Hvor ofte tar du celleprøve?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Tar hver gang jeg får påminnelse i posten, pluss at jeg har tatt noen ganger i tillegg.

Gjør det når jeg får innkallelse i posten. Minner meg på at jeg må gjerne bestille time nå. Fikk brev i posten tidligere i uken:-P

Jeg gjør det så ofte jeg får beskjed om det eller hvis jeg allikevel ligger i stolen for andre ting :p

Jeg tok en i år før jeg ble gravid.

Usikker på om jeg skal ta årlig eller annenhvert år. Vet ikke hva som er anbefalt engang.

Huff. Skulle ønske vi fikk timen i posten... Hadde ikke avbestilt. Men å bestille timen selv er vanskelig. (Samme med tannlegen)
Er ingen gynekologer her, og bare gamle/veldig unge menn på legekontoret her. Så må nok bare gjøre det neste gang jeg er i byen...

Har tatt 2 ganger. 1 gang når jeg var 19 etter fødsel nr 1 og 1 gang etter fødsel nr 2 nå når jeg er 24, siden de tar slike prøver når man er 25 så tenkte de å ta de samtidig må når jeg var inne til gu så :)

Jeg tar det ca hvert 3 år, burde nok tatt det oftere pga livmorhalskreft i familien.
Men det som er mest synd er at så mange trur man må være 25 for å ta disse prøvene. For mange er det da allerede for seint når de sjekker seg for første gang.

Annenhvert år.

Har tatt en gang i året de siste årene grunnet celleforandringer.

tok sist når jeg var gravid siden jeg små blødde noen ganger.. Ellers så sier legen at siden jeg er under 25 så trenger jeg ikke ? ;)

Tar iallefall 1 gang pr år. Men ender stort sett med å må til gyn.lege for noe annet og da tar han en prøve i samme farta.

Hvert andre. Tok på høsten for to år siden, så på tide å bestille ny time :)

Tar en gang i året. Har tidligere hatt celleforandringer gjennom tre år før de gikk tilbake, så jeg tør ikke annet enn å ta hvert år :)

Har tatt omtrent én gang i året gjennom mange, mange år. Nå trenger jeg ikke lenger ettersom livmor er fjernet. Må bare passe på om det skulle dukke opp blødninger, for det kan tyde på celleforandringer på eggstokkene (som ikke er fjernet).

Back
Topp