Hvor skal du føde? Hvordan forbereder du deg til selve fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Hvilke sykehus skal du føde på?

Her på Babyverden har vi laget en oversiktlig liste med utfyllende informasjon om alle landets fødesteder.

Oversikten finner du her!
Her kan du lese andres erfaring om fødestedet og legge inn din egen erfaring etter du har født.

Det er viktig å være godt forberedt på fødselen. Viste du f.eks at bare 10-15% av alle fødsler starter med vannavgang?

Her har vi samlet en rekke nyttige artikler til dere som er gravide :) Ta med deg padden ut i sommersolen og forbered deg på miraklet som skjer :)

Lyst til å lese andres fødselshistorier? Ta en titt her

Føde på Elverum sykehus denne gangen også. Veldig fornøyd med forrige fødsel..

Forberede meg, tja. Pakke sykehusbag og ordne barnepike- utover det går jeg i fødsel med et åpent sinn rundt smertelindring og alt. Ønsket badekar sist, men de lot meg ikke ha det varmt nok så det mistet effekt og jeg slet veldig med vena cava i svangerskapet, klarte derfor ikke ligge bakover. Håper på å slippe det nå.. [emoji847]

Kommer til å føde i Ålesund, som jeg har gjort to ganger allerede [emoji846] planlegger ellers ingenting på forhånd og tar alt som det kommer. Jeg har hatt badekar og epidural tidligere.

Det blir samme sykehus som sist, også håper jeg på badekar som smertelindring. Regner ikke med jeg rekker epidural denne gang heller.....

Sist «forberedte»jeg med med å lese opp på forskjellige smertelindring,skrev fødebrev om hvordan jeg ønset å ha det under fødsel(stille,rolig,lite lys og god veiledning spesielt under utdrivningsfasen siden det var 1.gang),skrev litt om div.bekymringer jeg hadde rundt fødselen...
Var på forbredende kurs hos jordmor så jeg visste litt hva de forskjellige fasene gikk ut på og syns det var nyttig..,omvisning på Ahus(hjalp litt å vite hvor vi skulle)!
Denne gangen blir det nytt sykehus så skal på omvisning og kommer til å gi beskjed at jeg ønsker badekar som smertelindring og også eventuelt til fødsel!

Skal føde på Tønsberg sykehus denne gangen også. De er veldig flinke der, mange snille damer :-) håper bare de har plass når jeg kommer, så jeg slipper å vente i kafeteriaen til jeg får pressrier :p ikke veldig gøy ;)

Skal føde i Volda eller Ålesund. Denne gangen må jeg kanskje ta keisersnitt, pga operasjoner tatt i hodet.. noe jeg virkelig ikke vil[emoji45] så om det blir det må jeg forberede meg mye mentalt..

Føde på Elverum sykehus denne gangen også. Veldig fornøyd med forrige fødsel..

Forberede meg, tja. Pakke sykehusbag og ordne barnepike- utover det går jeg i fødsel med et åpent sinn rundt smertelindring og alt. Ønsket badekar sist, men de lot meg ikke ha det varmt nok så det mistet effekt og jeg slet veldig med vena cava i svangerskapet, klarte derfor ikke ligge bakover. Håper på å slippe det nå.. [emoji847]

Jeg og! [emoji4] født alle mine der, og har også vært med på å ta imot maaaange barn der![emoji1] veldig glad i føden på Elverum, har aldri tvilt på at jeg skulle velge de, og har "reservert" jm allerede[emoji23]

Går fødselen i møte med et åpent sinn, babyen kommer når den vil og slik den vil. Har lyst til å føde i vann denne gangen, men vi får se....

Jeg og! [emoji4] født alle mine der, og har også vært med på å ta imot maaaange barn der![emoji1] veldig glad i føden på Elverum, har aldri tvilt på at jeg skulle velge de, og har "reservert" jm allerede[emoji23]

Går fødselen i møte med et åpent sinn, babyen kommer når den vil og slik den vil. Har lyst til å føde i vann denne gangen, men vi får se....

Jeg hadde jordmor student og jordmor sist. Men de var ikke mye å se før på slutten. Jeg foretrakk minst mulig folk inne hos meg [emoji85][emoji23]

Er du fra Elverum?[emoji5]

Her blir det KK på Haukeland. Har selv vært der i praksis, og jeg gleder meg veldig til å føde! Når jeg har smerter vil jeg være mest mulig i fred, og ønsker ikke vann, akupunktur og alt det der. Er åpen for epidural hvis det trekker veldig ut i tid. Så blir det spennende å se hva jeg mener om 8mnd!:)

Blir Haukeland her! Ønsker nok å bruke epidural, så dermed blir det vel KK :D

Tar gjerne epidural om fødselen drar litt ut. Må se an hvordan fødselen vil arte seg, men tenker få lytte til kroppen og bruke tyngdekraften samtidig som jeg får hvile. Akupunktur har jeg tro på også.

Si det[emoji43] hadde hjemme fødsel vært et tilbud her, ville jeg valgt det. Hadde en dårlig opplevelse sist. Så redd samme uinteresserte jm skal være på jobb. Og alternativt sykehus, er ikke noe bedre tror jeg. Men så fort som de forgje fødslene gikk, føder jeg forhåpentligvis i ambulansen.

Skal føde på Ahus.
Har hatt gode opplevelser der før.

Forbereder meg ikke noe spesielt til fødsel utenom å planlegge pass av minsten når den tid kommer, og lage plan sammen med jordmor da jeg har hatt 4 styrtfødsler.

Her blir det Ullevål igjen. Bortsett fra at de var ubrukelige på informasjon på barselhotellet med første, så er jeg veldig fornøyd med føden og annen oppfølging der

Skal føde på Kalnes [emoji5]
Veldig spent. Skal ikke forberede meg noe. Jeg må ta det som det kommer. [emoji33] [emoji28][emoji23]

Jeg tror jeg må forberede meg litt mentalt, fra første rie til babyen var ute tok det 32 timer[emoji38] jeg var sliten i lang tid etterpå, spesielt siden jeg ikke sov mer enn 3 t på 3 døgn etter fødselen på sykehuset. Jeg må nok hjem fort denne gangen for å få hvile. [emoji846]

Tenker jeg velger ahus som fødested, eller riksen.

Jeg har aldri forberedt en fødsel.. man vet jo aldri hvordan det blir. Øvde forresten pusteteknikk med sønnen, men det hjalp ikke i det stadiet av panikk [emoji23]

Back
Topp