Hvor ofte vasker dere dusjen?

en gang i uka ca.

Til dere som vasker sjeldent. Hvordan får dere vekk kalkbelegget som lett fester seg på dusjveggene? Føler jeg burde vaske oftere enn jeg gjør, for å unngå kalkbelegg, men hater å vaske dusjen. Må likesom krabbe inni med bøtta, og det blir ganske fort varmt!!

ORIGINAL: Inga_

Til dere som vasker sjeldent. Hvordan får dere vekk kalkbelegget som lett fester seg på dusjveggene? Føler jeg burde vaske oftere enn jeg gjør, for å unngå kalkbelegg, men hater å vaske dusjen. Må likesom krabbe inni med bøtta, og det blir ganske fort varmt!!

blir ikke kalk her.. vannet er ikke så hardt..

men du kan jo spraye med showerpower når dere har dusjet, det gjør mamma og da blir det ikke så skittent..

Jeg vasker litt av dusjen hver gang jeg dusjer jeg, stort sett.. Tar med en klut, og gnikker på et felt eller tre. Når man tar litt hver gang, så merker man liksom ikke helt at dusjen må vaskes... Og siden jeg likevel er inni der, så slipper jeg å tenke på å "krabbe inn med bøtta". En gang mellom tar jeg storrengjøring inni der, da tar jeg uansett av meg sokkene, og trekker opp buksa, eller tar den av, og bare ei t-skjorte på overkroppen, og skurer ivei hele dusjen, og spyler bort med dusjhodet, så noen bøtte er uansett ikke i bruk da...

Ca en til to ganger i uka.. Bruker cillit bang overalt paa badet, den er supergod mot kalkbelegg (spesielt i doen og dusjen)

ORIGINAL: *LiLLa*

en gang i uka,men vasker åsså litt av å til når jeg dusjer[;)]

Hmm, det å vaske litt hver gang er kanskje greit, men har dere med Jif eller liknende inn i dusjen da? Eller vasker dere bare med vann? Har dere tid til dette om morgen også, hvis dere skal på jobb?

ORIGINAL: Inga_

ORIGINAL: *LiLLa*

en gang i uka,men vasker åsså litt av å til når jeg dusjer[;)]

Hmm, det å vaske litt hver gang er kanskje greit, men har dere med Jif eller liknende inn i dusjen da? Eller vasker dere bare med vann? Har dere tid til dette om morgen også, hvis dere skal på jobb?

Jeg dusjer ikke på morgenen så ofte da, jeg foretrekker å dusje etter jobb, men jeg er av typen som bruker lang tid i dusjen likevel, så å skrubbe et par glassfliser mens balsamen virker, kan jeg jo likegjerne gjøre, som å stå der og lese bruksanvisningen på finsk... Og nei, jeg har somregel ikke med jif inn i dusjen, erfaringsmessig blir den stort sett like ren av annen såpe, dusjsåpe funker. Men, jeg setter av og til jif-flaska oppå dusjveggen, sånn at den kan bli brukt, og det er den jeg tar med når jeg har storrengjøring inni der (eller en eller annen spray eller noe sånn)

Det er jo ikke snakk om å vaske hele dusjen mens jeg dusjer, men å vaske en liten del, ikke bruke lang tid.

ORIGINAL: Sicily

1-2 ganger i uka. Vasker badet en gang i uka, og da er det en selvfølge å også vaske dusjen inni. 

Ikke en selvfølge for meg. Hater sprut på speil og vask, så der vasker og tørker jeg ofte. Flere gang i uka. Da vasker jeg doen med det samme. Dusjen derimot er litt mer ork. Bør nok få en bedre rutine akkurat der [8|] Vasker man ofte, så blir det jo mindre skrubbing, og det går litt enklere.

Den blir vasket ca 1 gang i uka, noen ganger annenhver uke. Og da blir den vasket ordentlig hver gang. Sambo sin jobb[;)] Han er mer nøye på sånt en meg, jeg hater å vaske dusjen. Bruker jif sprayen til badet, og spyler over med massasje strålen på dusjhodet etterpå. Den er så kraftig, at alle kriker og kroker blir rene.[:D]

Har jif baderom hengende i dusjen. Når sambo dusjer sprayer han på veggene og lar det virke litt før han skyller av. Jeg skyller veggene med rent vann hver gang jeg dusjer. Så da blir det stort sett ved hver dusj da...[:)]
Har gjort dette siste mnd å den holder seg reeeen[:)]

blir ikke ille ofte her, skjer så mye og da blir det den "minst" viktige tingen å prioritere. Fant en kjempegod spray til å fjerne litt av hvert med og da bruker jeg den og dusjen blir ren på et blunk.

ORIGINAL: Bitzyh

blir ikke ille ofte her, skjer så mye og da blir det den "minst" viktige tingen å prioritere. Fant en kjempegod spray til å fjerne litt av hvert med og da bruker jeg den og dusjen blir ren på et blunk.

Hva heter den da? Jeg bruker Jif.

ORIGINAL: toblirtre

Har jif baderom hengende i dusjen. Når sambo dusjer sprayer han på veggene og lar det virke litt før han skyller av. Jeg skyller veggene med rent vann hver gang jeg dusjer. Så da blir det stort sett ved hver dusj da...[:)]
Har gjort dette siste mnd å den holder seg reeeen[:)]

Men Jif baderom skal jo ikke pustes inn, og det er jo ikke til å unngå hvis man sprayer og står i dusjen samtidig!?

Skal egentlig gjøre det en gang i uka, men det går ofte to uker mellom siden jeg er litt lat[8D]

Back
Topp