Hvor ofte spiser du i løpet av en dag?

Dointome

Andre møte med forumet
Hvor ofte spiser dere i løpet av dagen?

Blir fort sulten om dagen, og hvis jeg ikke får i meg noe så blir jeg veldig kvalm.

Idag f.eks spiste jeg to små brødskiver etter jeg kom hjem fra jobb. Gikk så en times tur i skogen, og begynte å bli sulten igjen allerede når jeg kom hjem igjen :smiley-ashamed004 Da måtte jeg hive i meg enda et par brødskiver (da middagen ikke er ferdig før om en time) :smiley-ashamed008

Er dette for mye?

Er jo bare i første trimester..
 
Jeg mistet litt av matlysten etter jeg ble gravid :angelic: spiser ca hver 3-4 time... spesielt dagtid er verst ved tanke på mat... kan muligens få i meg 2 måltider mens det er lyst ute :bag: blir kvalm om jeg ikke spiser og blir kvalm om jeg spiser ...
 
Jeg spiste 5 brødskiver til frokost i går...:shy:Det går litt opp og ned med meg, noen dager er jeg så innmari sulten, andre dager orker jeg ikke så mye. Håper det stabiliserer seg i andre trimester :joyful::joyful:
 
Jeg spiste 5 brødskiver til frokost i går...:shy:Det går litt opp og ned med meg, noen dager er jeg så innmari sulten, andre dager orker jeg ikke så mye. Håper det stabiliserer seg i andre trimester :joyful::joyful:
Okei, godt å høre det ikke bare er meg xsmile3
Er jo redd for å spise for mye og gå altfor mye opp i vekt :fart005
 
Kvalmen blir verre om jeg ikke spiser, også er jeg oftere sultnere enn vanlig. Jeg pleier som regel kun å spise lunsj og middag, men nå MÅ jeg ha frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat :rolleyes: Men alt for å stagge kvalmen, så får det bare være litt mye mat. Jeg spiser ganske små porsjoner, så tviler på jeg spiser så alt for mye.
 
Spiser med en gang jeg kjenner tegn til sult - ellers kommer kvalmen :dead:
Men prøver å unngå at det blir et helt måltid hver gang, siden det er oftere enn vanlig.
 
Jeg spiser nå et tørt knekkebrød når jeg står opp, og jeg legger meg heller ikke sulten, ellers blir jeg kvalm.

Ellers blir jeg fortere mett enn før, så tror matlysten er litt mindre nå enn før graviditeten. Enn så lenge!
 
Spiser frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og så et mellommåltid til. Men mellommåltidene er for eksempel klementiner, en gulrot, plommer, rå blomkål og annet frukt og grønt. Frokost, lunsj og middag er også små måltider.
 
Kjenner meg veldig igjen der. Å spise ofte er eneste måten å holde kvalmen unna. Må spise hver 2.time for å ikke bli kvalm:( spiser jo lite hver gang og mindre til middag enn vanlig, men det blir nok totalt sett mer enn nødvendig. Men vil heller gå opp et par kilo enn å være konstant kvalm:yuck:
 
Spiser konstant jeg :hilarious: Er så sulten hele tida! Prøver å ha en del grønnsaker tilgjengelig, så det ikke skal skli helt ut. Helt likt som med førstemann, mens med nr 2 ble jeg mindre sulten enn vanlig. Merkelige greier :p
 
Spiser alt for mye og for ofte. Men pleier å kaste oppe mange måneder etter uke 6 :/ men det er helt normalt og hos de fleste regulerer sulten seg noe. Man kan jo spise hyppige og magre måltider hvis man er redd for for mye vektoppgang :)
 
Spiser når jeg blir sulten for å overleve uggenheten og kvalmen:confused: Det kan være alt fra hver halvtime, til hver fjerde time. Ingen dager er like her.. Spiser også det jeg har lyst på, bare for å være sikker på at jeg får i meg nok:happy: :wideyed:
 
Alt for lite.. For er så kvalm, men skal forsøke å spist oftere, selvom det er vanskelig når alt byr meg imot :bag:
 
Æ spis alt førr mye nu:-/ blir veldig fort sulten, å blir litt små-uggen ves æ ikke spis ofte:)
 
Har gått fra å spise to ganger til dagen til å spise frokost, lunsj middag, kveldsmat og diverse imellom der :bag:
 
Er slankeoperert så spiser 6-7 ganger i døgnet. Spiser ikke så mye av gangen. Men noen dager innimellom blir jeg fortere sulten så da blir det gjerne et ekstra måltid.
 
Jeg mistet litt av matlysten etter jeg ble gravid :angelic: spiser ca hver 3-4 time... spesielt dagtid er verst ved tanke på mat... kan muligens få i meg 2 måltider mens det er lyst ute :bag: blir kvalm om jeg ikke spiser og blir kvalm om jeg spiser ...

Kjenner meg igjen i det, jeg har mistet nesten all matlyst og bare tvinger meg selv til å spise...
Prøver å ha 3 måltider om dagen som et minimum.
 
Spiser hver time eller hver andre time eller så blir jeg dårlig:depressed: Spiser litt kjeks, frukt imellom hovedmåltidene. (frokost, lunsj, middag og kvelds)
 
Back
Topp