Hvor regelmessige må sammentrekninger være før de er rier?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Lurer på om riene kommer med akkurat samme mellomrom, f.eks. nøyaktig fem minutter mellom hver? Eller om det kan være litt slik: fem minutter mellom og så ti minutter mellom og så sju minutter og så elleve minutter mellom? Altså at det er ganske tett mellom, men ikke nøyaktig samme mellomrom?
 
Jeg har født 3 ganger, og ingen av gangene ble riene helt regelmessige.
Men det var så vondt at det var ingen tvil hva det var.
Alle graviditeter og kropper er forskjellig, jeg ville ringt føden og hørt :)
 
Sier som hun over her, det kan være forskjellig. Så ring og hør med føden!
 
Her startet de med hvert 5. Minutt og varte 40 sek ca.hadde da et konstant trykk i magen som aldri gikk bort. Men den fødselen gikk veldig fort. Ble aldri kortere tid mellom riene heller.

Har du rier så er der greit å bli sjekket. Det kan være ubehagelig å kjenne på denne usikkerheten
 
Med nr 1 startet de med ca 10 min mellomrom med 1 min varighet og var regelmessige fra starten av. Gikk sakte men sikkert nedover. Var ca 4 min mellomrom etter 5 timer - først da begynte der å gjøre skikkelig vondt.
Jeg skjønte ikke at det var rier, men trodde det var noe galt (var i uke 36 så fødsel var ikke i mine tanker) og ringte føden. Ble bedt om å komme umiddelbart (en mulig prematur fødsel i seteleie ville de ha til overvåkning så fort som mulig). Veldig glad for at jeg ringte føden når jeg gjorde. Så ring føden hvis du er i tvil! :)
 
Med nummer 1 fikk jeg beskjed om å vente til det var ca 3-4 minutter mellom riene før jeg kom til føden (var på pasienthotellet i påvente av fødsel grunnet lang reisevei). Jeg beit meg i dette, og riene mine ble aldri tettere enn mellom 8 og 12 minutter mellom hver, men etterhvert gikk jeg til føden da de som var med meg sa at det begynte å se veldig vondt ut xD

Kom på føden med 6cm åpning, og riene fortsatte med det intervallet, helt til de tok vannet, og da var det 2,5-3 timer før mini var ute. Så ganske uregelmessig og ikke tette egentlig..
 
Mine rier kom med 2 min mellomrom og veldig intens. Glad vi var på sykehuset til kontroll da det startet. Fra første rie til ungen va ute gikk det ganske fort.
 
Det kan også være maserier.. som ikke går over i fødsel, men som allikevel kan gi et par cm åpning.
Ta deg en dusj og ring føden
 
Aldri hatt regelmessige rier. Men noen dagerfør fødselen startet hadde jeg regelmessige kynnere eller masrier som gå seg etter noen timer. Men er du usikker så ring føden. Umulig å svare på noe sånt 100% sikkert på nett
 
Back
Topp