Hvor ofte............?

Sinderella

Glad i forumet
Har dere barnevakt? Med det så mener jeg mer enn kun et par timer. Jeg tenker for et døgn eller mer.

Tja en gang i blandt! Har vært en natten over siden minsten blei født. Han er snart 9 mnd. Men mamma har også sotte her en kveld når vi var ute å spiste. Blir ikke så ofte, men er ikke like enkelt å få barnepass til 3 som til 1 heller

Tja... en gang i halvåret/året? Eller noe sånt.....

Det varierer veldig, men hvis jeg skal gjette meg fram til en gjennomsnitt, så vil jeg tro det er ca et døgn i mnd... Han har bare vært på helgetur med mormor 2 ganger, ellers er det bare barnevakt over natta..

Så og si aldri. Ikke fordi vi ikke vil, men fordi vi ikke har noen som kan sitte barnevakt.

hmmm, av og til en gang i måneden og av og til sjeldnere  

syns det er kjekt for både meg(og sambo) og guttungen at vi kan sove litt vekke fra hverandre i blant.. 

Vesla har overnattet to-tre ganger hos bestemor og bestefar, og hun er hos de to fulle dager i uka.
Ellers så passer de ved behov. Vi er skikkelig bortskjemte og heldige som har de 5min unna :)

Har hatt barnevakt 3 ganger (fra 6 om kvelden til ca 10 neste morgen). Mini er 11mnd

aldri.

Vi bruker kun foreldrene mine til vår 2-åring, og jeg tror faktisk aldri de har hatt henne et døgn engang. Av og til er hun over natten hos dem, men det er egentlig ganske sjelden. Har rett og slett ikke hatt behovet, enten er jeg eller barnefar hjemme. Men vi vurderer en førjulstur til Budapest, så da blri det første gang eventuelt.

Omtrendt aldri. Storebror har overnattet vekke uten oss én gang, på bryllupsnatten vår. 
emoticon

Hadde det ikke hvert for svigermor som maser av og til for å låne dem, så hadde det vel hvert aldri.

Med vesla på 2 år har vel kanskje hatt 4-5 overnattinger i år Også blir det sikkert 2-4 til uttover året. Minsten på 10 mnd har hatt 2.

Nå bor de nært og svigermor kidnapper nesten ungene her og det er deilig med noen timer med litt fri til kino eller å slappe av med samboern :)

Forledra mine bor ikke i norge og nå begynner velsa å bli såpass stor at hun kan være der noen dager. Også har de oldeforeldrene som nabo og de elsker å ha ungene. Så det blir nok noe mer barnefri uttover neste år tenker jeg :)

Vi har vel barnevakt annenhver uke til hver uke, det varierer litt. La oss si 2-3 ganger i mnd, da. :)

Det blir så mye fordi vi begge to regelmessig er med å spiller poker sammen med hele gjengen fra bygda. Utrolig sosialt og gøy, og noe vi begge setter pris på. Da er det ofte svigermor, sambo sin bror på 15 år, eller av og til ei bygdejente på 16, som passer. Sofie kjenner alle disse godt, og er trygge på dem. Svigerbror og jenta passer hos oss, og svigermor tar henne til dem (de bor 5 minutter unna). Men jeg er ikke med på alle turneringene da, det spørs hvor ofte det er og på humøret.
En gang iblandt har vi barnevakt pga. fest, men det er mye sjeldenere.

Åh, jeg så nå at du spurte om "et døgn eller mer". Det et ikke noe som skjer ofte at de har henne et helt døgn, men kanskje 2-3 ganger i året?

Enn så lenge har vi kun hatt han på overnatting tre netter, og to av gangene ble han levert på ettermiddagen og hentet på morran. Eneste gangen det ble mer enn et døgn var da vi begge ble drukket ut for tre uker siden ;)

Vanskelig å si, noen mnd har det vert flere netter i mnd andre ganger ingen..  Har ei svigermor som elsker å passe Noah. Pleier da bare være en natt, har hendt en gang at Noah sov fra fredag til søndag. Jentene mine er hos pappen sin annnehver helg.  

Her har gutten sovet borte 2 ganger, men kun 1 gang uten noen av oss tilstede. 

Synes dere er så heldige som har foreldre som sier "nå vil jeg låne barnebarnet mitt litt, reis bort og kos dere til i morgen!" eller noe. Aldri hørt noe sånn her.. 

Han sover ganske ofte over hos besteforeldrene...En gang i uka kanskje,generelt..

Minsten har aldri hatt barnevakt. Enkelt og greit fordi vi ikke har hatt behov for å ha noen barnevakt. Han er 5,5 år nå. Eldstemann hadde barnevakt to ganger da han var liten. Første gang var han 3 år - da giftet vi oss ,og en gang da han var fire år ,for da giftet bestevenninnen min seg.
Vi har ingen vi kan spørre om å være barnevakt heller,men siden vi ikke trenger så spiller det jo ingen rolle.
Nå kan jo storebror her være barnevakt ved behov ,og det er han jo forsåvidt noen ganger. Men jeg er aldri ute på noe,og ikke gubben heller ,så det har mer vært når jeg har tatt meg husmorferier at storebror har måttet trå til litt ekstra. Men han sier selv at han ikke er barnevakt ,han er bare sammen med broren sin! (Eldste er jo over 18 år og verdens beste STOREBROR!)

Vi kan får Barnevakt ganske ofte om vi vil, hvert fall på ettermiddagen/kvelden, ikke så ofte at hun overnatter hos noen andre

tja.... egentlig aldri. Minsten på snart 10 mnd har ikke sovet borte enda og eldste på 5 hender det sover hos besteforeldre eller tanter i ferier, en natt eller 2. det skjer vel ca 4 ganger i året.

vi har ikke så stort behov for å låne de bort egentlig, en av oss er nesten alltid hjemme og da blir det ikke til at vi gidder å be om barnevakt.
Men vi har mange som gjerne passer så vi er heldige som har muligheten hvis vi skal bort en helg eller noe :-)

Back
Topp