Hvor ringer man da ?

DramaQueen

Forumet er livet
Hadde besøk av ei venninne i dag og mens vi satt på kjøkkenet hos meg såg vi naboene som skulle ut å kjøre.

Tipper jenta er ca 1år, og joda, de kjørte avgårde med jenta i baksetet sittende på fanget til mammen [&:][:@][:'(][:(]

nabo'n kanskje? [8D]

Tror nok ikke det hjelper å ringe så mange plasser...

ORIGINAL: DramaQueen

ORIGINAL: septembersnupp

nabo'n kanskje? [8D]

Nei, JEG tar det IKKE opp med de [:)]

Hvorfor ikke?

ORIGINAL: *Christ*

ORIGINAL: septembersnupp

nabo'n kanskje? [8D]

Nei, JEG tar det IKKE opp med de [:)]

Hvorfor ikke?

Fordi jeg kjenner de ikke, aldri pratet med de eller noe. [8|]

Hadde nok vært såpass voksen og ærlig at jeg hadde tatt det opp med de det gjaldt.

ORIGINAL: Marlu

det er politiet som eventuellt gir bot for slikt...
[/qu

Den bota er ikke så nøye. Men heller at de kan forklare de hvor viktig det er å sikre ungen ordentlig i bilen. Bare gi de litt veiledning og fakta [:)]

ORIGINAL: maiiks

Hadde nok vært såpass voksen og ærlig at jeg hadde tatt det opp med de det gjaldt.

enig... gi folka en sjanse først, før du pusser politi og evnt barnevern inn på dem.
blir ikke godt naboskap av slikt!

Føler ikke de blir å ta det like alvorlig/seriøst om JEG tar det opp med de, tenker heller politiet/barnevern/HS.

Føler ikke de blir å ta det like alvorlig/seriøst om JEG tar det opp med de, tenker heller politiet/barnevern/HS.

jammen HVORFOR?
HVORFOR skal du pusse på dem politi og barnevern fordi du så dem kjøre med barnet på fanget en gang? kan jo hende barnet hadde spysjuka og de var redd for at barnet kom til å svelge vrangt oppkast om det "lå" i et maxicosisete.
tror nesten du kødder jeg nå, som sier du vil ringe til noen pga dette istedetfor å faktisk face personene det gjelder.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

jammen HVORFOR?
HVORFOR skal du pusse på dem politi og barnevern fordi du så dem kjøre med barnet på fanget en gang? kan jo hende barnet hadde spysjuka og de var redd for at barnet kom til å svelge vrangt oppkast om det "lå" i et maxicosisete.
tror nesten du kødder jeg nå, som sier du vil ringe til noen pga dette istedetfor å faktisk face personene det gjelder.

er du seriøs ? [8|]   

Kødder du?? DET har du jo virkelig ikke noe med!
Hadde vært noe HELT annet om dette hadde skjedd ofte!
Hadde du pussa politiet på meg fordi vi kjørte en gang med ungen på fanget(ikke det at vi har gjrt det...) så hadde det faen meg vært full nabokrangel!

Tror kanskje at jeg ville ha puttet et informasjonsblad om barnesikring i bil i postkassen deres [;)] eller gitt det til dem personlig. [:)]

ORIGINAL: GULLUNGEiVUGGA

Ringe en annen naboen da kanskje og sladre[:D] JUNGELTELEGRAF![:D]

Skrive det på FB status... eller her[:D]

Så kjedelige naboer [8D]

Det skjer her også..

Men cluet her er at de skal 4 hus bort i gata for å levere ungen til dagmamma og så videre til skole/jobb.. (ikke noe hovedgate, er i et boligfelt)

Så hva vet du om hvor langt de evt kjørte? Blir litt drastisk med politi for en ulovlig biltur som kanskje var 50 meter lang...

Si det til dem?? Har jeg gjort, med naboer og foreldre i bhg!! Sa det til ene faren, da han hadde begge jentene frame, at det der er ikke lovlig, og at han burde sikre de skikkelig i baksetet... Noe han sa seg enig i, og etter det, så gjorde han det...

Men å melde til politi og barnevern, blir litt mye syn s jeg.......

Hvorfor skal en henge seg opp i hva naboen gjør. en bør heller passe på seg selv. naboen din vet nok at det er farlig osv. men hva har du med dette å gjøre?

Back
Topp