Hvor ofte vasker dere klærne?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Helt normalt skitne klær, ingen flekker e.l. Hvor lenge går du med et plagg før det vaskes? Og hva med barna?

Og hva synes du om du møter noen med en flekk eller to på klærne?
Hender seg f.eks. at jenta mi stapper fingrene i munnen mens hun spiser grøt, og vips så har hun klattet på meg og. Er jeg da ute blant folk så har jeg jo ikke muligheten til å skifte.
Lurer alltid på hva folk tenker om meg om de møter meg da :)

Varierer litt. Bukser bruker jeg flere dager. ( Med unntak av nå når jeg er gravid)
Sønnen min kan bruke ulla si i flere dager, og ei bukse i 2-3 dager kansKje. Varierer litt. Liker egentlig å bytte bhg klærne hver dag selv om de ikke er synlig skittne. Men ikke alltid det blir gjort.
Flekkete klær skiftes.

Hvis jeg ser et barn med flekkete klær, så tenker jeg at det er dagens flekk. Barn griser til tider:)

Vasker når det må vaskes, altså varierer litt, men maks etter 3 gangers bruk. Bruker forresten forskjellige klær inne og ute.
Jeg reagerer ikke på flekker!
Men jeg reagerer på tydelig møkk og klær som ser ut som skal gå ifra hverandre :-)

Småen kan bruke sine klær 2-3 dager som regel da hu er rimelig renslig og som regel flekkfri, men er det flekk vaskes de (dette gjelder ullundertøyet hennes, da hun bare går i det hehe)
Jeg vasker mine klær hver dag så lenge jeg har hvert på jobb, de er da møkkete og ofte synlige flekker på klærne men ellers kan jeg bruke en bukse 2-3 dager, topper vaskes hver dag og gensere kommer det ann på hva jeg har hatt under.

Det med flekker reagerer jeg egentlig lite på, for jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har kommet på jobb og ser at jeg har blitt flekkete føre jeg gikk hjemmefra..

vasker klær når det trengs :)

Her bytter vi antrekk hver dag, spesielt jentungen. Men vasker ikke klærne hver dag for det om, kan brukes to-treganger om hun ønsker antrekket en annen dag..

Ull brukes gjerne 2 dager på rad, mens andre klær er guttungen extremt flink til å skitne ut. Noen dager bytter vi 2 ganger pr dag. Undertøy byttes hver dag.
Selv så kan jeg godt bruke bukser 2 ganger. Sjeldent på rad, men henger den på en knagg til senere i uka. Gensere bruker jeg aldri 2 dager på rad.

Om jeg møter noen med flekker, kommer det an på omstendighetene om jeg reagerer. Klart, har dem fett hår og ser skitten ut ellers så tenker jeg nok; "Æsj! Huff, de har sikkert et problem." Men møter jeg en mor med unge ofrer jeg det ikke en tanke en gang, heller ikke om det er tilsynelatende vanlige mennesker.
.... tror faktisk ikke jeg hadde lagt merke til om de hadde en flekk en gang. Kjenner jeg dem og stopper for å prate ser jeg dem som regel i øynenene, ikke på klærne ;)

Barna bytter klær hver dag, minsten gjerne flere ganger daglig!:P
Selv vasker jeg klærne ved behov..

Barnas klær har jeg alltid byttet daglig. Når de går med bleier føler jeg lukta setter seg i Tøyet, på en måte....og storebror har jo hatt mye bæsjeuhell pga enkopresen. Da byttes alt(ikke der og da, men til kvelden). Nå er de derimot større og reinsligere, bytter da sokker og truse daglig, resten går etter lukt og flekk-prinsippet.:-) bruker ikke mer enn 2 dager, da, tror ikke jeg har opplevd at det er helt rent lengre.

Jeg bruker bukser.....en del dager. Rullerer og vasker innimellom. Topper, undertøy, sokker etc...bytter jeg daglig, gensere noen dager.....alt etter type, materiale, tettsittenhet, hva jeg har brukt under....

Bytter alt hver dag på meg selv og barnet. Selv uten flekker. Syns det lett blir lukt og støv i klær. Kanskje litt hysterisk, men jeg liker det rent!

Minsten bytter som regel hver dag, da hun griser veeeldig mye når hun spiser;)
Størsten bytter som regel annenhver dag.
Jeg bytter annenhver dag som regel

Gensere bruker jeg en dag, bukser kan jeg gå med noen dager så lenge det ikke er flekker. Jenta vår må ha rene klær hver dag, hun får lett flekker på klærne sine :P

vasker klær når det trengs :)
samme her..o jeg har heller ikke noe problem med å sende guttungen med litt "møkkete" klær i barnehagen når jeg vet han kommer hjem ENDA mer møkkete!

Stort sett er guttene SKITNE hver dag... Så vasker da... Men bryr meg heller ikke om å sende de i bhg med en flekk eller 2... Barna er rene, og det er atort sett klærne også... Mine har "arbeidsklær" når de er i bhg... Kun ull og fleece. Sommeren er det kun joggebukser av forskjellige slag. De går aaldri i dongeri feks. Så mye av klærne er slitte, og har flekker som ikke går bort. Når de er hullete- da slutter jeg... Jeg selv kan typisk ha et plagg 2 ganger... Cardiganer mer...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Klær de har på i bArnehagen skifter jeg vær dag. Undertøy skiftes på alle i huset vær dag. Jeg bruker klær til de blir skitten. Ser ikke vitsen med å vaske bukse etter en dag liksom. Samme med sambo. Han skifter t-skjorte daglig da.

Jeg er mest nøye med barnas klær

Barna bytter klær hver dag, minsten gjerne flere ganger daglig!:P
Selv vasker jeg klærne ved behov..
Her og:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Klær skiftes hver dag! Kan ikke hugse sist vi gikk med klær flere dager! Mye skit i barnehagen, og i min jobb så må jeg nesten skifte før jeg setter beina i gangen! Ull eller ikke ull...alt skal til vask etter en dag bruk!;)

Så godt å høre :)
Vi gjør det på samme måten, men jeg trodde egentlig at mange bare brukte et antrekk en dag før de vasket dem. Er ikke sikker på hvorfor igrunn :)

Bukser kan jeg bruke i noen dager. Bruker bare bukser når jeg er på skolen og andre steder. Hjemme går jeg med kjole eller skjørt + genser/topp/singlet/t-skjorte.

I gjennomsnitt kan man vel si at jeg vasker klærne 2 ganger i uka.

Ungen skifter klær hver dag. Hun bruker ull i barnehagen, og hver kveld havner dagens ullklær (sokker, longs og genser) i skittentøyskurven.
Pyjamasen bruker hun i ca. 3 dager.

Jeg legger ikke merke til klær som folk har på seg, så hadde mest sannsynlig ikke oppdager at noen hadde flekker.

Vasker alltid alt etter en dags bruk bortsett fra buksene mine. Blir jo svette på genseren (merker det om jeg bruker 2 dager). Men ikke gensere jeg bare har brukt litt deler av den dag og sittet rett opp og ned i... Flekker har jeg ofte på klærne før jeg får kommet hjem å skiftet

Back
Topp