Hvor ofte støvsuger dere sofaen?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Opp med puter og støvsuge under der.

Holder på og husker ikke helt når sist men ser ut som det kunne vært gjort oftere. Men det er jo et vesentlig større tiltak enn å dra en mopp over stuegulvet som er litt mer nivået jeg normalt forsøker strekke meg etter...

Hver andre uke kanskje. Helt utrolig hvor mye som samler seg mellom sofaputene selv om vi prøver å ikke spise der :p

Tar ut alle puter ol kanskje 1 gang i mnd. Men støvsuger kjapt over puter og mellom putene hver gang jeg støvsuger. Så et par ganger i uka. Har hund, som røyter, en 5 åring som drar med seg mye rart inn :p

Ett par ganger i året kanskje.. vi har ingen husdyr, og strengt forbud mot å spise i sofaen, så det er faktisk veldig lite som samler seg i den :)

Aldri :angry4 for vi har en sinnsykt dum sofa hvor sofaputer sitter fast i ramma.... har mast om å bytte den ut i 5 år.

Til å begynne med var sofaen i ganske fin stand, så ingen nød om å bytte. Men da sambo så seg enig, klarte vi ikke å bli enige om sofa vi vil bytte til, og! Siden vi skal flytte innen et år er det ingen vits i å kjøpe ny sofa nå....

Men tidligere har jeg støvsugd sofa ca 4. Uke, men hovedsakelig rundt den puta bikkja bruker. Og resten av sofaen hver 6. Mnd.

Så nå om dagen er det sambo som tar seg av sofarenhold mens jeg prøver å leke de tre apekatten som hverken sier noe, hører noe eller ser noe...

Vi har ikke dyr lenger men hår fra hunden vi avlivet for snart halvannet år siden er fast (korthåret, de er helt fast) i sofaen for ever

Full rengjøring av sofaen skjer slett ikke hver mnd nei jeg prøver til hver bursdag tror jeg. Sånn ca.

Vi har ikke dyr lenger men hår fra hunden vi avlivet for snart halvannet år siden er fast (korthåret, de er helt fast) i sofaen for ever

Full rengjøring av sofaen skjer slett ikke hver mnd nei jeg prøver til hver bursdag tror jeg. Sånn ca.
Finner stadig hundehår vi også, selv om hunden ble avlivet for et halvt år siden her og

Støvsuger og snur putene ca annen hver uke (dvs samboeren gjør det siden det er han som støvsuger :P).

Tar opp alle puter hver uke, støvsuger sidene på sofaen flere ganger i uka. Har en hund som røyter MYE, resten av huset blir støvsugd hver eneste dag.

Tar ut alle puter annenhver uke og støvsuger da hele sofaen. De andre ukene tas bare overflaten. Ingen husdyr, men det blir jammen nok skitt og støv mellom sofaputer uansett.

Aldri xD

Oi her var folk mye flinkere enn meg :laughing002 Den blir vell støvsugd en gang i året eller noe, dersom vi av en eller annen grunn føler et behov for å gjøre det:hilarious:

Oi her var folk mye flinkere enn meg :laughing002 Den blir vell støvsugd en gang i året eller noe, dersom vi av en eller annen grunn føler et behov for å gjøre det:hilarious:
På mitt nivå da du.
Det er stor fare for at det var til jul sist gang. Jeg fant en pyntenål, et juletre...

Støvsuger den aldri.
Har type skinnsofa. Eller, det er mulig at samboer har støvsuget mellom sofadelene. Er faste puter og det er vel bare i sprekkene mellom delene det legger seg.

Men jeg tørker sofaen da, med våt klut med jevne mellomrom for å få vekk støv og merker.

Er skinnsofa der det ikke går an å ta putene ut, men med et gigantisk åpenrom mlm bakvegg og sittedel, hvor vi innimellom har arkeologisk utgravning etterfulgt av støvsuging. På det verste har jeg funnet ene pleddet vårt trykket godt nedi den sprekken :p Hver gang vi mister en fjernkontroll er sofaen første stedet å lete. Samme med ymse av lekene til ungene. Jeg elsker sofaen vår egentlig, men fy så upraktisk!

Tja, når en av oss kommer på det :p

Back
Topp