Hvor skal babyen sove første tiden?

Sønnen vår sov i egen sprinkelseng på vårt soverom fra dag 1. Flyttet på eget soverom når han var 5 mnd.
Denne gangen skal lillebror ha sprinkelsenga på rommet vårt inntil han klarer å sove natta gjennom. Da skal han flytte inn på barnerommet til storebroren. Vil tro det også blir ved 5-6 mnd.
 
Samsoving eventuelt men har en vugge etter brødrene så den blir stående ved siden av senga vår:) Og babyen blir liggende inne hos oss lengst mulig..
 
Bedside crib og på vårt rom sikkert der første året.
 
Bedside Crib i alle fall de første 6 mnd.
Setter ikke noen «utløpsdato» på å ha sengen hans på vårt rom, da det er etter tidligere erfaring mer strevsomt å stå opp og vandre fra rom til rom på nattestid.

Denne gangen blir det største fokuset lagt på nærhet og tilknytning, ikke å ta tilbake rommet.
 
Et spørsmål? Hvilken bedside crib velger dere som har tenkt på den løsningen? ;)
 
Ved første så hadde vi sprinkelseng på vårt rom og samsoving. Denne gangen skal jeg og baby sove på babyen sitt rom, med bedside crib grunnet storebror vil sove med oss(mamma!) når han våkner om natten...
 
Takk for mange svar! :) Gir meg litt å tenke på i forhold til hva vi skal gå til innkjøp av og hvordan vi får det til praktisk sett :) Er jo heller ikke sikkert at det blir sånn jeg ser for meg men greit å ha noen tanker rundt det før babyen kommer :)

Sniker fra mai. Her skal babyen og jeg sove på babyrommet de første månedene. Har en gjesteseng jeg har kjøpt en god overmadrass til og en sprinkelseng med dører på ene siden som kan skrus av.
Tenker å skru av dørene og ha sprinkelsengen innat gjestesenga. Da har baby egen seng og får godt med luft. Enkelt å amme på natta da sengene er i samme høyde. Og barnefar får sove i fred på vårt soverom (siden han skal på jobb)
 
Sniker litt fra Juli :)

Her blir det bedside crib uten vegg på vårt rom til vi er ferdig med nattamming. Samsoving klarer jeg ikke da jeg ikke får sove selv. En hånd på magen mens hun lå i babycrib funket på storesøster så det får mini nøye seg med også. Storesøster på 2,5 kommer inn til oss innimellom på natta og hun ligger så utolig og sparker at samsoving med nyfødt uansett utgår.
 
Bedsidecrib :shy:
 
Veit ikkje om moderatorar har stemmerett, men minstemann sov dei fyrste 6 mnd i min seng før han flytta til sprinkelseng i ei sovealkove kobla til soverommet. Når han bikka ett fekk han eiga rom :)
Det fungerte for oss! Eg trur nøkkelen er å finne det som fungerer best for sin familie
 
Back
Topp