Hvor ofte våkner din femåring?

Har en gutt på snart 5 år. Han har bestandig kommet inn til oss om natta- dette har alltid vært greit og kos. Men siden lillebror kom så har det blitt fryktelig trangt i senga, så vi har sendt han inn på soverommet igjen (som han forøvrig deler med storesøster). Dette har forsåvidt vært problemfritt, men han kommer gjerne tilbake 2-3 ganger til før han aksepterer sin skjebne med å sove i egen seng. Han blir sliten av usammenhengende søvn, og det blir vi også. Noen netter gir vi bare opp og sover heller trangt fordi vi bare vil sove.. ellers kan han finne på å sove natta gjennom i egen seng plutselig (pluss en tur på do om natta).

Eldste som nå er 6 år sov natten gjennom når han var 5. Kunne våkne ila ved sykdom. Han våkner derimot utrolig tidlig - gjerne i halv 6 tiden. Ligger derimot rolig i sengen og leker litt frem til vi voksne sier han kan stå opp.

Mellomste blir 5 år til sommeren og sover også natten gjennom stort sett men er til tider plaget med mareritt og våkner da og trenger litt kos. Sover da stort sett resten av natten inne hos oss.

Minste er bare 2 år - men sover også stort sett natten gjennom - men kommer somregel over i vår seng før hun sover videre. Kan ha en natt i ny og ne hvor hun holder det gående i 2-3 timer før hun sovner igjen på morgenkvisten - og da helst når jeg har vært på kveldsvakt og skal på dagvakt morgenen etter - til stor frustrasjon for meg som blir gående i en ørske dagen etter.

Eldste som nå er 6 år sov natten gjennom når han var 5. Kunne våkne ila ved sykdom. Han våkner derimot utrolig tidlig - gjerne i halv 6 tiden. Ligger derimot rolig i sengen og leker litt frem til vi voksne sier han kan stå opp.

Mellomste blir 5 år til sommeren og sover også natten gjennom stort sett men er til tider plaget med mareritt og våkner da og trenger litt kos. Sover da stort sett resten av natten inne hos oss.

Minste er bare 2 år - men sover også stort sett natten gjennom - men kommer somregel over i vår seng før hun sover videre. Kan ha en natt i ny og ne hvor hun holder det gående i 2-3 timer før hun sovner igjen på morgenkvisten - og da helst når jeg har vært på kveldsvakt og skal på dagvakt morgenen etter - til stor frustrasjon for meg som blir gående i en ørske dagen etter.
De er jo gode på timing, disse små :) begge mine våkner en del, og jeg håper det går seg til. Savner sammenhengende søvn! Eldste er ofte bare våken et par ganger hver natt, men sover veldig urolig og er fortsatt trøtt om morgenen. Yngste sovner tyngre, men er gjerne våken tre, fire ganger, og en av gangene blir han gjerne våken en times tid.

De er jo gode på timing, disse små :) begge mine våkner en del, og jeg håper det går seg til. Savner sammenhengende søvn! Eldste er ofte bare våken et par ganger hver natt, men sover veldig urolig og er fortsatt trøtt om morgenen. Yngste sovner tyngre, men er gjerne våken tre, fire ganger, og en av gangene blir han gjerne våken en times tid.
Ja utrolig slitsomt når de våkner hyppig på natt. Merker heldigvis lite til når minste våkner da hun ofte bare kryper over i vår seng for å sove videre der. Men nå er jeg gravid med nr 4, og er konstant trøtt, føler meg aldri uthvilt selv om jeg gjerne sovner med mindre når hun legger seg i 19 tiden, sover 1 times tid og døser videre på sofaen før jeg kryper i seng igjen. Skulle gjerne ha fått sovet til 9-10 tiden ihvertfall på fridager/helger, men med unger som våkner gjerne i 6 tiden og en mann som ihvertfall ikke gjør så mye forsøk for å stå opp med dem for å la meg sove så blir det sånn. Når mannen først står opp har ungene gjerne holdt meg våken 1 times tid

Back
Topp