Hvor startet fødsel?

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Hvor har deres fødsler startet? Noen som har opplevd at fødselen har startet andre steder enn hjemme? F.eks type butikken/kjøpesenteret, treningssenter, legekontoret, eller andre steder?

Venter nr 4, med termin om 2 uker. Til nå har mine fødsler startet hjemme, eller nr 2 startet på hytta til foreldrene mine men det var forsovet også planlagt, da vi var der i ukene før termin slik at vi bare kunne hoppe i bilen og kjøre når fødsel startet og foreldrene mine allerede var der til å passe eldste. Gikk til samme sykehus uansett om jeg var på hytta eller hjemme så ingen problem.

Nå kjenner jeg på en magefølelse at tenk hvis fødselen starter mens jeg er på butikken eller andre steder. Mannen min spår derimot at fødselen vil startet hjemme ila kveld/natt/tidlig morgen.

Nr2 startet på sykehuset :P Men det var med meningen. Ikke medisinsk hjelp, sånn sett, bare.. stripping og klyster. Startet på natten, likevel, da.

Oxytocin er et godt hormon når det kommer til fødsel. Er ofte derfor fødselen starter på kveld/natt(/hjemme), for da føler man seg trygg og god. :)

Med nr1 startet det egentlig hjemme, men jeg trodde ikke det var rier. Så, jeg tok bussen, gikk på butikk, osv, frem til smertene ble uutholdelige :P Men gikk bra det også. Ubehagelig å gå rundt å ha vondt, altså; men ikke noe krise å ha begynnende rier andre steder enn hjemme.

Sikkert kjedelig om vannet går offentlig, da. Her har ikke vannet gått av seg selv noen av gangene ><
Blir spennende å se nå med nr3, men tror jeg skal legge til rette for oxytocin for alt det er verdt :p

Hadde time til igangsetting. Vannet gikk spontant hjemme samme morgen. Våknet av akutt smerte og rakk å sette meg på toalettet.

Da jeg fikk nr 2 hadde jeg 3 kvelder med rier hver kveld som dabbet av og ikke ble til noe mer.
Det var ikke før det ble lørdagskveld og helt fri fra alt mas og kjas a at riene til slutt økte på som de skulle.

Nr 1 ble født på dag 3 av permisjonen en lørdagsmorgen.

Vannet gikk på jobb, den tredje siste dagen før permisjonen min skulle starte :rolleyes:

Vannet gikk på en shoppingrunde :wideyed:

Startet hjemme i senga sent på kvelden med begge mine vaginale fødsler. Nr 1 startet 3 dager før termin kl 23 der jeg lå i senga å fikk rier og slimproppen gikk. Nr to startet kl 23.30 med at jeg lå i senga å skulle sove, hørte et "knepp" i magen, og vannet gikk og fikk rier momentant.

Den som startet spontant startet tidlig på morgenen, hjemme. Våkna av å måtte på do, kom et knepp da jeg reiste meg opp og før jeg rakk å gå inn på badet fossa vannet. Glad det ikke skjedde offentlig, for hjelpes meg så mye som kom. :hilarious:

Startet hjemme begge gangene:)

Startet hjemme med vannavgang 37+5. Hadde nettopp lagt meg, og var akkurat på vei til å sovne da jeg våknet av et «knepp» og masse vann i senga :p Flaks at jeg hadde lagt tisselaken under noen dager før i frykt for at det skulle skje :hilarious:

Spent på om det starter med rier eller vannavgang denne gangen!

Nr 1 startet med rier i det jeg la meg for natten, da var jeg 40+2. Ikke noe vannavgang før de tok det på sykehuset. Spent på hvordan nr 2 starter:D

Her startet første med murringer hjemme på kvelden 9 dager før termin, og andre startet med vannavgang hjemme på kvelden 17 dager før termin:)
Meget lite dramatisk:joyful:

Startet en gang med rier hjemme (1. Barn). Startet med rier på MC Donalds etter stripping på sykehuset.. (2. Barn)

Med de to første gikk vannet etter en omgang sengegymnastikk. Nr.3 var en klassisk start med rier som tok seg sakte opp

Startet hjemme med rier, rett over midnatt

Begge fødslene startet likt med vannavgang hjemme tidlig på morgenen

Vannet gikk da jeg kledde på meg skoene i gangen hos svigerinna mi. Bare skyndte meg å si hadet og gikk til bilen. Jeg hadde lang jakke på, så ingen la merke til det.

Back
Topp