Hvor ofte støvsuger dere sofaen?

Hvordan finner dere tid/kan det være nødvendig med mindre man har langhåret dyr som bor oppi der, så støvsuge under sofa putene flere ganger i uka?

Jeg skjønner jo at oftere enn desember og august er lurt, for det var en del sand/støv nedi der, men mer enn månedlig eller annenhver måned ser jeg ikke behovet.

Vanligvis, I alle fall en gang i uka. Enkelte ganger mer:-)

Men nå som jentungen er liv redd støvsugeren har det enkelte uker blitt noe lenger tid mellom da:-)

Synes det er greit å få støvsugd bort smuler og hår. Vi har ikke dyr altså men vi røyter jo vi som bor der også:hilarious:

Hvordan finner dere tid/kan det være nødvendig med mindre man har langhåret dyr som bor oppi der, så støvsuge under sofa putene flere ganger i uka?

Jeg skjønner jo at oftere enn desember og august er lurt, for det var en del sand/støv nedi der, men mer enn månedlig eller annenhver måned ser jeg ikke behovet.

Når du gjør det ofte så er ikke jobben like stor;-) jeg bruker toppen ti minutter på det, men har altså en ganske stor hjørnesoffa i stoff.

Når du gjør det ofte så er ikke jobben like stor;-) jeg bruker toppen ti minutter på det, men har altså en ganske stor hjørnesoffa i stoff.
Vi har to digre sofaer. Og jobben er jo å ta ut alle de digre putene og få det tilbake, selve støvsigingen tok jo ikke lang tid

Tenker det samme som det. Støvsuger der ca 1 gang per mnd og da er det ikke mye støv o.l der

Tenker det samme som det. Støvsuger der ca 1 gang per mnd og da er det ikke mye støv o.l der
Jeg graver jevnlig gjennom på jakt etter en fjernkontroll og plukker opp hårspenner og små leker som ligger der, men fakrisk ta ut alle putene og støvsuge er mer jobb. Og altså så mye støv er det ikke at jeg ser for meg at det trengs så ofte. Relevant fare for at neste gang er i desember her, men kan se om jeg tar en runde i oktober også. Den ved tv'en i alle fall, der sitter ungene mest.

Aldri. Har ikke puter som kan løftes opp :p sofaen er i falsk lær så er enkelt å rengjøre. Trenger bare å tørke over den noen ganger i uka. Men den er lav, så til gjengjeld så samler alt seg under den. Skal skaffe den lengre bein slik at robotstøvsugern når under.. Da blir det litt bedre

Å dra frem med en mopp under sofaen, det er en øvelse jeg gjør oftere. Der er det mye rart som samler seg. Leker og sånn.

Aldri. Har ikke puter som kan løftes opp :p sofaen er i falsk lær så er enkelt å rengjøre. Trenger bare å tørke over den noen ganger i uka. Men den er lav, så til gjengjeld så samler alt seg under den. Skal skaffe den lengre bein slik at robotstøvsugern når under.. Da blir det litt bedre
Slik sofa har vi også:p

Vi har to digre sofaer. Og jobben er jo å ta ut alle de digre putene og få det tilbake, selve støvsigingen tok jo ikke lang tid

Jeg tar ikke ut putene fra soffaen, bare letter de opp å støvsuger under og på/rundt putene og evnt skyver de litt til siden, så om du tar ut alle så kan jeg forstå at det tar lang tid ja:-)

Jeg tar ikke ut putene fra soffaen, bare letter de opp å støvsuger under og på/rundt putene og evnt skyver de litt til siden, så om du tar ut alle så kan jeg forstå at det tar lang tid ja:)
Nesten sånn gjør jeg og. Tar bort puta og legger den på neste sete, støvsuger, setter den tilbake og fortsetter sånn. Tar meg ikke mer enn 10 min å støvsuge hele sofaen

Nesten sånn gjør jeg og. Tar bort puta og legger den på neste sete, støvsuger, setter den tilbake og fortsetter sånn. Tar meg ikke mer enn 10 min å støvsuge hele sofaen
Vi har løse puter både som sete og rygg. Det er to store vinkelsofaer med en stor pute på ene kanten og en del styr å flytte rundt på dem synes jeg. Men mye dreier seg vel om at jeg ikke har støvsugeren i stua hver måned. Jeg mopper for det meste. Så jeg må jo dra den opp fra kjelleren også. Ikke prioritert ukentlig

Vi har løse puter både som sete og rygg. Det er to store vinkelsofaer med en stor pute på ene kanten og en del styr å flytte rundt på dem synes jeg. Men mye dreier seg vel om at jeg ikke har støvsugeren i stua hver måned. Jeg mopper for det meste. Så jeg må jo dra den opp fra kjelleren også. Ikke prioritert ukentlig
Vi har dyson trådløs støvsuger, så det er veldig enkelt å bare ta kjapt over. Støvsuger mye mer etter jeg fikk den :hilarious:

Mhar samme opplegg soffa, så den digre puta gidder ikke jeg flytte på, vare letter den opp og støvsuger under og rundt og drar den evnt litt frem og støvsuger bal, er ikke noe mer stress det synes jeg;-)

Men altså om du føler det er greit slik dere gjør det så er det jo bare å fortsette;-) finnes jo ingen regel på hvor ofte man må støvsuge soffaen:-)

Jeg gjør det bare ukentlig nå fordi jeg merker hvor mye mindre arbeid det da er når jeg førat er i gang og fordi jeg ser hvor lye dritt som har havnet i soffarn på den korte tiden, og det er altid så deilig etter det er gjort:-)

Tror det rett og slett er det å støvsuge som følges slitsomt og stytete for meg. Det funker fint å bare støvsuge sofaen innimellom men trolig litt oftere enn vi har gjort. Men støvsugeren er ikke mye brukt nei

Når en av putene av en eller annen grunn må flyttes på og vi ser hvordan det ser ut nedi der :p

Back
Topp