Hvor ofte vasker dere klærne?

Helt normalt skitne klær, ingen flekker e.l. Hvor lenge går du med et plagg før det vaskes? Og hva med barna?

Og hva synes du om du møter noen med en flekk eller to på klærne?
Hender seg f.eks. at jenta mi stapper fingrene i munnen mens hun spiser grøt, og vips så har hun klattet på meg og. Er jeg da ute blant folk så har jeg jo ikke muligheten til å skifte.
Lurer alltid på hva folk tenker om meg om de møter meg da :)
Jeg kan ikke fordra at noen av oss går lenge rundt med flekkete klær.Jeg vasker klær ganske ofte,sikkert 5-6 dager i uka.Har lav terskel for å vaske klær,og selv yttertøy fra bh vaskes gjerne hver dag i perioder.T.o.m unger syns det er ekkelt å finne skitne ytterklær som de skal kle på seg selv...

her byttes det klær hver dag uansett om det er flekker på dem eller ikke. ikke et klesplagg brukes mere enn maks 1 dag. hender seg ofte at barna søler osv og da blir det mere enn 1 klesskift om dagen. vasker 2-4 vaskemaskiner om dagen.

Klær blir hevet til vask etter 1 dags bruk:)

Hvis jeg ser folk med flekker på klærne så tenker jeg antakelig at de har vært uheldige mens de var ute eller at barna har grist på dem. Men hvis jeg stadig ser samme folk med flekkete klær blir det noe annet. :p

Det varierer hvor mye jeg vasker klær. Noen ganger kan jeg bruke samme genser i dagesvis, den verken lukter eller har flekker. Da ser jeg det litt an hvor lenge jeg føler det komfortabelt å bruke den. Men da snakker vi bare om hjemme, går ikke i samme klær på jobb flere dager på rad. Unntaket er bukser da, spesielt jeans. De skal jo vaskes så sjelden som mulig, for å vare lengst mulig og få god passform.

Jeg har ingen faste regler, bare vurderer der og da. Er fint å slippe å vaske i ett, fordi klærne kan brukes om igjen.

De klærne jeg bruker på jobb (jobber i barnehage) brukes KUN en dag. Mannen kan bruke joggebuksen sin 2-3 dager på rad, men alt annet vaskes. (lukter ordentlig mann etter jobb) :P

Det samme med alt barna har på seg, kastes på vask hver kveld. :)

Penbukser og sånt til meg kan legges i skuffen og brukes et par ganger :)

Bytter stortsett genser og bukse til jenta kvar dag siden det stortsett er med flekker heim frå bhg :-p Men kan godt finne på å la henne bruke samme bukse to dager i bhg dersom den ser rein ut. Ullundertøyet bruker ho 2-3 dager.
Når det gjelder mine kle så kjem det heilt an på ka eg har gjort den dagen og om eg har brukt dei heile dagen. Undertøy byttes kvar dag.

Reagerer helst på flekker på andre dersom det er andre ting som tyder på dårlig hygiene.. dårlig lukt, fett hår, sjuskete kle osv.

Vanlige bomullsklær som brukes i bhg av minste på 2,5 år blir kun brukt en gang før det vaskes, uansett. Ull blir brukt gjerne to dager på rad om det ikke er noe flekker på tøyet. Pysjamaser brukes gjerne to netter på rad.

Jeg bruker gjerne bukser flere ganger før det vaskes, men singletter, gensere, undertøy o.l blir brukt kun en gang før vask :) liker den nye rene følelsen, pluss at plagget sitter bedre på.

Til tross for at klærne byttes ofte, vasker jeg bare tre maskiner tøy i uka. (En for håndklær/undertøy, en for mørkt tøy og en med lyst tøy) :)

At barn har flekker på klærne tenker jeg ikke mye over, om ikke de er veldig skitne. Avhenger litt på hvor man er å :)

Vasker ganske ofte, men bruker vel lengst bukser:-)

Skifter alt på gutten hver dag. Sjelden han er ren etter en dag i bhg eller i lek hjemme ;). Mine klær skiftes også etter én dag bortsett fra bukser som jeg kan bruke to dager dersom den ikke er flekkete. Elsker lukten av nyvaskede klær og er generelt nøye på slike ting. Det skal se ordentlig ut uten hull og flekker. Reagerer overhodet ikke på hva andre måtte ha på seg, enten det er grøtflekker eller annet, så sant det ikke lukter pyton av vedkommende i tillegg og personen ser uflidd ut.

Bytter klær hver dag :) Men hvis de ikke er flekkette/skitne eller lukter så bruker jeg de igjen om noen dager, både på meg og ho. Uansett så er det svært sjeldent at et plagg tuppa har hatt på seg kan brukes en gang til... Og jeg kan ALDRI bruke en genser mer enn maks en dag. Har en klåfingre som kliner snørr, mat osv. på genserne mine.

Alt vaskes etter en dags bruk med unntak av mine bukser. Kan bruke bukser to ganger, maks 3. Alt annet til meg og snuppa blir vasket daglig

Bukser vaskes sjeldnere enn annet, overdeler på oss voksne etter 1 gangs bruk, på barna hvis de er skitne, noe dem som regel er.

Synes nesten det er litt sykelig å skulle vaske absolutt alt etter å ha hatt det på kanskje bare noen timer en dag, skjønner egentlig ikke hvordan folk har tid til det heller, med jobb og barn osv.....

Bytter alt hver dag.Undertøy etter dusj omkvelden og om morgenen. Dette gjelder meg og ungene. Er nøye med slikt.

Gutten min får nye klær på hver dag uavhengig om de er skitne eller ikkje. Eg kan bruke samme bukse flere dager.. har institusjons klær på jobben, så ingenting privat tøy der:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Lillen får nye klær hver dag. Jeg har også nye klær hver dag, med unntak om buksa den kan jeg bruke flere ganger så lenge den er rein. :) Tenker ikke så mye over hva andre har på seg egentlig, nå når jeg reflekterte litt over det. Jobber i bhg og det er ikke noe jeg legger merke til med mindre det er ekstremt på noe vis:)

Skifter så og si daglig på 2 åringen pga skitt, ellers bruker han de til de blir skitne eller vi bader og da blir det såklart rene klær. Bader jo annenhver dag, så ikke lenger enn det. Det samme gjelder meg selv, bytter klær etter dusj som jeg gjør annenhver dag. Eller viss de er skitne :)

reagerer ikke på flekker hos barn eller småbarnsforeldre ;)

Back
Topp