Hvor stor aldersforskjell har du på barn 1 og 2?

9år mellom 1mann og 2mann, og så er det 4.5år mellom 2mann og 3mann.

Nøyaktig 2 år i mellom..

ORIGINAL: hopsideisi

2,5 år.
helt perfekt[:D]

Enig [:D]

21 mnd mellom nr 1 og 2. Det var utrolig slitsomt de første måndene pga min eldste er så aktiv. Men nå er de 3 og 5 år og leker veldig godt sammen (og krangler mye sammen)[:)]

Her blir det akkurat 2 år i mellom. Glad for å se at så mange her syns det har gått bra for jeg har litt småangst...... Glad for at det blir to ganske tette, men ser for meg et kaos uten like i begynnelsen.....

20 mnd:) Det går helt fint, og for min del kunne de godt vært enda tettere. Selv om Lillesøster ikke var planlagt[;)]

3 år mellom dem. All søskenforskning tyder på at det er en ideell aldersforskjell. Foreløpig vet jeg jo ikke helt hvordan det skal bli, vi har kun hatt lillesøster i vel en uke. Men, storesøster er veldig stolt og koser masse med henne.

Mellom 1. og 2. er det 2 år 1 mnd og 2 dager[8D]
Mellom 2. og 3. er det nesten 12 år[;)]
Mellom 3. og 4. er det 2,5 år[:)]

Synes det er fint med 2 år + mellom barna. Eldste er stor nok til å forstå ganske mye av det å bli storesøsken og forskjellen er liten nok til at de har glede av hverande når de blir større.

[:)] Vi har to barn ,og det er nøyaktig 12 år 9 mnt og 2 dagers aldersforskjell.

[:D]Fordeler? Å JA!! Ingen søskensjalusi,ingen krangling, har hjemmeboende barnevakt, og de har utrolig stor glede av hverandre[;)] Eldstemann er jo i høyeste grad selvgående ,så aldri søvnunderskudd på mor ,aldri megle i "Den leken er MIN"krangler.. Eldstemann kan følge og hente i barnehagen ,og når minsten blir skolegutt er jammen eldstemann over 18 og kan møte på foreldremøtene på skolen[8D] Jeg kan også trygt slippe brødrene ut sammen, både for å leke og for å ta en tur til Sandvika ol.
[:-]Utrolig enkelt med denne aldersforskjellen![:D]

[:D]Men ,det er jo som å være tre voksne og ett barn - og med en treåring i hus er det helt passe med tre voksne[8D][:D]

2 minutter mellom mine. [:D]
Absolutt mest fordeler. Alltid noen å leke med, de har så mye glede av hverandre! De trenger ikke å underholdes hele tiden.
Ulempen er nok at de første mndene var hektiske, også er det dobbelt opp med beleieskift. [8D]

13.5 mnd her![:)] foreløpig er det KUN fordeler[:D] de er sååå glade i hverandre og har utrolig mye glede av hverandre![:D]

ORIGINAL: *Skjønningene*

2,5

2.5 mnd???

Jeg har bare 1 barn.. men sambo har 2[;)] Han har en sønn fra før.. også har vi våres datter sammen. '

Aldersforskjellen er 12 år[;)]

Kan jo være både positivt og negativt det.. I dag når minsten er så liten, så blir det jo ikke opptimal kontakt de i mellom.. Men får håpe at når de begge blir voksne at de kan ha bedre kontakt da![:)]

Mellom meg og mine søsken er det også 12 og 14 år. Og vi har det artig sammen i dag.. som voksne[;)]

Ganske nøyaktig 2år.
Synes det er flott! Ønsket at di skulle være litt tett så di kunne ha mere felles. Hvis vi skal ha en til tror jeg i allefall jeg vil ha 2år mellom, kanskje 3-4år...

Her er det 22 mnd mellom. Yngste ble akkurat 1år, og nå begynner jeg å se fordelene med det. De leker og ler sammen, krangler og er gode sparringspartnere for hverandre. [:)]
I starten syns jeg det var veldig tøft, storesøster var lita enda, lillebror var en del dårlig og måtte flere runder på sykehus, så det ble en del dårlig samvittighet for hun som plutselig mistet oppmerksomheten hun var vant til. Men ho - det har gått seg til etter hvert!

Nøyaktig 3 år.

Eldstemann er stor nok til å skjønne hvor grensene i stor grad går.
Han klarer mye selv, og ønsker å klare mye selv...
Slipper to bleiebarn.
Bare ett barn i vogn...

Og de har faktisk stor glede av hverandre. Og etterhvert kan man ta de med på felles aktiviteter, for aldersforskjellen er jo bare 3 år.

Fungerer utmerket for oss![:D]

15 mnd. Vet ikke fordela og ulempa enda. Men mene at dæm kommer til å ha masse glede av hverandre [;)]

To år her.
Det er akkurat passe for oss.

Storesøster har taklet det kjempe bra, null sjalusi, ikke noe problem med å vente litt hvis jeg f.eks gir den lille mat. Men hun har vært en snill og tålmodig jente hele veien, flink til å leke og tusle litt på egenhånd.
Alltid snill mot lillesøster, og "passer" på henne hvis jeg ordner noe, dusjet el. Gir henne leker.
Storesøster er også ferdig med bleier, så har bare en bleieunge.

Det som har vært slitsomt er vel at det har vært litt med lillesøster. Hun har kiss og hofteleddsdysplasi, så det har jo til tider krevd sitt.
Men gleden de allerede viser for hverandre er verdt alt :-)

Back
Topp