Hvor sover baby på dagtid?

Bkno2705272

Flørter med forumet
Vi sliter litt med dagsovinga! I det siste våkner hun av den minste lille lyd. Kan ikke sove inne og heller ikke ute. Sover Max en halvtime av gangen og er grinete mye av dagen! :o

Jeg er fast bestemt på at hun skal lære seg å sove ute og bli vant til lyder så jeg jobber iherdig med å få til dette... :p

Hvor sover din baby på dagtid? Tåler de lyder?? Blir litt små gal kjenner jeg....

Hun sover i vogna eller vugga. Hvis den første duppen (som også er den lengste) skjer hjemme, er det ganske stille og rolig her, dvs tv'n er på og jeg gjør husarbeid, men da "tåler" hun mindre lyder. De andre duppene er annerledes, for eldste kommer hjem fra skolen med en haug av kamerater, og de bråker en del, men da sover hun som en stein :) Mere bakgrunnstøy blir bedre søvn. Er bare for dårlig på å bråke når jeg er hjemme alene med henne :)

Hun sover i vogna eller vugga. Hvis den første duppen (som også er den lengste) skjer hjemme, er det ganske stille og rolig her, dvs tv'n er på og jeg gjør husarbeid, men da "tåler" hun mindre lyder. De andre duppene er annerledes, for eldste kommer hjem fra skolen med en haug av kamerater, og de bråker en del, men da sover hun som en stein :) Mere bakgrunnstøy blir bedre søvn. Er bare for dårlig på å bråke når jeg er hjemme alene med henne :)
Hvis det er mye lyd konstant føler jeg hun sover bedre... Men hvis det er blandet.. Sånn som det er ute, at det plutselig kommer en bråkete fugl- våkner hun å nekter å sove igjen... Sliiiitsomt :(

Vi sliter litt med dagsovinga! I det siste våkner hun av den minste lille lyd. Kan ikke sove inne og heller ikke ute. Sover Max en halvtime av gangen og er grinete mye av dagen! :o

Jeg er fast bestemt på at hun skal lære seg å sove ute og bli vant til lyder så jeg jobber iherdig med å få til dette... :p

Hvor sover din baby på dagtid? Tåler de lyder?? Blir litt små gal kjenner jeg....

Min sover egentlig både ute og inne på dagtid. Ute i vogna, og inne i senga.
Men han har i det siste bare sovet korte perioder om gangen, ca 30 minutter. Synes egentlig han våkner like fort inne når det er helt stille, som ute når det er mer bråk...

Håper det går over, før sov han 2-3 timer om gangen på dagtid.

Samme problem her. Er vel mer at søvnsyklusene deres er på 30-40 min og dei fort våkner i stedet for å klare å komme seg inn i ny syklus i søvnen.

Sover i vogna, enten inne eller ute

Sover på stua eller i vogna. Mi har omtrent aldri sovet mer enn 30-45 min på dagtid så synes det hørtes helt normalt ut jeg ;)

Her sover hun i vogna i gangen. Er alene hjemme om dagen med henne så det blir ikke så mye støy da. Men hun sovner i vogna når vi er ute/her og der også, så støy går bra.

Sover som regel i vogn på dagen enten på tur eller på terassen :-)

Sover enten oppå meg eller i vogn i bevegelse. Sover og hvis vi kjører bil, men gjør ikke det hver dag. :)

I senga inne, nekter å sove i vogna hvis den ikke trilles.. Blir moro for de som skal legge han i bhg

Sover stort sett i vogna ute :-) hvis ikke sover hun inne i babynestet og må da ofte bysses i søvn...

Første dupp i senga, de to neste i vogn eller bæresele. Tåler litt støy,men er veldig var hvis han sover i bæresela inne. Da skvetter han til hvis jeg skramler med en kopp el.

De som jobber i bhg har en magisk måte å få alle barn til å sove i vogn, uten å trille dem først - ihvertfall etter noen dager. Så ikke vær bekymret :)

De som jobber i bhg har en magisk måte å få alle barn til å sove i vogn, uten å trille dem først - ihvertfall etter noen dager. Så ikke vær bekymret :)

Jupp. Har selv jobbet på småbarnsavdeling i bhg i mange år. Etter en liten innkjøring med at dei blir vant med lydene og alt rundt så sover dei fleste supert i barnehagen. Til tross for ikke trilling og masse andre barn lekene i nærheten.

Back
Topp