Hvor ofte

MissIndependent

Gift med forumet
sjekker dere de små etter de har lagt seg?

jeg titter inn iallefall en gang i timen.......

Jeg slipper aa titte inn saa mye jeg, for sambo er innom ca hvert 15. minutt... Han er kjemperedd for at han skal snu seg med nesa ned og ikke faa puste. Saa hvis vi ser film eller noe, saa plutselig bare setter han paa pause og loeper opp trappa for aa sjekke.

ORIGINAL: lineleon

Jeg pleier faktisk ikke å gjøre det. Titter over han når jeg legger meg.

Signerer [:)]
Eventuelt hvis jeg er inne på soverommet en tur for å hente noe. Da kikker jeg bort for å se om han har det fint, og kanskje står og ser på han litt [;)]

Men nå har vi babycallen på, og leiligheten er jo bare 50 kvm stor [;)]

Det varierer, en gang i timen i allefall ;p

Ganske ofte... Iallefall en gang i timen.. av og til 4-5 minst..

For ho er ikkje kvitt banansovestillinga heilt, så er så redd ho skal snu seg på magen.
Forbaska det Kiss...

Når det passer seg.. Om jeg går forbi titter jeg ofte innom.. Har også på babycallingen..

Titter om jeg går forbi, eller om jeg er innpå soverommet.. Varierer.. Har også på babycallingen..

Har sjekket henne en gang i dag, siden hun sovnet av seg selv[:D] Men, vanligvis sjekker jeg henne ikke før jeg legger meg. Jeg er i den tro at det er ingenting man kan gjøre hvis man finner barnet død i sengen. Altså, jeg tror ikke man kan redde et barn fra nesten-krybbedød. Så da er det bedre for meg å ikke begynne med hyppig sjekking, for da blir jeg bare mer nervøs og må sjekke enda oftere.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Har sjekket henne en gang i dag, siden hun sovnet av seg selv[:D] Men, vanligvis sjekker jeg henne ikke før jeg legger meg. Jeg er i den tro at det er ingenting man kan gjøre hvis man finner barnet død i sengen. Altså, jeg tror ikke man kan redde et barn fra nesten-krybbedød. Så da er det bedre for meg å ikke begynne med hyppig sjekking, for da blir jeg bare mer nervøs og må sjekke enda oftere.

Ser poenget ditt,men en veninne av mamma reddet faktisk barnet sitt fra krybbedød..
Hun gikk å sjekket på barnet sånn helt "tilfeldig" og da fant hun han i sengen(sov på dagen),helt blå.......hun begynte HLR,og ringte ambulansen.Og det reddet han.....
Men det er klart at oddsen for at det skjer er jo minimal..........

Jeg går inn til han jevnlig i løpet av kvelden, men det er fordi han lager litt lyd innimellom, og må inn for å putte i smokk etc. Har døren åpen til soverommet siden vi ikke har babycall

jeg sjekker sånn nå og da, sjekker han alltid i det jeg går å legge meg da..også hender det jo at vi hører lyder fra han, så da er det jo greit:)bor på 50km2 så hadde hørt hvis han plutselig hadde begynt å kave inne i senga fordi han hadde fått snudd seg rundt etc..

Sjekker henne aldri, jeg. Hva er det dere sjekker egentlig? Om de lever? Så deprimerende [&:] Jeg orker ikke begynne på den tankerekka der jeg. Hvis jeg begynner å sjekke om hun puster og sånn kommer jeg helt bestemt til å bli gal. Det er sånt jeg ikke kan tillate meg å tenke på, at det liksom.. finnes noen som ikke gjør det plutselig. Så jeg sjekker aldri. Jeg legger henne, så legger jeg meg etterhvert og så gleder jeg meg til en ny dag i morgen [:)]

Vi sjekker av og til, men det er mest for å se om dyna er på og om han har kravlet seg ned i et hjørne eller noe.

Sjekker innimellom. Om vi likevel er på beina og går forbi rommet hans. Sjekker også alltid når vi legger oss. Han elsker å sovne med kosefilla si over hodet, og vi sjekker og tar den vekk om han sover.

sjekker han ofte, men sjekker oxo storesøster enda.... minsten sover med en koseklut over fjeset og den er jeg inne og tar til siden med jevne mellomrom...

Jeg ser til han ca 30 min etter han har sovna, tar vekk kosekluten fra hodet og pakker dyna godt rundt han [:D]

Etter det er det når jeg f.eks er på badet og før jeg skal legge meg !

ORIGINAL: superpia

Sjekker henne aldri, jeg. Hva er det dere sjekker egentlig? Om de lever? Så deprimerende [&:] Jeg orker ikke begynne på den tankerekka der jeg. Hvis jeg begynner å sjekke om hun puster og sånn kommer jeg helt bestemt til å bli gal. Det er sånt jeg ikke kan tillate meg å tenke på, at det liksom.. finnes noen som ikke gjør det plutselig. Så jeg sjekker aldri. Jeg legger henne, så legger jeg meg etterhvert og så gleder jeg meg til en ny dag i morgen [:)]

Nettopp akkurat det jeg mente!

ORIGINAL: sommerfugler85

jeg sjekker sånn nå og da, sjekker han alltid i det jeg går å legge meg da..også hender det jo at vi hører lyder fra han, så da er det jo greit:)bor på 50km2 så hadde hørt hvis han plutselig hadde begynt å kave inne i senga fordi han hadde fått snudd seg rundt etc..

Da har du god hørsel[;)] Sorry, klarte ikke dy meg... Skjønte hva du mente:)

Her legger vi hu på sida for at hu skal få sove, litt magevondt. Så den første timen sjekker vi ganske ofte, når hun har sovna godt legger vi henne på ryggen. Da sjekker vi ikke mer hvis ikke hun lager lyd.

jeg sjekker litt nå og da har baby sitteren på. er litt enig med fru riskorn at man kan fort bli hysterisk hvis man hele tiden tenker på krybbedød, men ok nå har jeg vært igjennom dette for tredje gang tror jeg sjekka oftere før. men jeg går alltid innom alle barna hver kveld når jeg skal legge meg faktisk for å sjekke at de puster. bare noe jeg alltid har gjort plus at det er veldig godt å se på hvor stille og fredelige de kan være[8D]

ORIGINAL: Mari3

jeg sjekker litt nå og da har baby sitteren på. er litt enig med fru riskorn at man kan fort bli hysterisk hvis man hele tiden tenker på krybbedød, men ok nå har jeg vært igjennom dette for tredje gang tror jeg sjekka oftere før. men jeg går alltid innom alle barna hver kveld når jeg skal legge meg faktisk for å sjekke at de puster. bare noe jeg alltid har gjort plus at det er veldig godt å se på hvor stille og fredelige de kan være[8D]

Godt poeng! Tror jeg sjekket søsteren oftere[:)] Jeg og går innom og sjekker at begge puster før jeg legger meg. Deilig måte å avslutte dagen på (siden de alltid puster...).

Back
Topp