegget 197036
Litt av en kraftkar:) Jeg fikk en 4+ baby forrige gang og syntes det var fantastisk. Hun var så sterk og "solid" og det var så trygt i møte med alle vinterens baselusker. Nå ble det en 3,5 kg. Helt annen unge!
 
Litt av en kraftkar:) Jeg fikk en 4+ baby forrige gang og syntes det var fantastisk. Hun var så sterk og "solid" og det var så trygt i møte med alle vinterens baselusker. Nå ble det en 3,5 kg. Helt annen unge!

Alle mine har vært godt over 4 kg. Første var 4,6kg og andre 4,4 kg. Så klumpen her var en overraskelse. Fikk vite at han kom til å bli godt over 4 kg men nesten 5 kg hadde vi ingen anelse om. Han ble estimert til 3,9kg par timer før han kom. Så der bommet de noe utrolig. Men ja er veldig godt med litt å ta i. Blir ikke så bekymret om det er noe da. Men har heller aldri vært vant til små babyer, men vært livredd for å ta i de :ler:
 
Alle mine har vært godt over 4 kg. Første var 4,6kg og andre 4,4 kg. Så klumpen her var en overraskelse. Fikk vite at han kom til å bli godt over 4 kg men nesten 5 kg hadde vi ingen anelse om. Han ble estimert til 3,9kg par timer før han kom. Så der bommet de noe utrolig. Men ja er veldig godt med litt å ta i. Blir ikke så bekymret om det er noe da. Men har heller aldri vært vant til små babyer, men vært livredd for å ta i de :ler:
For en nydelig liten gutt ❤️
Jeg skulle ønske jeg fikk litt større barn, jeg var også forberedt på et større barn ettersom jeg selv var over 4 kg og hun ble estimert til å være større! Nå har hun et litt sånn fugleungepreg over seg, så gleder meg til hun blir litt større ❤️ da er forhåpentligvis ikke alle så redd for å holde henne eller
 
Lillejenta mi blir en måned imorgen og idag veide jeg henne til 4354gram ca :) var 3774gram for 2 uker siden:) så det går fremover!
 
Gullet her var 3530 g ved fødsel, 3300 g ved hjemreise(3 dager gammel) og 3700 g i går, 14 dager gammel ❤️
 
Så fin liten jente! :Heartpink

Josefine var 3482 gr og 48 cm når hun ble født. Nå er hun 4050 gr og 54 cm :love7 Denne målingen ble gjort for litt over en uke siden, så tror nok hun er enda litt større nå :happy:
 
Lillebror var 3465 da han ble født, i går 1 mnd gammel var han 3715.
 
Nicolai var 3494 ved fødsel 8.9. 3440 gram 3 dager etter. Og i dag når han er 11 dager er han 3830! Spiser godt og koser seg:)
 
Ved fødsel: 3000g og 46cm
5+3 uker gammel: 3765g og 53 cm ❤️ vi er fortsatt på strl 50 og gleder meg virkelig til å ta i bruk noen nye klær snart, trodde strl 56 skulle begynne å bli lite innen nå, men så feil kan man ta!
 
Last edited:
Vår lille var 3780 ved fødsel 11 september. 2 dager etter var han 3550 og når hs var på hjemmebesøk mandag den 19 var han 4090!! Over 400 g på 6 dager:D
 
Back
Topp