Vi skal ha Bedside crib. Burde hatt det sist også. Da endte vi opp med å samsove med henne i sengen vår (180cm bred) de første 5 mnd. Det var vanskelig å sove med henne i sengen vår. Men enkelt mtp amming. Vi hadde vugge også. Mye mer tungvint, så den ble brukt på dagtid, og når vi la henne og fram til første amming om natta etterhvert (da tok jeg henne oppi senga vår og det ble hun).
Så nå har jeg kjøpt Troll Bedside crib two (kjøpte den fra Barnas hus) skal feste den inntil min side av senga
Vi har ganske stort soverom så det er plass til sprinkelseng også der inne. Vi kommer nok derfor til å ha henne på vårt rom i allefall i ett år. Med barn nummer to tror jeg man ofte ikke er like gira på at de skal inn på eget rom, pga erfaring man gjør seg med første

dessuten er barnerommene i en annen etasje enn vårt soverom. Vil helst ha henne i samme etasje som oss.
Storesøster sov på eget rom fra hun var 6mnd (vi bodde et annet sted så rommet var vegg i vegg med vårt da) til hun var litt 2. Da ville hun sove inne hos oss og hun sov hos oss i nesten ett år før vi flyttet henne til eget rom igjen (altså i en annen etasje enn oss...). Vi la sprinkelsengmadrassen på gulvet på vårt rom.
I vestlige land er man opptatt av at barna skal sove i egen seng og eget rom, men i verdenssammenheng og historisk er det jo uvanlig (og unaturlig). Vi har ikke endret oss som art siden steinalderen, og da var jo alltid barna inntil foreldrene sine, så det er et barna innstinktivt ønsker og gir dem størst trygghet. I Japan sover barna med foreldrene sine til de begynner på skolen.
Jeg gleder meg til å ha Bedside crib denne gangen