Jeg er mammaen til en syv måneder gammel gutt, og jeg har vel vært ganske sliten siden han ble født. Men for 10-11 dager siden begynte jeg plutselig å føle meg helt utmattet. Jeg føler meg svak, svimmel og helt utkjørt av en dusj, av en liten tur i nabolaget eller av å rydde pittelitt hjemme. (Før kunne jeg gå et par times trilletur, ikke at det er hardtrening men jeg var i grei form). Og selv om jeg har vært sliten og trøtt som normalt er for en småbarnsmor, så er dette et helt nytt nivå av sliten. Jeg har vært to ganger hos legen og tatt div blodprøver som ikke viser noe unormalt (stoffskifte, jern, d-vit osv). Legen sa bare at: det er slitsomt å bli mor, du må bare ta hensyn til det og droppe andre aktiviteter nå en stund. Vel, jeg gjør ingenting nå, så det er vanskelig å droppe noe. Jeg har ikke noe sosialt liv utenom mannen min og babyen fordi jeg må bare legge meg tidlig hver kveld, så utkjørt er jeg.
Så jeg lurer på, er dette innafor normalt sliten?? Er det noen andre som har følt det sånn? Skal jeg bare gå å vente på at det blir bedre, legen har jo ingenting å tilby meg...
Så jeg lurer på, er dette innafor normalt sliten?? Er det noen andre som har følt det sånn? Skal jeg bare gå å vente på at det blir bedre, legen har jo ingenting å tilby meg...