Hvor ofte spiser deres som får mme?

~MineSøteSmå~

Har ei prinsesse på 2,venter en prins i april 15<3
Aprilbarna`15
Jeg delammer gutten vår, dvs.ammer først og gir flaske etterpå da det ikke holder å bare amme han. I det siste har han begynt å krangle veldig ved flaska-vil rett og slett ikke ha og blir illsint. Har da forsøkt å gi han flaska etter ca.tre timer fra forrige mating. Spiser i utg.pkt.stort sett 170 ml hver gang. Etter nærmere fem timer er det mindre/ingen misnøye med flaska, så jeg begynner å lure på om han rett og slett ikke er sulten før..!? Har ei datter fra før og kan ikke huske at det gikk så lenge mellom hvert måltid..

Hvor ofte og mye spiser deres som gir mme?
Typisk dag for oss ser slik ut:

Står opp 8.30, mater kl.10
Mater igjen kl.15
Mat igjen kl.18 før natta
Kl.24 nattmåltid 1
Kl.5 nattmåltid 2

05:00 09:30 12:00 14:30 16:30 18:00 sånn ca? Varierer litt, men sånn ca der. Spiser 120-150 ml ved hvert måltid. Av og til 180 ml om hun skulle finne på å sove 12 timer i strekk.

Stort sett 3 timer i mellom, av og til 2 timer om han er urolig/virker sulten. 5-6 ggr, indeg siste laget 6 skjeer i 180 ml vann. Funnet ut at han kun liker Dr. brown flaskene, dersom han er litt sur og urolig er det helt umulig å gi han mat fra avent flaskene uansett hvor sulten han egentlig er. Er ikke det da at det kommer for sakte eller for raskt? Hvilken smokk på flaskene bruker du? Min er rimelig glupsk når han spiser så om han er veldig sulten/irritabel kan han svelge mye vrangt og bli sint dersom vi bruker smokk med flere hull

Stort sett 3 timer i mellom, av og til 2 timer om han er urolig/virker sulten. 5-6 ggr, indeg siste laget 6 skjeer i 180 ml vann. Funnet ut at han kun liker Dr. brown flaskene, dersom han er litt sur og urolig er det helt umulig å gi han mat fra avent flaskene uansett hvor sulten han egentlig er. Er ikke det da at det kommer for sakte eller for raskt? Hvilken smokk på flaskene bruker du? Min er rimelig glupsk når han spiser så om han er veldig sulten/irritabel kan han svelge mye vrangt og bli sint dersom vi bruker smokk med flere hull

Vi har kun brukt Avent helt fra starten. Prøvde Medela en liten stund, men den skjønte han ikke helt.. Hmm-smokketuten ja-den har vi ikke byttet ut. Har kjøpt inn både str.2 og 3, men har avventet med å bytte de ut for han gulper sånn, men nå er det kanskje på tide å gå opp en str.ihvertfall.. !? Han nærmer seg fire mnd., så da er vel nr.1 litt i minste laget..!?

Vi hR nettopp startet med smokk nr 2 fra Dr. brown og går greit foreløpig! Er bare mere obs på at ta flasken litt bort om jeg merker han blir litt for ivrig og ikke får svelget unna

Her har han somregel 7 måltid til dagen. Blander i 180 ml vann, altså ca 200 ml med pulver. Varierer veldig på mengden han drikker. Mellom 140-200 ml. Drikker over den literen dei har "lov" til, men hs sa det var greit. At han nok rett og slett trengte mer. Kanskje din trenger mindre/sjeldnere. Jeg mater når lillegutt er sulten. Om det har gått 2,5 time eller 5 timer har ikke jeg brydd meg om. Så lenge han legger fint på seg så ser ikke jeg vits med å "tvangsfore" dem bare fordi det har gått 3 timer :-)

Da ville jeg prøvd større smokk. Str 1 er nok litt lite. Vil tro han blir sint fordi det ikke kommer fort nok. Hehe

Må få høre hvordan det går og om det kanskje ble bedre med bytte av smokk!!

Vi har ikke byttet størrelse på smokken enda, men prøvd å bare gi flaske ca.hver femte time. Det er fremdeles litt tull av og til, men mye bedre, så jeg tror rett og slett han ikke er sulten oftere. Bare så rart at han har gått fra å spise alt fra hver eneste time, til hver andre/tredje time til at det skal gå fem timer imellom.. Synes det virker så lenge, men han må jo få regulere det selv så lenge han fortsetter å følge kurven sin.. Til fredag er han 16 uker og da skal vi begynne med smaksprøver. Sååå spent på hvordan det blir mottatt :)

Leste denne tråden for å se hvor ofte dere som gir mme mater, og jeg kjente et stikk av misunnelse her. Jeg syns ikke jeg gjør annet enn å amme om dagen. Han pleide å spise annenhver time, men har plutselig fått litt brystvegring og spiser bare bittelitt nå HVER time. Holder på å bli gæren. o_O (Ikke på natta, da heldigvis)

Leste denne tråden for å se hvor ofte dere som gir mme mater, og jeg kjente et stikk av misunnelse her. Jeg syns ikke jeg gjør annet enn å amme om dagen. Han pleide å spise annenhver time, men har plutselig fått litt brystvegring og spiser bare bittelitt nå HVER time. Holder på å bli gæren. o_O (Ikke på natta, da heldigvis)
Jeg gir mme. Og vesla spiser i hytt og pine.. Ikke noe mønster i det hele tatt. Akkurat som med ammingen :p

Back
Topp