Hvor spiser dere frokost?

Alle måltider da vi ikke har annet sted i stua foran tv

I ukedagene spiser vi smurt niste på toget. Fordi det er mer praktisk i en hektisk morgenrutine. i helgene spiser barna tidligere enn oss som regel og sitter ved kjøkkenbordet.

I spisestuen, som er mellom en åpen kjøkkenløsning og stuen. Jeg spiser riktignok ikke frokost så tidlig, men sitter sammen med minimannen min. Jeg spiser litt senere frokost, må dusje og ordne meg først før jeg orker å spise (har nemlig dårlig matlyst...).

I hverdagene spiser 2-åringen i barnehagen, mannen leverer tidlig, da jeg er i permisjon med minien ;-) 2-åringen får av og til en skive mens hun ser barnetv selv om hun spiser i bhg, hun pleier å våkne så alt for tidlig :-P

I helgene spiser vi ved kjøkkenbordet, dvs. når jeg står opp spiser vi ved kjøkkenbordet, mannen har en tendens til å la henne spise i stua. Jeg jobber stadig med å innføre felles frokost/lunsj for helle familien, men er ikke alltid like enkelt med en man som er B-menneske delux og som i tillegg ikke er særlig glad i frokost :-/

Vi spiser i sofaen. Blir helt sikkert annerledes når gutten kommer, da blir det få TV-måltider.

Vi spiser som regel på kjøkkenbordet om vi er alle fire, dvs helger....

Ellers:

onsdag begynner førsteklassingen til andre time og får da spise forran tv.
jeg spiser forran tv hver dag når de har gått til skolen.

Jeg og eldste spiser frokost sammen i stua før skolen :) i helgene spiser vi sammen på kjøkkenet eller ute på sommeren ;)

I uka når jeg har senvakt eller mellomvakt er jeg alene med dem, og for å få ting gjort i fred spiser de på stua med tv/ipad mens jeg ordner meg.

Når jeg har tidligvakt spiser de i bhg/på Sfo

I helgene på kjøkkenet alle sammen.

Ungene spiser foran tvn.
I helgene spiser vi lunch sammen ved kjøkkenbordet, da er vi voksne klare for frokost.

I ukedagene er det ved kjøkkenbordet. Gutten får lov å spise i stua på lørdag :)

Vi spiser frokost i stuen ved bordet, og spiser alle måltidene der ettersom det ble litt trangt på kjøkkenet. Vi har tven på i bakgrunnen til tider, men spiser samlet. Barna hjelper med å dekke på. Syns ikke det er rart.

Vi spiser enten på kjøkkenet eller på spisestua,uten TV.. Hender at vi spiser på loftstua en kveld på helg,da ser vi som regel en film:)

Når vi spiser sammen så er det på kjøkkenet. Er jeg alene så spiser jeg på stua foran tv´en ;)

Vi dekker som oftest på spisebordet og spiser sammen, har vi slumra litt for lenge en dag spiser frøkena ved spisebordet mens jeg smører matpakken hennes. Her i huset er tv på morgenen kun lov i helgene.

All mat spises ved spisebordet her, unntaket er en sjelden gang ved kveldsmat spes i helgene, da får de se på Barne-TV og spiser i stua. Da må de sitte på gulvet :p
Slik har vi det også. Ingen spising i sofaen. Hun får sitte i kurvstolen om vi en sjelden gang spiser i stua.

Ungene spiser litt foran TVen mens jeg gjør alt klart - ellers kommer vi oss aldri ut av huset i hverdagen. Er ikke alltid det blir så mye mat så tidlig.

Men i helgene spiser vi sammen. Som oftest på kjøkkenet, men det kan bli i stien foran tv også ;-)

Back
Topp