Hvor skal baby sove?

Kristinawe

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Hvor tenker dere at babyen skal sove fra dere kommer hjem? Vi har et babynest, sprinkelseng og vugge. Tenker at det kan være lurt å ha vugga nede på stua og at vi kanskje må ha sprinkelsenga inne på soverommet vårt med babynestet oppi. Men igjen så synes jeg at lille blir så langt unna når han skal ligge oppi sprinkelsenga.. [emoji848] spesielt med tanke på nattamming osv, hadde vært snedig å hatt ei lita vugge ved senga kanskje.. vært koselig å hatt han i senga vår i babynestet også, men jeg er så redd for at jeg skal legge meg oppå han osv om natta [emoji33] hva tenker dere?

Enten seng med nest eller Leandervugge fra krok i taket (forutsatt at mannen aksepterer det store hullet som blir av kroken...). Har stativ også, men det tenker jeg å ha i stua hvor vi har over 4m takhøyde.. Ser ikke for meg at jeg kommer til å bære det frem og tilbake.

Blir forresten trangt nok med seng på rommet vårt også, men tror vi får det til å funke! Ammet stort sett i senga sist, så dropper ammestol på rommet.

Blir forresten trangt nok med seng på rommet vårt også, men tror vi får det til å funke! Ammet stort sett i senga sist, så dropper ammestol på rommet.

Det blir sånn akkurat på rommet vårt med sprinkelsenga og ja.. nesten jeg vurderer å kjøpe en sånn bedside crib også. Men vet ikke om det er verdt det :p

Det blir sånn akkurat på rommet vårt med sprinkelsenga og ja.. nesten jeg vurderer å kjøpe en sånn bedside crib også. Men vet ikke om det er verdt det :p
Mange er jo fornøyde med det! Men da tenker jeg at jeg jobber litt for å overtale mannen til hull i taket.. tre (fire med vogn) ulike soveplasser blir litt i meste laget, tror jeg. Storesøster sluttet å sove da vi byttet fra Leandervugge til seng.. Og jeg tror det var overgangen som var problemet, ikke egentlig sengen. Derfor er jeg ikke helt sikker på hvor mye energi jeg legger i hullet i taket for min del heller

Her blir det sprinkelseng på vårt soverom.
Har et babynest jeg tenker hun kan ligge i om hun sover i stuen eller i sengen med meg om vi har en lur på dagen.
Ellers blir det oppi sengen sin tenker jeg om natten.

Her blir det leandervugge i stua(i stativ.hadde ikke sist,så spent på å prøve nå), vogn på tur og på rommet vårt stokke mini sprinkelseng (som skal inn på barnerommet etterhvert, forhåpentlig etter et par-4 mnd). Hadde første også i stokkesenga på rommet vårt de første månedene, og sov der kun om natta (vogn hjemme og ute, hadde ikke plass til mer). Den sto ca en halv meter fra min side av senga, det funket helt ok for meg å reise meg opp, ta ungen, legge oss i senga og amme, flytte tilbake. Madrassen er ca 30cm under toppen i mini versjonen, så flytter man den ned til bunn når man utvider og/eller om ungen har lært seg å bevege seg. Jeg sovnet aldri mens jeg ammet (som jeg kan huske), og måtte alltid opp og tisse før jeg fikk sove igjen. Så var fornøyd med den løsningen sist, satser på at den funker nå også :)

Vi har babyseng på vårt soverom og en vugge i stuen. Vurderer baby nest, men ser det an litt. Og han kan sove i vognen på balkongen når det ikke er altfor kaldt.
Å ha lille mellom oss i sengen er helt uaktuelt - da mannen sover så tungt. Det tar vib ikke sjansen på

Har bedside crib ved sengen slik at jeg kan amme uten å reise meg på natta. I stuen skal vi ha vugge og babynest. Får se hvor han vil sove [emoji4]

Vi har babyseng på vårt soverom og en vugge i stuen. Vurderer baby nest, men ser det an litt. Og han kan sove i vognen på balkongen når det ikke er altfor kaldt.
Å ha lille mellom oss i sengen er helt uaktuelt - da mannen sover så tungt. Det tar vib ikke sjansen på
Vi skal heller ikke ha henne sovende i sengen med oss begge. Samboer har ved flere anledning rullet oppå meg, så tør ikke ha henne oppi der. Tenker mer å ha henne i sengen med meg om vi har en ettermiddagslur sammen :cat:

Vi har sprinkelseng på barnerommet, men skal ha Stokke sin vugge ved siden av vår seng i starten [emoji4] tenker å bruke nestet i sofaen og i lekegrind på stua.

Bedside crib ved siden av sengen vår.

På dagtid: oppi et babynest oppi lekegrinden

Vi har en mosekurv stående i stua der babyen kan ligge, og så skal vi nok ha et babynest, veldig greit at da jeg å babyen kan ligge i det i starten. For da kan jeg flytte han fra kurven på stua til bedside criben vi har på soverommet uten å forstyrre babyen for mye.
Blir nok å bruke bedside criben frem til babyen er 4/6 mnd avhengig av str. Så over i spinkelsenga [emoji4]
Vi blir nok også å bruke vogna endel nå som sist [emoji4]

Har kjøpt bedside crib og babynest, og tenker at begge er gode alternativer både på dagtid og om natten. Bedside criben skal i hovedsak stå på soverommet, men kan rulles ut i stua ved behov, tror ikke jeg gidder å kjøpe en ekstra vugge. Håper det vil føles komfortabelt å ha babyen i vår seng om natten, kanskje i babynestet :) Ser for meg at det kanskje blir en del soving på sofaen i babynestet på dagtid.

Det blir i starten vugge vedsiden av senga mi og babynest i sofaen eller lekegrind.

Samsover nok i starten pga nattammingen. Her sover sambo og jeg hver for oss pga snorking. Gjort siden jeg ble gravid i 2016 og frem til nå. Prøvd i ny og ned men takler ikke. Så stort sett bare samsovet med lillegutt alene frem til han flyttet inn på eget rom for 2 mnder siden. Blir nok noe av det samme denne gangen også

Har sprinkelseng som skal stå inne på rommet vårt. Og venter et babynest jeg har bestilt. Kommer til å bruke nestet på natta i senga vår og i stua på dagtid. Helt i starten blir jeg nok å jage gubben ut av rommet vårt og ha babyen i senga sammen med meg på grunn av amming :)

Her regner jeg med det blir samsoving med babynest som sist :) og over til egen seng når
Hun begynner å sove hele natten :)

Har beside crib og sprinkelseng på eget rom, så får vi se hva lillegutt og vi foretrekker etterhvert. Tror nok det blir bedside crib om natten og sprinkelseng og/eller babynest i sofa. Vet at min pappa har ønsket å kjøpe en kurv til lillemann som vi kommer til å ha stående i stua. Tenker at man får se hva som funker best for oss når lillemann kommer for der er umulig å vite.... :confused::p:rolleyes::D

Har sprinkelseng på soverommet og setter Moseskurven oppi den. Det er såpass trangt at den kun står en knapp halvmeter fra vår seng så føler det blir nært nok. På dagtid kan hun enten bruke Moseskurven, eller kan hun sove i Tiny love vippestolen (som har flat liggefunksjon).

Back
Topp