Hvor skal babyene sove?

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Har vært snakk om ulike ting her... babynest, bedsidecrib, vugge osv...

Hvilke planer har dere? :D

Natterstid: Her blir det bedsidecrib den første tiden... og så babyseng i rommet ved siden av vårt soverom etterhvert.

Dagtid: Har vugge etter guttene, men litt usikker på om den kommer til å bli hentet opp fra kjellerlagring og plassert i stuen...den tar liksom så stor plass unødvendig. Har sydd babynest som fint kan plasseres i sofa den første tiden og så får vi heller se behovet for noe annet når lille gull blir større.

Vi kommer til å ha sprinkelseng på vårt rom. Har ingen rom til overs, så vi må nok ha minstemann på rommet til vi flytter. Blir sikkert litt samsoving i starten.
Satser på senga eller vogn på dagtid. Har ikke lyst til å fylle opp stua med flere møbler. Har mesteparten på ett plan (kun eldste som har soverom oppe) så det burde gå fint, hadde ingen vugge eller sånt til de to eldste heller. Har også vurdert å sy et babynest som evt kan plasseres i sofa eller andre steder dersom det behøves. Får se hva man rekker.

Om vi får flyttet storebror over i stor-gutt-seng, så overtar hun sprinkelsenga hans, ellers vurderer jeg bedside-crib. Første tida vil hun sove inne hos oss, så flytter vi henne over på eget rom når hun og jeg er klare for det:)

På dagen så kan hun sove i hengekøye etter storebror, babynest i sofaen og i vogn ute.

Sprinkelseng/ samsoving på vårt rom for så å flytte på eget etterhvert :) dagtid blir d vogn så lenge været sier d er ok :)

Bedside crib første tiden på natten. Vugge i stuen på dagtid så jeg slipper løpe opp og ned trappen så mye :)

Side om side med meg på natten, enten i sprinkelsengen eller i vår seng (får se hva hun vil selv :P ).
Den første tiden på dagtid blir hun nok å ligge på lammeskinn/ babynest på sofaen, men mulig vi kjøper en vugge hvis vi finner en fin en, brukt. Babynest var helt GULL med førstemann hvertfall. De ligger jo så trygt og godt uansett hvor du legger det. <3

Når hun er blitt noen uker satser jeg på vognsoving ute på dagtid. Husker nå jammen ikke når vi fikk rutiner på slikt med førstemann, men det finner vi vel ut av! :)

I vår seng:) har det ikke travelt med egen seng.

I sprinkelseng ved siden av meg om natta og vugge så stua og evt vogn på dagtid[emoji3] Synes de troll vugge e er så fine så skal få i en sånn en å ha på stua[emoji7]

Bedsidecrib på natta. Begynne så tidlig som mulig å la guttungen hvile på romme sitt i senga. Ellers en hvil i bland i vogna, når det er vær til det :)

Bedsidecrib om natten, vogn og vugge på dagtid. Så over til sprinkelseng når vi runder 6-7 måneder.

Vugge på soverommet vårt i starten, men reknar ikkje med den blir brukt. Samsoving dersom det er det lillebollen trivast best med. På stua skal leander vugga stå, og så blir det forhåpentligvis ein del soving i vogna :)

I sprinkelseng ved siden av senga vår. På dagtid blir det i vogna eller i vugge (om vi velger å kjøpe det)[emoji4]

Natt: besidecrip/senga vår (samsoving)!
Dag: babygrind med madrass/vogn:)

Jeg tenker bedside crib/sprinkelseng på natta (evt babynest i senga vår ved behov) og vugge/vogn/babynest i sofaen på dagtid.

Etterhvert (når vogga er for lita) tenker jeg å ha en sprinkelseng på barnerommet til soving på dagtid før vi flytter babyen inn dit på natten også. Greit å ha barnerommet som backup i starten om det blir våkenetter, så slipper vi å vekke pappaen hver natt. Setter en godstol innpå der

Er så heldig å ha sprinkelseng som har tilhørt gården i generasjoner, den brukte vi til de tre første også. Har den stående ved senga vår fram til det ikke er nattamming lenger.

På dagtid har vi brukt en gammel fleskestamp som vi har pusset opp, den samme som på profilbildet

I sprinkelsenga som jeg brukte når jeg var liten [emoji7] På dagen blir det vel i nest, vogn e.l.

Har stokke mini etter storesøster stående på soverommet og vugge på stua. Brukte babynestet i begge, da kunne jeg bare løfte henne opp av vugga i det og bære henne inn i senga om kvelden hvis hun sovnet tidlig i vugga. Fungerte veldig bra sist :)

Blir en samsovingsseng på vårt rom så lenge den passer. På dagtid blir det vel vognbagen.

Back
Topp