Hvor stor er babyen din nå ?

FrKanin2014

Forelsket i forumet
Hvis du har Vært på kontroll med vekstestimering, hva var vekta til lille da? Å hvor langt på vei?

Jeg er 30+2 å lille gutt var i dag ca 1600 gram.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg var på kontroll i går (uke 30+4) og lille gutt var faktisk ca 1600 gram han å gitt :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Var på ul i går 30+0, og da regnet jordmor ut at han var 1430 g ca :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var på ul 30+2 og da ble hu estimert 1500g :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg var 30+3 og da ble han målt til 1640. Skal neste uke igjen, da er jeg 34+3 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Var på det idag, men fikk bare vite at hun ble stimert til 3200 ved fødsel.. 11% vekstavvik.. Vet ikke hvir mye det vil si at hun veier nå.. Er 32+5.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var på det idag, men fikk bare vite at hun ble stimert til 3200 ved fødsel.. 11% vekstavvik.. Vet ikke hvir mye det vil si at hun veier nå.. Er 32+5.


Sent from my iPhone using BV Forum

I boka mi står det at gjennomsnittet ved 32 uker er 1950 for jenter og 2050 for gutter. Vet ikke helt hvordan de beregner % vekstavvik om 11% betyr at h*n er 89% av gjennomsnittet.
 
I boka mi står det at gjennomsnittet ved 32 uker er 1950 for jenter og 2050 for gutter. Vet ikke helt hvordan de beregner % vekstavvik om 11% betyr at h*n er 89% av gjennomsnittet.
Hvis det stenmer da, så vil det tilsvare at hun er ca 1735 nå (hvis jeg regner riktig da:p).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvis det stenmer da, så vil det tilsvare at hun er ca 1735 nå (hvis jeg regner riktig da:p).


Sent from my iPhone using BV Forum

Manglet et spørsmålstegn på slutten hos meg. Vet altså ikke hva de mener med 11% vekstavvik eller hvordan de regner det, men tenkte det kanskje var en logisk måte..
 
Er i uke 32, var hos legen i går. Hun gadd ikke å kjenne på magen for å kjenne hvordan han lå og når jeg spurte om størrelsen på han ogsånt, svarte hun bare kort og raskt med "det kan jeg ikke si noe om". :( Har dere tatt ultralyd som dere selv har bestilt for å finne ut av vekt osv., eller hvordan vet dere det? :)
 
Jeg har oppfølging av sykehuset og har hatt en vekstestimering der uke 27+1, var da beregnet til 1150/eller 1050 g tror jeg, vekstavvik på +6 %.

Skal på ny ul i neste uke når jeg er 32+6, blir spennende å se
 
Hvordan vet dere damer ? Har dere vært på ekstra ul ?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan vet dere damer ? Har dere vært på ekstra ul ?


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet pga av at jeg fikk ekstra kontroll og videre oppfølgingpå sykehuset pga prematur fødsel tidligere og funn av kort livmorhals denne gangen. De har i den forbindelse gjennomført en ULkontroll med vekstestimering, da fant de også en forstørret nyre på baby. Neste kontroll ønsket de å ta en ny UL for å følge opp både vekst og nyre, ikke bare livmorhalsen (som måles med innvendig UL).
 
Da jeg var på 3D ville han ikke si noe om det. Han "drev ikke med slik" på 3D som han sa... Ble litt skuffet. Så han tok ingen mål. Fokuserte kun på bildene. Ble litt skuffet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vekstestimering får du på sykehuset med ul, dersom de mistenker feks at babyen er for stor el for liten.. Jeg fikk henvisning fra lege til sykehuset jeg skal føde på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
33+0 om 5 min og lillegutt veier ca 2kg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp