Hvor ofte?

AnnMari

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hvor ofte ammer dere? Min lille vil ha mat når det har gått 1,5 time som regel. Tenkte jo han kunne fått hver 3 time men,,, den gang ei...

Hver 3t om natta, ca hver 2 fra 7-13, og hver 2-3t resten av dagen.

Hadde ikke gjort noe om det var litt mer stabilt, sånn at man kan planlegge litt :P

Hver tredje til hver fjerde time her. Hun er snart 10 uker, men bare 5 hvis man trekker fra de 5 ukene hun er født for tidlig. Hun veier rundt 3800 gram tenker jeg.
Kan gå litt lenger på natta

Alt i fra hver time til hver tredje time, hele døgnet. Han er 11 uker nå. Hadde håpet det skulle stabilisere seg litt, men det ser ikke sånn ut.

Min er nemlig 3 uker og fra vi står opp om mårran til vi legger oss er det hver 2 time. Altså 1,5 mellom måltidene da han fort bruker 15-30 min på å spise. På natta er det hver 3-4 time takk og lov. Han veide 3800 på onsdag. Opp 300 g på 8 dager. Spiser han for ofte syns dere?

Min er nemlig 3 uker og fra vi står opp om mårran til vi legger oss er det hver 2 time. Altså 1,5 mellom måltidene da han fort bruker 15-30 min på å spise. På natta er det hver 3-4 time takk og lov. Han veide 3800 på onsdag. Opp 300 g på 8 dager. Spiser han for ofte syns dere?

Min har ganske like intervaller, men bruker ganske lang tid på å spise siden han er så tett i nesen...

Det sies vel at en baby ikke kan overspise, så han spiser vel bare det han trenger :)

Høres ganske normalt ut.. :)

Her hadde lille gått opp 350g ei uke og 405g uka etter. Fikk bare beskjed om at jeg hadde næringsrik melk og det var bra :) så han kan nok bare få spise :) de styrer behovet selv! ;)

Her varierer det veldig fra dag til dag. Men om dagen går det ca 3 t mellom måltid. E vi ute på trilletur, kan hun lett drøye det til nesten 4 t. Spørs korti hun for siste måltid før hun tar kvelden. Men om hun tar kvelden i 11-12 tiden, går det lett nesten 5 t til neste gang hun spiser. Men etter det går det ned i hver 3 t igjen.

Min vil spise nesten hele tiden når hum er våken. Må avlede. Blir mellom 45 min og 3 timer. Oftest på kvelden.

Her spises det hele tiden.... Fortsatt er ikke HS fornøyd med vektoppgangen..

Får mat når han vil ha. Ser ikke på klokken. Av og til etter 1,5 t av og til kan det gå lenge pga. At han sover :)

Back
Topp