Hvor sover baby nå?

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Spesielt dere som har samsovet en god stund og ammer om natten - hvor sover deres baby nå?

Jeg har satt sprinkelsengen inntil vår seng for å hindre at han ramler på gulvet siden han sover ytterst i sengen (kan ikke ligge i midten for pappan har lagt seg på han tidligere:rolleyes:) Sover i grunnen kun i sengen med oss pga natt-ammingen som blir mye enklere. Men nå er han begynt å turne alle veier om natta og både sparker,slår og kliper meg i ansiktet. Dette er ikke så gøy når jeg er megatrøtt og vil såve..:angelic: Lurer på om jeg skal begynne å legge han i sprinkelsengen nå.

Vi må snart ta inn sprinkelseng vi også. Hun har brukt chicco next to me. Men ålte i vår seng og falt ned en gang.da sov vi en uke mot veggen i samme seng før vi bygget ned sengen hennes og har gjort et nytt forsøk. Sengen er lengre nede enn vår, men lille skal fremdeles klatre opp.. Får ikke med seg beina enda.

Har sprinkelsäng brevid vår, där sover bebis första (och längsta sov-perioden) delen av natten tills det är dags för amning. Somnar som regel i sele, så då lägger jag ner bebis i sin säng. Då får jag sova ostört första delen av natten.

Efter det ligger vi lite här och där, men har alltid bebis på "utsidan". Inte helt ovanligt att jag ligger med ben/överkropp i sprinkelsängen.

Men bebis har inte börjat turna som en galning ännu. Funderar på hur det blir när vi skall sänka nivån på sprinkelsängen [emoji848]

Han sover stort sett i sin seng nå, vi samsov tidligere.

Vi har en sprinkelseng med den ene kanten av stående inntil sengen vår. Masse plass for den lille akrobaten og lett for meg å få ham bort til meg for nattamming. Prøvde ha ham i separat reiseseng på ferien. Det resulterte i en trøtt mamma med vond rygg så fortsetter nok med nåværende løsning fram til vi er ferdige med nattammingen. Blir nok noen måneder til i hvert fall.

Jeg verken samsover eller ammer så vet ikke om du er intr i svaret mitt Hehe.

Men lillegutt sov på rommet vårt frem til for noen dager siden. Da sov han i sin egen seng fram til ca 04-05 og fikk komme over i vår etterpå. Men han er så aktiv at det er lenge siden jeg har turt å duppe/sove med han i senga.

Har hatt sprinkelseng ved siden av vår seng. Og kommer over i senga ved måltider så tilbake i sin egen. Har fungert godt. De siste ukene har han våknet ca 04-05 om morgenen.

Har nå flyttet til eget rom og "bank i bordet" sovet natten gjennom de to siste nettene : )

Min sover i sprinkelseng. Så legger jeg han over i vår seng når jeg ammer han. Så legger jeg han tilbake i sengen sin :)

Sover i bedside (chicco next2me) som nå har fått opp siste veggen og står litt lenger unna sengen vår enn før.
Samsov da hun var nyfødt, så over i bedside inntil oss, og hadde deretter en periode hun ikke våknet på natten - da stod sengen i eget hjørne.
Nå hender det hun våkner litt om natten igjen og derfor er sengen nærmere oss, selv om ikke helt inntil. Finner henne stadig på tvers i sengen, men iom hun ikke reiser seg/setter seg opp ennå dropper vi sprinkelseng inntil videre.

Har en sprinkelseng som bedside crib. Våkner enda en del på natta (selv om en av dem bare er amming), så da er det mest behagelig for meg å bare bli liggende ved siden av.
Dog, mini har begynt å ligge på tvers og kommer over på min side, så vurderer å sette den sammen til en hel seng nå. Usikker på om jeg skal fortsette å ha han ved siden av meg, eller om jeg skal sette senga et annet sted i rommet som en forberedelse til "sove på eget rom der jeg ikke kan se mamma".

Samsover fortsatt :) Vi tenker å begynne å trene på å sove i egen seng etter ferien :)

Han sover i sprinkelsenga ved siden av senga vår og det har han gjort siden han var 6 uker.

Vurderer å flytte han på eget rom snart for jeg tror muligens han ikke våkner så ofte da, meeen det er litt skummelt :p

Har samsovet frem til nå, men har tatt kampen med amme så flytte henne opp i grindsengen. Hun ligger der til jeg legger meg, eller de gangene jeg er opplagt så tar jeg henne opp, ammer og så legger henne tilbake i sengen. Er kun konsekvent med at om jeg prøver å ta kampen holder jeg på til jeg fullfører, men må vel snart bli helt konsekvent [emoji23]

Lagt ho på eget rom med baby call og går inn til ho og ammer en sillion ganger i løpet av natten [emoji28]

Har byttet fra Chicco next to me til sprinkelseng ved siden av vår seng. Det har vært noen veldig slitsomme dager med tilvenning til all plassen, med krabbing, åling, hausing og gråting ved leggetid. Hjalp veldig å bruke sånn natt-sovepose som går over skuldrene. Måtte bytte, da han klatret over kanten på den gamle senga til slutt :p

Sover i grindseng ved sengen vår. Natten er eneste tiden hun godtar å sove alene så prøver å hive henne over i sengen etter amming om jeg ikke sovner. Hun falt ut av vår seng en morgen jeg var full av feber og tydeligvis sov for tungt( gikk veldig fint) men siden hun nå har skinne på beina er hun ikke så mobil lenger så nå stresser jeg ikke det så mye å få henne over i sengen sin.

Back
Topp