Hvor skal du føde? Hvordan forbereder du deg til selve fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Skrev fødebrev sist, og gjør nok det igjen. Grei måte å sortere tankene på, og så slipper jeg å gjenta ting i vaktskifte om det blir det. (Har 2 styrtfødsler bak meg)
Skal skrive et par ting til denne gangen, som jordmor syntes det var greit å vite som f.eks smerteterskel og effekt av smertestillende

Blir nok Sørlandets Sykehus her i Kristiansand. Må si jeg virkelig begynner å føle på angst for å føde allerede, jeg liker ikke å tenke på det. Er ganske liten og tynn (156 cm) og er redd jeg skal revne herifra til himmelen under fødsel, eller at babyen skal sitte fast. Det var en gang noen som fortalte meg at babyer ikke blir større enn det mammaen kan tåle, men det tror jeg faktisk er litt feil, da jeg har lest mange tråder om kvinner som har gått for lenge og fått kjempebabyer.

Last edited:
Blir nok Sørlandets Sykehus her i Kristiansand. Må si jeg virkelig begynner å føle på angst for å føde allerede, jeg liker ikke å tenke på det. Er ganske liten og tynn (156 cm) og er redd jeg skal revne herifra til himmelen under fødsel, eller at babyen skal sitte fast. Det var en gang noen som fortalte meg at babyer ikke blir større enn det mammaen kan tåle, men det tror jeg faktisk er litt feil, da jeg har lest mange tråder om kvinner som har gått for lenge og fått kjempebabyer.

Jeg er 159 cm og fikk ei på 3120 første gang.. 34 rundt hodet. Det gikk veldig fint :) jordmor sender deg på vurdering av hoftene hvis de mener at du kan være for smal til å føde vaginalt :)

Jeg har ikke bestemt meg ennå. Står mellom ullevål og Riks. Mannen jobber på Riks og er ganske kjent med alt der. Men Riks har ikke barselhotell. Når må man ha bestemt seg? Vet dere?

KK Haukeland som de andre gangene. Må være på føden pga risiko ifm tidligere ks:) tar alt som det kommer;)

Jeg har ikke bestemt meg ennå. Står mellom ullevål og Riks. Mannen jobber på Riks og er ganske kjent med alt der. Men Riks har ikke barselhotell. Når må man ha bestemt seg? Vet dere?

For å få plass på riksen som normalt fødende, så bør man søke tidlig har jeg hørt. Men mulig det er enklere mens termin i mars.
Ellers er det vanlig å søke fødeplass på første kontroll, da det er der du har fødeplass du skal inn til OUL

Skal føde på Gjøvik som sist regner jeg med. 7 år siden sist fødsel og det ble planlagt snitt grunnet seteleie og stor baby. Håper å få føde normalt denne gangen. Tar nok fødselen som den kommer men har som mål minst mulig smertestillende.

Føder på St. Olavs denne gangen også:happy:
Fødte på helg/natt sist, så lite bemanning. Håper på litt bedre oppfølging neste gang.

Forbereder meg ved å pakke fødebagg og bor hjemme til foreldrene mine siste ukene.

Denne gangen håper jeg på hjemmefødsel :)

Back
Topp