Hvor sover..

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hvor sover babyen om natta?
Evnt hvordan gjør dere det når natta kommer?

Her legger vi tvillingene i sengen sin så får de sovne dær :) tar de over til oss viss de skal ha mat i løpe av natten :) viss ikke ligger de dær til vi står opp kl sju/åtte :)

Her varierer det. Forsøker å få henne til å sove i alle fall første etappe i egen seng, men enkelte kvelder vil hun bare roe seg i senga sammen med oss. For øvrig må hun være mer eller mindre sovnet etter bæring før hun klarer å sovne alene. Ingen særlig rutine enda utover dette :-S

Hun sover i egen seng, på sitt rom. Sover så mye bedre der:) Tidligere samsov vi når jeg ammet hele natten eller når hun var våken på natten.

Han sover i egen seng inne på mitt rom. Blir lagt tilbake der etter første mating i 2-3 tiden (da får han morsmelk på flaske), så våkner han igjen i 5-6 tiden og jeg tar ham over i min seng og ammer ham, da sovner han veldig fort igjen ved brystet og vi blir liggende og småsove til det er å¨tide å stå opp for å få storbror på skolen. Som oftest sover han videre til det er på tide å dra, så den rytmen passe i grunnen bra, så får jeg litt bedre tid til storebror om morgenen.

i babynestet ved siden av meg i senga

Han sover i babynest i sprinkelseng på vårt rom. Legger han der etter jeg ammer på senga om kvelden. Legger han også tilbake etter amming på natt. Han sovner fint der med smokk og koseklut :)

Han sover i senga si, i babynestet :) Senga er på rommet vårt enda, hender han sovner i senga vår etter mating i 6-7 tiden, om pappaen står opp med de to andre. :)

I senga si på rommet vårt. Hender jeg tar henne over i vår seng når hun våkner i sjutida.

I sengen vår:) da sover hun kjempe lenge:) om hun sover i sin seng bruker jeg timesvis på å legge henne. Vi voksne trenger søvn også, så da sover hun i nærheten av puppen

Sover i senga si :) Sover hele natta nå. Som regel 7-8 timer i ett strekk. Vi er utrolig heldige :)

I sengen vår:) da sover hun kjempe lenge:) om hun sover i sin seng bruker jeg timesvis på å legge henne. Vi voksne trenger søvn også, så da sover hun i nærheten av puppen
Slik var det her og før. Hun sov veldig lite om natten og ammet ofte. Plutselig begynte hun å sove lenger/hele natten og trivdes i egen seng. Men legger henne aldri før jeg ser hun er trøtt og klar for å sove. Eventuelt sovner i armene mine etter amming:)

sover i senga si på rommet vårt, noen ganger oppå meg :) hadde det ikke vært for at 2åringen stort sett sover i senga vår så hadde vi samsovet med babyen :)

Sover i senga si ved siden av vår seng. Nå har vi kommet til litt mer rutiner når det gjelder søvn. F eks så legger vi henne kl 22 før var det rundt midnatt. Sovner selv ganske fort. Iblant sover hun hele natten. Våkner rundt 6.30-7. Noen netter våkner hun rundt kl. 3 og ammer. Legger henne tilbake i sengen uten protester.
I helgene kan hun sove til kl 10-11 på morgenen men i ukedagene blir søvnen litt forstyrret for att vi har større søsken som skal til skolen og barnehage. Men alt i alt er vi kjempeheldige og har en baby som sover bra. :)

Enten i nestet i senga si sjøl eller i nestet i senga mi, alt etter hvor klengete han er om kvelden.

Her sover han i egen seng på vårt rom. Legger han der i 19 tiden på kvelden. Ammer i 2-3 tiden og legger han tilbake i sin seng. Sover der til i 6 tiden. Da står vi opp med storebror.

I nestet i sin egen seng på vårt soverom:) Av og til når han har veldig vondt i magen lar jeg han ligge oppå meg til han sovner, også legger jeg han over i sin seng. Det er ikke noe han trenger for å sovne, men det er en litt kjappere løsning for vår del for å få han til å roe seg fortere.

Back
Topp