Hvor ofte..?

Sengetøy ca hver 10-14 dag
Gulvet vaskes 1-2 ganger i uka pga skitne hundepoter, støvsuger en gang i uka.
Badet vaskes to ganger i uka, støv tørkes i blant.
Ca to maskiner med klær hver dag.
Oppvaskmaskin en gang daglig.
Rydding etpar ganger for dagen, dvs leker, fat, glass osv.

Daglig:
Oppvask, klesvask, overflater kjøkken og bad.
Ukentlig:
Støvsuge, gulvvask, vaske bad, støvtørk.
Annenhver uke:
Sengetøy, kjøleskap, overflater skap, gå over lekerom (ødelagte leker, søppel og annet rusk)

Ellers ved behov.

Føler jeg har glemt noe :p

Ingen spesiell rutine. Som regel tar vi en sjau i helgene.

Nå har jeg derimot tatt en runde med støvsuger både på onsdag og i dag, og skiftet på en seng og vasket litt klær, så noe blir da gjort ;-)

Støvsuger hver dag (robotstøvsuger), vasker gulv en gang i uka og skifter på sengene.

Støvsuger 2 ggr i uken, vasker gulv, skifter på senga og skrubber badet en gang ukentlig - har hund så noen ganger må det vaskes oftere :D vasker over kjøkken, overflater, bord o.l daglig :) både jeg og mannen liker å ha det rent og pent rundt oss, så vasker og rydder litt hver dag

Daglig er det støvsuging/mopping av 1.etasje ( kjøkken, spisestue, bad/vaskerom, gang og stue. Og vaskemaskinen går 1-2 ganger hver dag, så henge opp, brette, sortere og rydde på plass gjøres også daglig.

Kjøkken og spisebord vaskes også selvsagt hver dag, gjerne flere.
Sengetøy skiftes 1-2 ganger i uken.

Vasker over servant, toalett og speil når det passer, ofte når barna bader feks. 2-3 ganger i uken.

Ordentlig vask av bad og gulver har vanligvis blitt gjort en gang i uken, men nå er det dessverre sklidd ut, pappapermisjon og husvask går ikke hånd i hånd her, og det daglige som jeg "må" gjøre prioriteres, og poff så er det leggetid for meg også.

...gjør dere forskjellig husarbeid?
Hvor ofte vaskes gulv, bad, gulvtepper?

Gulv og gulvtepper vaskes sjeldent dessverre. Badet tar jeg etter behov.

Hvor ofte vasker dere rundt, altså inni skap og vegger og tak?

0-1 ganger i året. :P

Sengetøy som skiftes and you name it :p

Når jeg kommer på det og merker at det trengs.

Tenker dere noe spesielt om folk som gjør dette en del oftere/sjeldnere enn dere selv?

Tenker ikke så mye over hvor ryddig og rent det er hos andre enn at jeg syns det er godt å se at andre kan ha det litt rotete også.
Og jeg vil heller ha det rotete enn å rydde og vaske hver ledige stund... Da tror jeg at jeg hadde blitt gal. Akkurat nå er jeg for sliten og trøtt til å prøve å ha shinet hus. Det blir bedre når babyen ikke krever så mye.

Jeg har vaskedame:D
Hun vasker gulv, bad, kjøkken, tørker støv osv hver tirsdag:)
Jeg supplerer med støvsuging annenhver dag og går over badet ved behov:)
Sengetøy skiftes hver 1-2 uke, klær vaskes hver dag:)

Jeg har vaskedame:D
Hun vasker gulv, bad, kjøkken, tørker støv osv hver tirsdag:)
Jeg supplerer med støvsuging annenhver dag og går over badet ved behov:)
Sengetøy skiftes hver 1-2 uke, klær vaskes hver dag:)
Vegger, tak og inni skaper 2 ganger i året:) noen skuffer og skap litt oftere..

Dette gjøres ukentlig. Sterk allergi mot støv. Men det er ikke til enhver tid striglet her. Men det er rent.

Hva andre gjør, bryr jeg meg lite om. Med mindre det er så skittent, at det er iferd med å utvikle intelligens.

Vaskehjelp en gang i uka.
Skifter på senga annenhver uke
Storvask før jul og sommeren

Huff, får skikkelig dårlig samvittighet når jeg leser dette...

Her blir det vasket alt for sjeldent. Prøver å gå over kjøkkenet hver dag. Tørrmopper eller støvsuger når vi kommer på det, ofte annenhver uke (kjøkkenet blir tatt flere ganger i uka). Ideelt sett burde badet blitt vasket en gang i uka, blir fort annenhver uke på det også :-/ Resten blir tatt når vi kommer på det... Skylder på to små (yngste er 4 uker) :-P Til mitt forsvar er jeg ytterst sjelden syk, så noe rett gjør jeg jo ;-) Blir nok bedre når flere rutiner kommer på plass og babyen vil sove andre steder enn på meg.

Hater dessverre å vaske, er det verste jeg gjør, og mannen er lik. Vi burde investert i vaskehjelp ;-)

Det meste gjøres daglig, oppvask, klesvask, støvsuging, gulvvask osv.. tar ting etterhvert så det ikke hoper deg opp! :)

Oppvask, klesvask, overflater av bord, kjøkkenbenk osv blir tatt daglig!

Gulv blir vasket etter behov! Alt fra 1-3 ganger I uka. Støvsuger ca. Annenhver dag.

Senga mi blir skiftet på 1 gang I uken. Barna sine blir skiftet på hver 14. Dag pga. Dem sover nesten aldri i sengene sine.

Bad blir vasket 1 gang I uken, og ellers ved behov.

Nedvask av tak, skap osv.1- 2 ganger I året

Skulle ha gjort det oftere!
Men nå kan det gå leeeenge i mellom pga bekkenløsning!
Men skulle så absolutt ha ryddet, støvsuget og vasket ser jeg (blir ikke gjort før jeg gjør det selv!!!!!)

Gulvvask en gang i uka, går over med tørrmopp når det trengs.
Sengetøy skiftes ca hver 14 dag,
Bad vaskes ved behov, minimum en gang i uka på alt, noe oftere.
Klær vaskes nesten hver dag, eller flere maskiner en annen dag.
Kjøkken taes hver dag, opptil flere ganger for dagen.
Vindu 2 ganger i året.
Skikkelig husvask en gang i året.

Hva andre gjør bryr meg ikke.

Støvsuger så og si hver dag, vasker gulva kanskje en gang i mnd :D Skifter på senga hver 14. Dag. Vasker bada hver uke. Vasker klær ca annenhver dag...

Tar vanlig husvask (støvtørking, støvsuging og gulvvask) én gang i uka, skifter også ukentlig på sengene.

Ellers tror jeg vi har "normale" rutiner på det meste. Bortsett fra vindusvask, der er vi laate :-p Bor ved havet og vinduene er dekket av salt før vi får sukk for oss.
Akuratt likt her ;p

Akkurat flyttet, så vanskelig å si hva rutinene blit her. Men tar ukesvask hvertfall, og følger opp etter behov i løpet av uka.

...gjør dere forskjellig husarbeid?
Hvor ofte vaskes gulv, bad, gulvtepper?
Hvor ofte vasker dere rundt, altså inni skap og vegger og tak?
Sengetøy som skiftes and you name it :p

Tenker dere noe spesielt om folk som gjør dette en del oftere/sjeldnere enn dere selv?

Gulv og bad vaskes minst en gang i uken, helst to. Gulvtepper har jeg ikke, så det slipper jeg :) Med barn som søler og hunder som røyter orker jeg ikke gulvtepper.

Vasker ned kjøkken ca to ganger i året, vegger og tak resten av huset er mer sjeldent. Ved behov kan man kanskje si.
Skifter sengetøy en gang i uka.

Kan/bør/må bli flinkere til å vaske vinduene våre.

Back
Topp