Hvor startet fødsel?

Hjemme, stanset på sykehuset og så startet den der igjen en liten uke senere :)

Ganske kjedelig historikk, heldigvis får man vel si.

1. Rier startet sent natt/tidlig morgen hjemme, med litt blid/slim, tok seg saaakte opp, fødte litt over et døgn etter første ri. Vannet tatt sent i forløpet.
2. Rier startet tidlig morgen, tok seg veldig raskt opp, styrtfødsel, vannet gikk så sent at baby nesten var helt ute.
3. Maserier og slimpropp over 2-3dager, så gikk vannet litt forsiktig før riene kom kjapt etter, styrtfødsel, ingen ‘skikkelig vannavgang’ før baby var ute (stort barn som nok holdt det inne som en propp).

Har aldri opplevd noe sånn film-fødsel der vannet plutselig går eller ting plutselig skjer.
Har startet gradvis, de to første gangene trodde jeg det var magesyke m magekramper før jeg skjønte hva det var. Med tredje var det også så gradvis økning at jeg var usikker veldig lenge.
Har hatt mye vonde kynnere, maserier og hatt generelt mye vondter i alle svangerskap, så har opplevd overgangen til rier mer som gradvis enn som en en pangstart.

3 startet hjemme og 1 på pasienthotellet, regner med det blir enten hjemme eller på sykehuset denne gangen også:)

Begge hjemme om natten :)

Hvor har deres fødsler startet? Noen som har opplevd at fødselen har startet andre steder enn hjemme? F.eks type butikken/kjøpesenteret, treningssenter, legekontoret, eller andre steder?

Venter nr 4, med termin om 2 uker. Til nå har mine fødsler startet hjemme, eller nr 2 startet på hytta til foreldrene mine men det var forsovet også planlagt, da vi var der i ukene før termin slik at vi bare kunne hoppe i bilen og kjøre når fødsel startet og foreldrene mine allerede var der til å passe eldste. Gikk til samme sykehus uansett om jeg var på hytta eller hjemme så ingen problem.

Nå kjenner jeg på en magefølelse at tenk hvis fødselen starter mens jeg er på butikken eller andre steder. Mannen min spår derimot at fødselen vil startet hjemme ila kveld/natt/tidlig morgen.
Startet hjemme

Nr 1 startet hjemme med vannavgang 04.00.
Nr 2 ble satt igang 14.dager over termin.
Nr 3 startet hjemme rundt kl 03.00.
Nr 4 ble satt igang på termin pga stort barn.
Er i uke 27 ned nr 5 nå :)
Regner med å settes igang på termin ;)

Begge mine har startet hjemme ca 26.5 timer før de er ute:hilarious: rier som tar seg saaaaakte opp gjennom dagen/natta helt til de blir så vonde at eg føler eg må reise på fødeklinikken ca 5-6 timer før babyen er ute...vannet har blitt tatt eller gått av seg selv seint i fødselsforløpet...På dagtid med rier har eg både handla,vert på lekeplassen og hatt JM time...er jo veldig innstilt på at det blir likt nå med nr 3:hilarious:

Back
Topp