Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ull vaskes ved synlig skitt eller om det har vært vått/fuktig.
Jeans vasker vi kun når det er nødvendig.
Lufter både ull og jeans ute veldig ofte da, så lukt setter det seg ikke i klærne selv om de ikke vaskes ofte.
Bare samboer som bruker ull her, så det vasker jeg ca 1 gang i måneden.
Guttungens jeans vaskes ofte etter bruk, men prøver å bruke de 2-3 dager, kommer an på hvor møkkete de er. Mine og Samboers vaskes sjelden, kun ved behov.
Ubehandlet ull, så sjelden som mulig. Holder max 3-4 dager på ungene. Vanlig ull 2 dager. Om det er flekker/møkkete vaskes de etter en dag selvfølgelig.
Jeans til meg og ungene holder 1-2 dager. Gubben bruker sine 3-5 dager.
Vasker ull en til to ganger i uka. Sønnen på tre bruker som regel ullundertøyet i to dager, hvis han ikke skitner det til før det. Jeans bruker vi å vaske etter at de har blitt brukt to dager/ganger (vasker denim en gang i uken).
Ull legger vi i skittentøyskurven når klærne er møkkete, har blitt svettet i eller lukter. Vi bruker ikke så mye ull, så vasker slik at den i familien som bruker ull alltif har noe rent liggende.
Jeans vaskes 1-2 ganger i uken for oss voksne. Barnas tøy som er brukt i barnehagen vaskes daglig. Det er ingenting som blir brukt dagen etter. Klær de har på i helgene kan brukes i 2 dager.
Bare jeg som vasker ulla konstant? sokkene går jo som undertøy, stilongsene synes jeg lukter tiss innimellom når jentene har hatt det travelt på do og skjortene blir jo tilsølt med noe hver dag men den holder seg like fin da
Vasker ull litt for ofte, men jeans vasker jeg veldig sjeldent, spesielt når de er nye.. Så går de i vaskemaskinen oftere når de blir degradert til jobbklær
Bruker veldig lite ull, men det vaskes når det har blitt skittent, svett eller stinker bål Jeans kan jeg bruke mange ganger før de vaskes, men viss de blir skitne/flekkete så vaskes de med en gang
Spørs om det brukes mot huden eller ikke. Gjør det det vasker jeg det vanligvis etter to dagers bruk, eller ungene har vel ofte sølt seg til litt før det. Ullsettet som mellomste bruker som mellomlag ute i barnehagen derimot er sjeldent med hjem for vask. Hun har alltid klær under, og dress eller regntøy utenpå, så jeg synes ikke det blir skittent.