Hvor sterke er sparkene deres?

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hei!
Jeg er gravid med min første, har morkaken foran og er 28+4.

Når jeg prater med andre og leser rundt på nett, får jeg inntrykk av at "alle" har kjempesterke spark, så man får vondt i ribbeina og ikke får sove på natten osv.

For meg er dette en annen verden. Jeg kjenner godt med liv hver dag, men i form av "romstering" og dult. Disse dultene kjenner jeg betydelig bedre om jeg har hånden på magen. Det har vært sånn hele veien. Vil si bevegelsen øker i hyppighet hver uke, men ikke i spesielt i styrke.

Vet morkaken tar i mot en del, men trodde det var begrenset hvor mye den kunne dempe. Jeg er slank, og ingen ekstra magepolstring å skylde på.

Noen andre som heller ikke har supersterke spark?

:)

Jeg er nå 28+6 med min første . Jeg har også morkaken foran.

Hos meg er det veldig varierende om hvor sterke sparkene er. Akkurat nå ligger hun med ryggen ut, så da er det mest romstering og små dult her og der. Tidligere lå hun med beina ut, og da var sparkene så sterke at jeg hadde problemer med å sove om kveldene når hun satte igang.. ;)

Hadde morkaka foran sist og bak nå. Mye mer romstering og tydelige spark nå:) sist var det tydelig liv, men ikke sånn som nå :)

Hos meg er også morkaka foran, og den var det sist også. Sist kjente jeg ikke noe på ribbeina, men det gjør jeg denne gangen. Er nok forskjellig fra person til person, og fra baby til baby hvor sterke sparkene er :) Så lenge man kjenner liv, så er jo det det viktigste :)

Jeg har morkaken foran og merker kun dult og romstering :) ho blir roligere når jeg legger hånda på magen:) tror ho ligger godt inn mot ryggen for blir mer sliten I den enn før:) jeg er 27+3
Jeg tror det viktigste er at vi faktisk kjenner liv jeg, alle er jo forskjellige og opplever graviditeten forskjellige :)

Er 29+4, får ikke vondt av sparkene :) men det fikk jeg ikke av førstemann heller. Kanskje de er turnere fremfor fotballsparkere :p

Har ikke morkaka foran og kjenner mye liv, men babyen holder meg ikke våken og plager meg ikke på noen måte. :) sparkene blir sterkere og kommer lenger opp etterhvert som tiden går. Idag sparket han så hardt oppover mens jeg satt på jobb og holdt handa oppå magen at jeg rett og slett skvatt. Hehe
Husker sist jeg var gravid at sparkene ble vonde i ribbena mot slutten av svangerskapet.:) Er 28+4 nå.

Er uke 28+5, med morkake bak. Å her er det så kraftige spark at hele magen spretter til tider. Men er også mye romstrering og snuing :-)

Jeg er 28+0, andregangs og har morkaken forran. Her er det ekstremt mye liv i magen, og sparkene er veldig sterke. Kjennes som støt når han treffer ribbeina og det er på kanten til å være både ubehagelig og irriterende generelt ;)
Jeg opplevde aldri så sterke og så ofte spark da jeg gikk gravid med jenta mi, så det kan helt tydelig være veldig forskjellig fra graviditet til graviditet! :)

Er 28+6 med morkake foran. Har stort sett vært mest dult, snuing og romstering - men den siste uken har han valgt seg ut ene siden og sparker fra rett under ribbeina; ikke vondt, men litt slitsomt når det alltid er på samme sted :P

Back
Topp