Hvor plasserer dere sengen? Evt bedside crib

Surtsnop

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg skal å handle inn babyseng i dag men ble litt usikker nå. Hvor plasserer dere sengen? På babyen sitt rom eller på deres rom? Eller har dere evt to senger eller et bedsidecrib?

Jeg vil ha babyen på vårt rom den første tiden sånn at det blir enklere å stå opp om natten og (forhåpentligvis) amme men så vil jeg jo ha rommet "klart " for i si det sånn. Men babyrommet blir gjerne ikke så mye brukt den første tiden?

Jeg har en vugge på soverommet vårt og sprinkelseng på rommet hans. Regner med han er vokst ut av vuggen når han ikke skal sove inne hos oss lenger. Uansett er det hjul på vuggen så den kan enkelt flyttes frem og tilbake:)

Vi skal ha Bedside crib. Burde hatt det sist også. Da endte vi opp med å samsove med henne i sengen vår (180cm bred) de første 5 mnd. Det var vanskelig å sove med henne i sengen vår. Men enkelt mtp amming. Vi hadde vugge også. Mye mer tungvint, så den ble brukt på dagtid, og når vi la henne og fram til første amming om natta etterhvert (da tok jeg henne oppi senga vår og det ble hun).

Så nå har jeg kjøpt Troll Bedside crib two (kjøpte den fra Barnas hus) skal feste den inntil min side av senga :)

Vi har ganske stort soverom så det er plass til sprinkelseng også der inne. Vi kommer nok derfor til å ha henne på vårt rom i allefall i ett år. Med barn nummer to tror jeg man ofte ikke er like gira på at de skal inn på eget rom, pga erfaring man gjør seg med første :) dessuten er barnerommene i en annen etasje enn vårt soverom. Vil helst ha henne i samme etasje som oss.

Storesøster sov på eget rom fra hun var 6mnd (vi bodde et annet sted så rommet var vegg i vegg med vårt da) til hun var litt 2. Da ville hun sove inne hos oss og hun sov hos oss i nesten ett år før vi flyttet henne til eget rom igjen (altså i en annen etasje enn oss...). Vi la sprinkelsengmadrassen på gulvet på vårt rom.

I vestlige land er man opptatt av at barna skal sove i egen seng og eget rom, men i verdenssammenheng og historisk er det jo uvanlig (og unaturlig). Vi har ikke endret oss som art siden steinalderen, og da var jo alltid barna inntil foreldrene sine, så det er et barna innstinktivt ønsker og gir dem størst trygghet. I Japan sover barna med foreldrene sine til de begynner på skolen.

Jeg gleder meg til å ha Bedside crib denne gangen :)

Jeg skal ha sengen hennes inne på vårt rom fram til hun er ca 6 mnd. Da blir hun flyttet inn på eget rom. Er værtfall planen.

Vi kommer til å ha babyen på rommet vårt i alle fall 1 år, mulig lengre. Vi stresser ikke med å flytte han ut av vårt rom.

Han får egen seng, men hvis han er som broren kommer han nok til å samsove med oss en goood stund ;)

Brukte bedside crib i 6 mnd, deretter flyttet han inn på eget rom. Før det ble rommet hans kun brukt til å oppbevare klær og til stellebord ;)

Vi skal ha senga hos oss til å begynne med. Siden vi har bare 2 soverom, så er det greit å la kommende storesøster ha litt å si om når lillesøster skal flytte inn til hu [emoji4]

Vi skal bruke bedsidecrib det første halve året før han blir flyttet over til naborommet. :)

Vi har satt senga på rommet vårt. Ønsker å gjøre det enklest mulig om natten når han skal ammes. Flytter ham til barnerommet når vi føler tiden er klar for det. :)

Jeg skal å handle inn babyseng i dag men ble litt usikker nå. Hvor plasserer dere sengen? På babyen sitt rom eller på deres rom? Eller har dere evt to senger eller et bedsidecrib?

Jeg vil ha babyen på vårt rom den første tiden sånn at det blir enklere å stå opp om natten og (forhåpentligvis) amme men så vil jeg jo ha rommet "klart " for i si det sånn. Men babyrommet blir gjerne ikke så mye brukt den første tiden?
Bedside sto inntil vår seng, når den ble for liten gjorde vi om sprinkelsenga til bedside. Står inntil vår seng.

Tusen takk for alle innspill! Nå blir det bedside hos oss også, så må vi jo uansett ha en sprinkelseng til han blir litt større og den får stå på barnerommet inntil bedsiden er for liten. :D

Tusen takk for alle innspill! Nå blir det bedside hos oss også, så må vi jo uansett ha en sprinkelseng til han blir litt større og den får stå på barnerommet inntil bedsiden er for liten. :D

Tips !!
Du kan kjøpe sprinkelseng fra IKEA som du kan ta av siden på. Vi gjor det sist, og festet den med en tvinge inntil vår. Slik det ble en stor bedside crib. Sov slik til hun ble 11 mnd :)
Og senere tok vi bare på siden igjen og hun brukte den som vanlig sprinkelseng :)

Jeg skal ha sengen hennes inne på vårt rom fram til hun er ca 6 mnd. Da blir hun flyttet inn på eget rom. Er værtfall planen.

Var noe i den duren vi også tenkte :)

Var noe i den duren vi også tenkte :)
Jeg blir å ha babysengen på min side, men samtidig med litt avstand til sengen vår. Jeg og mannen knør så mye i søvne så samsoving er ikke noe for oss. Samtidig har jeg dårlig rygg så det å bli liggende i samme stilling hele natten er bare å be om å ikke klare noe dagen etterpå.
Jeg ligger å ammer i vår seng på natten og så flytter jeg babyen over i sin seng når hun er ferdig å spise.

Planen her er å bruke en vanlig sprinkelseng som bedside crib ved siden av senga i 6 mnd (eller kanskje lenger). Da unngår vi å montere den siste veggen på sprinkel-sengen slik at den kan fungere som en bedside crib.
Blir spennende å se hvodan det vil fungere i praksis :)

Har fått tak i en brukt chicco next2me så tenker ha denne inntil sengen på min side så blir det vel en sprinkelseng etterhvert. Må se ann og prøve oss litt fram tenker jeg.

Back
Topp